Inlägg från: NinnaBus |Visa alla inlägg
  • NinnaBus

Juni-barn

Min yngsta börjar förskoleklass till hösten.
    De gjorde om tiderna förra året så nu går förskoleklassbarnen samma tider som skolbarnen. (har med skolbussarna att göra) Och så har de några fler lediga dagar istället...
    Tror det kommer bli jättebra. Då går bägge de stora samma tider så det blir inte sånt mas med att lämna och hämta på olika tider... (som det är nu)
    De kommer gå i förskoleklass/skola 8-13.30 må-to och 8-13 fre.
    Och så får de hela sommaren ledigt och bara vara hemma och mysa. 

• NinnaBus

Blev så arg på sambon förut idag...
    Hormonerna spelar väl in också....
    Och allt bara för att han inte kan kolla upp om det finns något nummer till hans jobb som jag kan nå honom på om det skulle sätta igång när han jobbar. Finns ingen täckning alls på hans mobil där...
    Fick ett nummer som kanske skulle kunna gå att ringa på så länge kontoret är öppet, men som han inte vet om det går att ringa på när kontoret är stängt... 
    Och eftersom han jobbar skift så är ju kontoret stängt den mesta av tiden när han jobbar sena skiftet...
    Så jag fick ett vansinnesutbrott på honom när han inte ens kunde kolla upp om det går eller inte går att nå han på det numret. Kanske är inte tillräckligt...
    Behöver ju veta... Är tillräckligt nervös inför förlossningen ändå...

Han tyckte att jag kunde ju ringa på mobilen, för även om han inte har mottagning så ser han ju så småningom att jag ringt. Ehhh, kan ju ta timmar innan han ser det i så fall...
    Eller så tyckte han att om jag inte får tag i honom så får jag väl åka ned till hans jobb och leta rätt på honom.
    Jo, för det gör jag ju sååå gärna om vattnet går eller om jag har värkar... Då stoppar jag 2 barn i bilen och åker och letar reda på sambon på hans jobb... Knappast...

Ja, ja... Efter ett jättegräl om saken så har han i alla fall lovat att kolla upp vilket nummer man kan få tag i honom på eller i alla fall nån som kan leta rätt på han...  
    Blir bara så ledsen. Känns ju som att han inte bryr sig alls. Fast han säger att han gör det...
    Det är ju en sån onödig grej att bråka om.
    Hade varit så enkelt för honom att bara säga att jag tror att det kan vara det här numret, men jag kollar upp det så vi vet säkert. Istället måste han börja tjafsa om saken så jag blir jättearg och ledsen....

• NinnaBus

RocketQueen:
    Ja, bebisen kan känna igen ljudet sen när den är född.
    Vi spelade för yngsta sonen när han låg i magen.
    Han föddes prematur så han låg under övervakning ett tag.
    Minns att vi diskuterade det med en sköterska...
    Hon sa att hon sett tecken förut på att bebisar kände igen musiken, men just så tydligt som det syntes på vår son hade hon inte sett förut.
    Varje gång man startade speldosan så blev han lugnare och pulsen gick ned. 
    Blev så tydligt iom att man kunde se det på övervakningsmonitorn. Jättehäftigt!!!

Så spela på       

Spelar för denna bebisen i magen med... 

• NinnaBus

Haft molvärk till och från sen igår...
    Vaknat sjuttioelva gånger i natt av det. 
    Håller i sig en stund (en halvtimme- timme) och sen avtar det, sen kan det komma tillbaka nån timme senare...
    Lite småsammandragningar bara, så inget som direkt går att koppla till molvärken... 
    Ska ta upp det med bm imorgon.
    Tycker att jag fått springa och kissa en massa mer de senaste dagarna också + att det trycker mer nedåt... Jobbigt att stå eller gå...

Skulle avslutat en kurs via jobbet på fredag. Det skulle vara sista gången då. Men nu fick jag veta att den är flyttad till 22:a maj.... Hahaha... jättekul...
    Ska bli spännande och se om bebisen ligger kvar där inne då...  

• NinnaBus

Varit hos BM idag.
    Hon skrattade och sa att hon tyckte att det var lika spännande varje gång nu och se om jag kom eller fått åka in...
    Alla värden såg bra ut.
    Hon kollade bakterier i urinen med eftersom jag fått kissa mer det sista och det trycker mer nedåt, men det var negativt på stickan, så det ska inte vara nån fara. Antagligen bebis som hamnat längre ned och därmed trycker mer...
    Bägge höll tummarna när hon kollade socker... Kom på att jag druckit juice ca 30-40 min innan... Oups sa BM.
    Men testet höll sig innom ref. Inte med mycket marginal, men inom gränsen så det behövde inte kollas mer... 
    Blodtrycket bra 105/60
    Sf måttet hade gjort ett skutt och låg nu på 32.
    Ska bli spännande på tisdag på TUL och se om bebis också gjort ett skutt upp i storlek.
    Huvudet ned, vilket det varit i alla fall de senaste 5 veckorna eller mer...    

De senaste dagarna har det gjort mer ont nedtill i ryggen. Gör skitont i mellanåt.
    Och när BM kollade hur bebis låg idag och "vickade" på huvudet på bebis så skar det som tusan.
    Haft mer ont efter det också + lite mer sammandragningar. 
    Känns lite bättre nu efter att ha legat still och sovit en stund...   

• NinnaBus

27 dagar till bf...
    36 fulla veckor idag så nu går jag in i v 37.
    Det närmar sig, men just nu känns det som att det är en evighet kvar...
    Ryggen känns som om den ska gå av så fort man rör sig lite.
    Har tråååkigt...
    Tröttnat på alla sitta-stilla-aktiviteter.
    Och så ser man ju hela tiden allt som skulle behöva göras men som man inte klarar att göra pga fogarna.

Lite gnällig idag tror jag       

• NinnaBus

Gaaah...
    Den här ryggen tar kål på mig...
    Idag har det räckt med att hämta och lämna barnen på förskola/skola för att den ska kännas som om den skulle gå av vilken minut som helst. Känns som om den bara blir värre och värre för var dag som går nu. Suck.

Ang det där med avföring. Har också fått gått på toa mer de senaste dagarna. Men vet inte om det har med bebis läge eller Niferexen att göra.
    Börjat äta Niferex igen, men bara varannan dag. De gör magen så sur och så sätter de fart på min mage mer...   

Svar på tråden Juni-barn