Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Har varit lite frånvarande i skriveriet nån vecka men har läst ikapp allting. Grattis till alla fina bebbar. Härligt att dom äntligen får börja titta ut nu och att det inte är för tidigt.

Vecka 37 nu och magen har om möjligt sjunkit ännu mer. Har mycket sammandragningar när jag rör mig som verkligen börjar ta i nu. Men jag trptsar dom och är igång som vanligt. Går en morgon och en kvällspromenad och så har jag börjat gymma lite för att få tillbaka lite styrka. Så himla skönt.

Total viktupppgång nu 8-10 kg och det e mest vatten nu på slutet för mina anklar ser inte riktigt ut som dom ska. Tycker även att vaderna är fylligare.

Jag känner mig helt sjukt pigg sen den senaste veckan. Har städat överallt, tvättat all tvätt. Rensar ur i alla vrår inför husflytten nästa år.
    Ska lägga upp en massa saker på blocket, mest för att folk ska komma å hämta så vi slipper köra en massa till tippen.

Kanske är för att jag varit tvungen att vara så stilla som jag knappt kan sitta en sekund nu.
    Har en foglossning som fortfarande sitter i men tycker att det lättat lite sen han fixerade sig.

Dock har jag samma som Uddabus skrev, att han krafsar och vrider med huvudet så jag tror jag ska bli tokig ibland.

Oj nu blev det långt märker jag. En fråga bara, min tapp e ju kort ca 1,5 cm betyder det att jag har en liten slempropp då också???? 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    NinnaBus skrev 2012-05-22 13:39:01 följande:
    Nu så
    Var tydligen nån mening med att jag skulle missa kursen idag....
    En rejäl vattenavgång för ca en halvtimme sedan. Splosch och vatten överallt... Och det fortsätter rinna... Så ingen tvekan om att det är vatten...
    Pratat med förlossningen. Det har ju gått snabbt med de två första och vi har en timmes resväg.
    Just nu avvaktar vi lite för att se om värkarna ska öka i styrka och regelbundenhet...
    Händer inget mer innan kvällen så ska vi åka in på kontroll men får komma när vi vill om vi inte vågar vänta hemma...
    Tjohoo...
    Så det lär ju i alla fall bli bebis inom en snar framtid...         
    Åh...myyyys. Lycka till!!!!!
  • IdaElinLivia040611

GRATTIS till bebisen Lina 007...och kämpa på ni som är på gång.

Jag vill OCKSÅ!!!!! Känns extra drygt bara för att man trodde att det skulle bli tidigare. På måndag är det 37+0 alltså v38 så då e han välkommen.
    Har många sammandragningar mot eftermiddagen och kvällen om jag rör mig mycket. Men det e ju inget regelbundet. Men det e så pass att jag måste stanna och andas nu för att det ska släppa. Tror det är för att magen och bebis e så stor nu att det lixom blir mer kraft i det.

Sååå underbart väder. Jag plågas inte alls av värmen, älskar den lika mycket so vanligt. Sitter och solar mest hela dagarna (fast inte magen :P) blir inte så fint då efteråt.

På kvällarna efter middagen känns det som om magen omöjligt kan bli större. Känns verkligen som att den ska spricka. På morgonen känns det mycket bättre. Nu vill jag ha ut bebis och börja kunna röra mig igen. Långa raska promenader med syskonvagnen vill jag ha!!!!!!!!! 

• IdaElinLivia040611

Åh, idag e en sån dag då jag bara längtar till förlossning. Täppt i näsan och tungt att andas. Vader och anklar e såååå svullna, ogillar den känslan. Lilla bebis nu vill jag ha dig på utsidan. Snart dags för gymmet det kanske lättar upp humöret lite. Hoppas!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611

Grattis till pojken Zenoble. Skönt att allt verkade gå smidigt. Peppande för oss andra. Nu vill jag att det börjar hända nått för mig med. Fast går inte in i v 38 förrens på måndag så det dröjer nog minst en vecka till.

• IdaElinLivia040611

Grattis Ninabus. Och spännande med ännu en vattenavgång.
    Hade regelbundna värkar igår eftermiddags i nån timme men sen blev det tvärlugnt så antar att liten nu börjat förbereda sig i alla fall. Går också in i vecka 38 på måndag.

Är inte nervös inför förlossning och smärta för det ska bli så jäkla skönt att kunna röra sig igen och ta på sig kläder och känna sig fin:) 

Hoppas på tidig juni bebis så man kan känna sig fin på stranden i augusti kanske Tungan ute .

• IdaElinLivia040611
    RocketQueen skrev 2012-05-26 12:44:34 följande:
    Men oj vad det händer grejer! Är det nån som inte har fött än höll jag på att säga Är jag den enda som inte känner av några tecken? Magen har sjunkit extremt mycket och den känns nästan lägre från dag till dag men i övrigt inget tecken på att nåt är på gång.
    Jag känner inte heller överdrivet mycket. Men har samma som du, magen har om möjligt sjunkit ännu mer. Ser det som ett tecken på att det är dags snart.

Packade i alla fall precis min BB väska. Eller i alla fall delar av den. Toalett grejjer får jag fixa när det drar igång för det använder jag ju nu. Och blöjor får inskaffas. Annars var det lite kläder, nappar, en filt och amnings bh och linnen till mig och egna bindor. Måste ha en till väska för toa grejjerna så där får jag trycka ner mjuka byxor och en luvtröja tänkte jag.
    Mobil plånbok och alla papper har jag i handväskan. Just det amnings inlägg ska jag också stoppa ner:) Tror det var allt.
    Man kanske borde köpa på sig lite tidningar och ha en laddare till telefonen redo.
    men nu kommer jag ju på en massa mer saker. Äh jag skriver en lista så får jag plocka ner det medans jag klockar värkar Glad . Jiipppii snart kommer bebis.
  • IdaElinLivia040611

V 38.......grattis till bebis elskling.
    Kul att läsa alla förlossningsberättelser i andra tråden. Längtar efter att få lägga upp min.
    Grattis till dig också gammelmamma skönt att det gick bra trots akutsnitt.

Själv lunkar allt på, min foglossning e lite bättre så jag rör mer på mig men det e så himla trångt i magen nu. Hade ett pass precis där han hade några konstiga stretch övningar för sig eller nått för det gjorde så satans ont åt alla håll.
    Det skär som knivar neråt smatidigt som det gör ont vid revben och ut åt sidorna när han sträcker sig. Måste verkligen stå och andas ordentligt för att klara av det.

Längtar till att känna att värkarna är på gång. Packade min BB väska ju så nu e jag redo. Ska göra en lite sista pack lista också för sånnt som jag måste packa precis innan vi åker.

Vill ju inte glömma typ laddare mm.
    Måste köpa en skön dragkjedströja bara sen e allt klart:)

Dags för ny bild.

Sthärnfrukt: Alltså vilka patetiska människor som du råkat ut för. Dom borde ha en feting allihopa...morr!!!! 

Svar på tråden Juni-barn