Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Tess1979 skrev 2011-10-26 22:23:46 följande:
    Usch jag har inte vågat ställa mig på vågen sedan jag plussade... har säkerligen gått upp nåt kilo redan.. Jag har illamående som ligger och gror hela tiden och måste äta nåt litet typ varannan timme för att överleva, och det är ju inte det mest nyttiga man är sugen på och känner att man kan få i sig..... Förra graviditeten gick jag upp 17 kilo, och har gått ner 14. Så jag har en högre utgångsvikt denna gång, så jag hoppas verkligen inte det blir mer än 17 jag går upp den här gången!!
    Mm, man kan ju bara tänka sig att få ner onyttiga saker och då nästan uteslutande kolhydrater. Skulle i och för sig kunna tänka mig att leva på färska räkor och havskräftor men då går mitt matkonto snart i konkurs.
  • Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2011-10-27 11:26:19 följande:
    Vul idag i v.8+4 och läkaren konstaterade en ofostrig graviditet GråterGråter
    För säkerhets skull skulle vi avvakta 2 veckor och göra ett nytt vul innan skrapning. Men han hade inte mycket hopp och därmed inte jag heller Gråter
    Åh, vad tråkigt! Hoppas att det ser bättre ut om två veckor. Håller tummarna för er!
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2011-10-27 13:32:58 följande:
    Måste fråga er också, vet ni vad ni ligger på för temp nu när ni är gravida?

Just nu har jag en temp på 37,5 och känner mig jättefebrig. Är rädd att den är på väg upp och att det kanske beror på en UVI :(, men jag vet också att man kan ha ganska hög temp som gravid utan att det behöver vara något fel. 
    Har inte tempat mig denna graviditeten men brukar vara ca. 0,5 grad varmare än normalt.
  • Havsjungfrun

Vet att bristningarna beror på hormoner men tycker att det är skönt att smörja magen med Body shop-smörjan ändå. Har inte fått några bristningar med mina båda två tidigare barn. Varken mamma eller mormor har inte heller fått bristningar under sina graviditeter så det tyder på ärftlighet också.

• Havsjungfrun
    virvel skrev 2011-10-28 11:42:35 följande:
    Tillbaka efter besök på specmvc, där den lille bara mätte 8 mm vilket var på tok för litet för 6+5 sa läkaren, så jag fick en tid för skrapnig på tisdag=(((( Kommer att begära att de gör ett vul innan för at bekräfta detta, litar inte på nån dr längre.
    Åh, vad tråkigt! Hoppas att går bättre på nästa försök. Kram
  • Havsjungfrun

Åh, nu ska vi snart åka på fikamys hos några kompisar Glad.
    Trevlig helg på er allihop Skål (alkoholfri såklart)!

• Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2011-10-29 11:34:43 följande:
    Ja verkligen, dock vet jag inte om jag ska ringa till min BM och informera henne om det och be om att få komma in för inskrivning någon vecka tidigare? Har fått ett inskrivningsdatum till 12/12 och då är jag i v. 16, om denna framflyttning stämmer. Eller spelar det någon roll?
    När dte är så stor skillnad kan det nog vara bra att höra efter med henne.
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-10-28 19:31:09 följande:
    Har haft en liten blödning idag men enligt 1177 ska det inte vara någon fara. Bara pyttepytte lite och nu är det inget.
    Men man blir superrädd när det händer. Nu hade jag iof en så stor blödning att både jag och bm trodde att det var ett missfall första gången. När jag sedan fick en pytteblödning förra helgen blev jag jätteorolig igen. Skönt att jag fick det kollat då och fick se en bebis :) Hoppas att vi slipper fler!
  • Havsjungfrun

Fick en riktig chock igår kväll när vi var hos kompisar och fikade. Skulle gå och kissa (för femtielfte gången). När jag drog ner byxorna stod magen rakt ut när jag tittade nedåt! Att magstorleken kan skilja så mycket på morgonen och kvällen.

• Havsjungfrun
    Pepita skrev 2011-10-29 11:58:18 följande:

Är det många här som börjat använda mammakläder?  Nyfiken bara

Ja, efter vul i måndags när jag verkligen fick bekräftat att det finns någon där inne använder jag mammajeans och mammatrosor (låga). Så skönt att ha något som sitter skönt och inte klämmer.
Svar på tråden Juni-barn