Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Bumman79 skrev 2012-06-26 15:06:40 följande:
    9 dar över tiden å med en stor bebis i magen fick jag idag åka på koll till obstetiska mottagningen på Danderyd för att prata igångsättning. Men min tapp var helt omogen så de gör inte det...jag ska på ny koll på torsdag men annars blir det igångsättning på måndag om inte tappen fort e omogen för då blir det snitt...barnet är stort jag rund då är det inte bra att bara sätta igång tydligen. Jag kände fan oxå måste jag snittas nu dumma kropp...
    Oj då, varför går det inte att sätta igång för den sakens skull? Håller tummarna för att tappen mognar!!!
  • Havsjungfrun
    Emma Stark skrev 2012-06-27 08:15:55 följande:
    Jahapp, då har man klampat in på BF+11 idag då... Det känns jäkligt surt men på söndag blir jag igångsatt iaf och det är ju faktiskt "bara" 4 dagar kvar dit :) Det jobbigaste just nu tycker jag är att folk inte förstår hur det känns att gå "över tiden". Alla tjatar om att "men det är ju baaaaara några dagar kvar"... Jo men de dagarna känns ju som en evighet! Igår kväll började jag känna molvärk på eftermiddagen och det var fantastiskt att känna hur det försvann och sen kom tillbaka efter en stund igen och jag hann ju självklart tänka flera gånger att NU är det på gång :D :D Men det försvann såklart och nu vaknade man lika utvilad som vanligt... 

Ikväll har jag i alla fall bokat en middagsdate med min kära mor, så då finns det nåt att se fram emot iaf :P 
    Just på BF+11 kom vår August så det är inte försent att det ska börja spontant. Håller tummarna!!! Skönt att ha fått ett slutdatum i alla fall och helt rätt tänkt att du hittar på saker istället för att sitta och vänta. Hoppas att du får en trevlig middag med din mamma!
  • Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-06-26 18:01:28 följande:
    Nä de olika faktorerna med bla att barnet är stort å jag överviktigt osv plus en omogen tapp då verkade snitt bättre om inte tappen mognar eller jag kommer igång av mig självt...en liten besvikelse men bara barnet mår bra i slutändan så får man ta det.
    Det är självklart det vikigaste! Man får lita på att proffsen vet bäst. Blir det dessutom planerat får du ju vara vaken i alla fall.
  • Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-06-28 18:11:06 följande:
    Känner igen den där lite värdelösa känslan...man börjar undra lite om det är fel på ens kropp när "alla andra lyckas". Fast sen läser man lite i tråden här å ser att det faktiskt finns andra i samma sits som en själv...å även barnmorskorna säger ju att det är normalt att få 2 veckor innan till  2 veckor efter så jag vet inte vartifrån man får dessa tankar...man är väl otålig kanske? Skrattande Man vill se sin bebis se att den mår bra NU.

Jag var helt omogen i tisdags då rotade läkaren runt lite å började prata om kejsarsnitt pga min övervikt å stort barn i magen. Idag kunde hon göra en hinnsvepning fick in ett finger å kände tom barnets huvud så då tyckte hon att vi skulle boka en igångsättning istället....är oxå lite nervös för igångsättning hade velat att det skulle komma igång på ett naturligt sätt...man kan bara hålla tummarna annars får man ta det känner jag.
    Bara barnet kommer ut på något sätt....
    Lycka till!
    Fast alla kvinnors förlossningar startar inte av sig själv. Känner två kvinnor som har 7 resp. 3 barn och de har behövt blivit igångsatta varje gång. Deras fölossningar har gått bra i alla fall. Det är ju inget man kan påverka själv och man är självklart inte värdelös för det! Ni blir säkert fantastiska mammor när de väl kommer. Lycka till!
  • Havsjungfrun
    ekind skrev 2012-06-30 20:16:35 följande:
    Ja vila är nog det som gäller. Känner mig lurad bara då storasyster kom precis på BF. Har ju liksom ställt in mig på att denna skulle komma tidigare! Nervsmärtorna känner jag igen, sjukt obehagliga, men jag har dem inte hela tiden utan bara när bebis rör sig som mest. Nä vad säger ni, inatt vore väl en bra natt att klämma ut bebis! Imorrn är det ju juli...
    Man ska nog inte sikta in sig på förlossning när syskonen kom.. Mina kom 35+4, på BF och 41+3, så ingen logik där inte.

De flesta förlossningar startar ju på natten så vila är nog bra. Den här gången drog det dock igång efter en promenad, hade dock tagitt det varje dag så innan var nog inte kroppen redo. Bara att invänta kroppens start... 
  • Havsjungfrun

Detta var ju vår lille "mini-sladdis" så nu har vi tre och är fullt nöjda med det.

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-06-30 11:15:02 följande:
    Nu är han här, eller ja... Han kom 03.24 i torsdags men först nu har jag haft möjlighet att skriva här!

Älskade lilla Simon 3020g och 50cm!

Har skrivit en låååång förlossningsberättelse som jag lägger in i andra tråden!
    Grattis!
  • Havsjungfrun
    ekind skrev 2012-07-02 10:45:24 följande:
    Allt stannade av kl ett inatt. Har nu varit hos BM som var mkt förvånad att jag dök upp! Fick iaf en rejäl hinnavepning så nu hoppas jag det tar sig! Sitter med smärtsamma förvärkar efter en promenad men har inte orkat klocka dem än!

Heja heja alla som är kvar, slutspurten för alla nu!
    Hoppas att det drar igång på riktigt nu!
  • Havsjungfrun

Grattis till de allra sista "juni"-bebisarna!!! Alla våra små tittade ut under en lång period och har skapat mycket spänning och frustration Hjärta men nu är de tillslut här!

Svar på tråden Juni-barn