Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

Idag har jag varit på provtagning inför inskrivningen nästa vecka. Alla värden var bra utom sockret Förvånad Sockret låg på 6,0 fastande jämfört med 4,3-4,5 (icke fastande) som jag haft under tidigare graviditeter. Nu blir det fler prover under nästa vecka för att förhoppningsvis kunna utesluta graviditetsdiabetes.

Hur är det med er?
    Jag går in i vecka 10 i morgon och mitt illamående har nästan gått över helt. Svullnaden kring magen börjar lägga sig lite också så förhoppningarna om att kunna dölja graviditeten till julafton har ökat. Brösten är fortfarande ömma och matlusten börjar äntligen återvända. Härligt Glad

• Tre Flickor
    Nangijala skrev 2011-10-27 10:00:15 följande:
    Kul att så många redan har fått cravings :)
    Mannen sa till mig igår att jag börjar få en liten mage!! Inte redan, är ju bara i v 6 nu, så det är väl förhoppningsvis kvällssvullnaden som syns i profil bara!

Tror ni man får mer bristningar med 2:a barnet? Fick bara några med dottern och hade helst sluppit fler!
    Fick på brösten, höfterna och i svanken med 1:an. Med andra fick jag inga alls.
  • Tre Flickor

Jag kan berätta att också jag drömmer mer intensivt när jag är gravid. Drömmarna är ofta väldigt känslomässiga och jag kan vakna av att jag gråter tex. Oftast så är det mardrömmar där någon jag älskar lämnar mig, drömmar om att jag festat och druckit alkohol en hel helg när jag vetat att jag varit gravid osv. Saker som jag normalt aldrig någonsin skulle kunna göra gör jag i drömmarna. I natt drömde jag tex att jag hade fått mitt barn men glömt bort att amma barnet på tre dagar så att barnet dog. Det tog två timmar innan jag kunde somna om igen.
    Det har varit likadant under mina tidigare graviditeter också!

• Tre Flickor
    Pinkflower880 skrev 2011-10-30 22:00:50 följande:
    Håller med! Tre gånger under förra graviditeten vaknade jag av att jag grät, alltså storgrät så tårarna sprutade. Har drömt att jag börjat röka igen och precis som du, festat en hel helg. Har också drömt att barnet dött efter att det fötts. Varför är det så?

Det är sjukt obehagligt och tar lång tid att återhämta sig i natten...
    Det är väldigt obehagligt och ofta känns drömmarna väldigt verkliga också. Jag fick en bra förklarning på varför man drömde som man gjorde av den läkare jag träffade under första graviditeten men tyvärr minns jag inte varför. Jag ska på inskrivning på onsdag och ska kolla med BM om hon vet.
    Återkommer med besked om jag får något svar Glad
  • Tre Flickor

Nilee - är i vecka 9+4 jag med och har heller inga symtom längre. Jag var väldigt illamående i början men det försvann för nån vecka sedan. Så nu njuter jag för fullt Glad

• Tre Flickor

Bäbisstorken - Välkommen och grattis Glad

Jag var tvungen att testa länken som Dancia tipsade om jag också och enligt den så ska jag få en pojke. Jag är dock helt inställd på att få en tredje flicka så RUL får väl avgöra Skrattande

• Tre Flickor

Hej tjejer, hoppas att allt är bra med er Glad

Här hemma är det pirrigt värre. I morgon ska jag både på inskrivning hos min BM samt lämna ytterligare blodprover då mitt blodsocker låg på övre gränsen vid förra veckans provtagning. Jag har haft turen att få samma BM som jag hade förra året då jag väntade mellantjejen men det känns allt lite pirrigt ändå Glad

• Tre Flickor
    smultron87 skrev 2011-11-01 20:06:47 följande:
    varför går ni och gör VUL?
    Jag fick göra VUL för att jag haft utomkvedshavandeskap tidigare och då förlorat ena äggledaren. Jag vill under inga omständigheter riskera att förlora den andra också innan jag känner att det är dags att stänga bebisverkstaden Glad
  • Tre Flickor

Gingsan - Grattis till ett lyckat VUL Glad Vad härligt att du fick se det lilla Hjärta slå!

Vad gäller att flyttas fram eller tillbaka så är det nog en hel vetenskap för sig haha. Jag har flyttats både fram och tillbaka med båda barnen. Det som har stämt bäst för mig är att räkna BF enligt SM. Sen kan det ju ta lite tid mellan befruktningen och att ägget fäster. En väninna till mig flyttades tillbaka 3 veckor och födde en "prematur" i vecka 36 enligt RUL, 3650 gram samt 51 cm lång. Så det är inte alltid de har rätt vad gäller datum och ultraljud Glad

• Tre Flickor

Hej alla mammor och blivande mammor Glad

Förra veckan var jag på inskrivning och fick ta lite nya prover då jag hade högt socker gången innan. Denna gång låg sockret på 4,3 ca 2 timmar efter lunch så det var klart godkänt. Skönt!

För första gången blev jag även erbjuden ett UL i vecka 12+3 då kalmar håller på och "övar" inför NUPP som ska införas så småningom. De kan inte göra någon riskbedömning eftersom de ännu inte har tillgång till metoden men en liten tjuvtitt på lilla Hjärta tackar vi inte nej till Skrattande Så om drygt 2 veckor får vi se vårt lilla liv en gång till Glad

Svar på tråden Juni-barn