Inlägg från: NinnaBus |Visa alla inlägg
  • NinnaBus

Juni-barn

30 fulla veckor idag
    69 dagar kvar till bf.

Jobbar sista veckan nu... 4 dagar kvar i barngrupp, sen är det ledigt...
    På onsdag ska vi iväg på UL igen. Alltid lika spännande.      

• NinnaBus

Jahapp...
    Varit på ultraljud idag...
    Sist gång (för ca en månad sedan) låg bebis på - 10% i tillväxt...
    Nu låg han på -16%...
    Nytt UL om 2 veckor för att se hur han ligger till i tillväxten då...
    Hoppas på att han vuxit till sig lite då så han inte ligger ännu mer under... 
    Flödet i navelsträngen såg bra ut.
    Bebis hade vänt sig och låg med huvudet ned nu.
    Hjärtljuden var bra och kurvan såg bra ut.
    Bra med fostervatten. 
    Moderkakan ligger fint till i bakvägg...
    Bara tillväxten som de är lite bekymrade för...

• NinnaBus

Jobbat sista dagen idag.
    Så nu ska jag bara vara hemma och ta det lugnt.
    Hoppas på att fogarna ska vara lite snällare nu när man slipper att stå och gå en massa och slipper alla lyft.
    Skönt är det i alla fall att äntligen få vara hemma.
    Bara få vara och få mysa lite extra med mina stora barn innan bebis kommer.
    Härligt

Börjat tvätta igenom och inventera vad vi har för bebiskläder.
    Har lite kvar efter de två stora och har fått låna lite av mina syskon.
    Men det blir nog att köpa lite nytt också...
    Det mesta är ganska urtvättat och smånoppigt efter att ha använts av flera små bebisar.
    Vi har haft det mesta efter våra barn utlånat... 
    Och tyvärr såg jag att flera av de vita bodys vi hade var ljusgula fläckar på.
    Ska testa att blötlägga dem i klorin och se om de kan bli vita igen.
    Annars får jag väl färga dem i nån snygg färg...
    Känns ju onödigt att behöva slänga dem för att de är svagt missfärgade, men känns inte roligt att använda dem som de ser ut nu heller...

Blir lite att pyssla med och förbereda i övrigt också   

• NinnaBus

31 fulla veckor idag  :)
    62 dagar kvar till BF

Funderar så det knakar på namn...
    Vi vet ju att det är en liten pojke där inne.
    Enligt 3 ultraljud är det en pojk i alla fall... Så då borde det ju stämma  
    Några av förslagen som hitintills finns på listan är:
    Alfons
    Ludvig
    Simon
    Elliot
    Albin
    (Oskar)

Men det är ju så svårt att bestämma sig... Och sen kanske det inte alls passar när den väl föds...
    Storebröderna heter Hugo och Victor...
    Just nu lutar det lite mer åt Alfons... Men för en vecka sedan lutade det mer åt Ludvig... Så vi får se vad det blir i slutändan... 

Har nog hamnat i det där berömda boa-stadiet... Bara måste städa och plocka och fixa och ordna...
    Och att fogarna gör ont så jag knappt kan röra mig efteråt lyssnar inte huvudet på...

Har fått den berömda gravid-deg-hjärnan också... Är glad så länge jag minns vad jag heter och var jag bor... Så uselt är minnet just nu...   

• NinnaBus

Farit runt lite idag... Först till vetrinären för en koll av vovvens öron som trasslar lite och den årliga vaccinationen...
    Sen iväg och handla lite...
    Började bli yr när jag var i affären. Tänkte att det kanske berodde på att det var ett tag sen jag åt... Kan bli lite snurrig då... 
    Men även om jag nu ätit mat och sedan en chokladbit så är yrseln kvar...
    Blä...
    Har varit småyr till och från det sista, men tänkt att det hänger säkert ihop med att jag har lågt blodtryck... 
    Får se vad det ligger på imorgon när jag ska till bm.
    Ligger på soffan och "latar mig"... 

Bebis är det i alla fall full rulle på idag... Skönt. Han var mycket mer stillsam igår.  Gillar bättre när han far runt som en tok i magen så man vet att han mår bra... 

• NinnaBus

Dancia: Om du har en tilltagande molvärk och sammandragningar efter fallet så kanske det är bäst att ringa förlossningen och höra vad de säger. Om du ska komma in på en koll för säkerhets skull...

Har ingen aning om hur riskerna är för att moderkakan ska lossna av en rejäl smäll...

Kram på dig...

• NinnaBus

BM besök idag. 31v +2 dgr.
    Sf-mått 28 (ökat hela en cm sen sist)
    Blodtryck 110/60
    Hjärtljud 146
    Urinprovet var bra. 
    Bebis ligger med huvudet ned. 
    Min vikt låg på ungefär samma som för två veckor sedan, ½ kg mindre än sist(?).
    Så då kan jag nog fortsätta äta lite godsaker i mellanåt utan att få dåligt samvete           

• NinnaBus

Måste man ha patientbricka fortfarande?
    Min knyckte de på akuten tidigt i höstas och när jag bett om att få tillbaka den på sjukhuset så sa de att den skulle försvinna så jag skulle inte behöva den längre.
    Men om man måste ha den så får jag be dem fixa en ny nästa gång vi ska in till sjukhuset...  

• NinnaBus

Var på tillväxt-ul i onsdags.
    Bebis följer sin egen kurva i alla fall. Ligger 15% under normalen, men håller sig där.
    Så nu blir det nytt ul om 4 veckor och då enbart pga mina problem med sköldkörteln.
    Allt såg jättebra ut på ul i onsdags i alla fall.
    Så då minskade oron för att även denna ska komma tidigare.

Igår var ingen rolig dag. Mådde skit. Vet inte om det kan ha varit en släng av någon snabbt övergående magsjuka eller om det var gallan som sa ifrån eller nåt magkatarrs-aktigt... Vaknade av att det kändes som  om magen höll på att brinna upp... 
    Fick gå på toa ett par gånger, men inte lös direkt... Spydde en gång på morgonen...
    Men kunde i princip inte äta nåt på hela dagen. Sved som eld i magen bara av en tugga vitt bröd...
    Och så trött... Halvsov hela dagen...  
    Bättre idag, men svider lite fortfarande...   Speciellt om jag äter nåt...
    Ja, ja... Det går väl över... 

Svar på tråden Juni-barn