Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Juni-barn

conda skrev 2011-11-07 18:01:55 följande:
    I love my bed! Äntligen är hästarna inne och mannen hemma, lilleman ligger jämte och myser. Det enda som saknas är en piggelin men mannen var i två affärer utan att hitta någon...
    FÖRLÅT men jag var tvungen att ha ett STORT lager hemma ;)
  • stjärnfrukt
    JennieJ skrev 2011-12-03 23:09:56 följande:
    God kväll alla mammor där ute! Har följt vad ni skrivit under dagen och vill della med mig av vagnen jag REDAN köpt! Mycket pga 365 dagars öppet köp så våga vi. Har med mina 2 andra barn köpt helt nya Brio kombivagnar men denna gång satsa jag på en stabil och bra vagn som kosta inte ens en 3 del av vad en Briovagn kostar. Visst älskar Brio men jag vet hur snabbt jag tröttar och vill ha en ny sittvagn efter ca 8månader tell 1 år. Så jag vill inte slänga 8 tusen på en vagn så kort tid. Så här har ni min vagn som står i källaren i en låda Skrattande www.jollyroom.se/produkter/aka-resa/barnvagna...

Sedan måste jag erkänna att efter erat snack om angelsounds vart jag sugen på att skaffa en egen, så övertala gubben *som inte var svårt* att köpa en. Så vi beställde denna på Ebay och nu sitter jag ner och inväntar som barnen till julafton att den snart ska komma så man får höra lilla hjärtat på den lille.
    viewitem.eim.ebay.se/Angelsound-Baby-Fetal-Do...

Önskar er alla en fortsatt mysig och trevlig helg för här ska ses skräckfilm nu och ätas chips
    Ta hand om er!
    Hej! Såg att någon annan i tråden skrivit att hon vart missnöjd med sin 2me, och jag måste bara tala om att jag har en 2me -copenhagen och jag älskar den!! Den är jättesmidig och ja, jag tycker den känns lite lyxig, haha, så olika det kan vara :) Känns inte alls plastig och luktar inge konstigt, fått jättemkt komplimanger för den :D Funderar starkt på att köpa den syskonvagnen för den uppfyller ALLA mina krav på syskonvagn, det enda jag ska kolla upp en gång till är stötdämpningen, för den är bara ok på den vi har nu (men så är det ju bara en sulky också!) Inte många vagnar som man kan ha båda barnen vända åt vilket håll man vill :) + att jag ska köpa en mysig mjuklift som jag har för mig inte ingår. För mjuklift hade jag inte när dottern var liten och det saknade jag massor, så det ska jag allt ha denna gång ;)

Barnvagnsjakten är verkligen igång, och det är såå roligt tycker jag :) 
  • stjärnfrukt

Hej tjejer! Såg att ni pratade mammabyxor, gick in på hm:s hemsida och där reas det ut mammakläder :D
    Beställde en kofta 199:- och ett par svarta stuprörs, 199:- Kanske värt att ta en titt? :)

• stjärnfrukt
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-08 08:47:40 följande:
    Kul att det e fler som skriver, blir lixom inte mycket till tråd annars. Så skriv på nu.....inte bara läsa:):):)
    Jag tycker du verkar klara fylla ut tråden själv riktigt bra annars Flört hihi!
  • stjärnfrukt
    conda skrev 2011-12-08 09:20:46 följande:
    Tack för tipset, det ska jag genast göra! =)
    Hoppas du hittar något fint :)
  • stjärnfrukt
    Sweet life skrev 2011-12-08 10:49:54 följande:
    Jag har ingen våg hemma och är väldigt nöjd med det! För jag har vart viktfixerad hela mitt liv och har alltid kämpat med kilon hit och dit.. Nu har jag bestämt mig för att bara väga mig hos barnmorskan. Så jag har min startvikt och sen får vi helt enkelt se vad vågen stannar på när jag ska dit igen i slutet på januari!
    Bra beslut. Har haft ätstörningar i nästan halva mitt liv men sedan jag såg mitt plus på stickan sommaren-09 så fick det vara nog! 

Jag åt allt jag ville i lagom mängd, var noga med att aldrig hetsäta, tog promenader när jag orkade och ville, vägde mig bara hos bm, och innan v.30 tittade jag aldrig på siffrorna. Gick upp 10kg den grav. och jag hade aldrig någon ångest över det.

Idag mår jag bra, ibland har jag dåliga dagar då jag får dåligt samvete när jag äter (dock aldrig sen jag återigen fick ett plus!!) , men aldrig så jag fått ångest eller hoppat över en endaste liten köttbulle pga av det.  

Hoppas du får må lika bra som jag gjorde över det beslutet {#emotions_dlg.flower} 
  • stjärnfrukt
    Havsjungfrun skrev 2011-12-08 12:10:53 följande:
    Oj, vad ni måste ha handlat under förmiddagen. Alla fina toppar/tröjor som jag var asugen på var redan slut... Synd. 
    Nej vad synd. Kolla runt på tradera och facebook (min stad har ett köp&sälj-forum där med barn&mammakläder) 
    Om du kan tänka dig begagnat vill säga :)
  • stjärnfrukt
    Havsjungfrun skrev 2011-12-08 14:02:56 följande:
    Håller koll på Tradera men tycker att det är dåligt med just toppar där...
    Håller med dig, blev riktigt besviken när jag kikade in där nu =/ 
  • stjärnfrukt
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-08 14:29:05 följande:
    Varit gravid på vår sommar förr och det e skönt å bara dra på sig en klänning när man börjar inta stl flodhäst.
    Jag kan tänka mig det, men samtidigt oroar jag mig lite för värmen, var det inte jobbigt att vara höggravid när det var så varmt??? 

Min dotter är född i april och jag var tvungen att låna en vinterjacka/skidjacka av svärmor för jag fick verkligen inte plats i min egna, vilket jag hoppas jag slipper göra i slutet av denna vintern...Sen slutet av mars och början på april var det perfekt väder att vara höggravid i tyckte jag, däremot var det jobbigt att amma under varma sommardagar för då trodde jag att jag skulle döööö av värmeslag... =/  dock var det smidigt att amma utan så mkt kläder på kroppen :) 
  • stjärnfrukt
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-08 15:38:09 följande:
    Stjärnfrukt: det var helt ok. Hon föddes 6 juli. Man satt ju inte i solen direkt men i skuggan var det skönt och vi ska ju ha i juni och då e det ju oftast inte 30 grader. Att få i augusti måste va jobbigt. Vi e ju som störst i maj sen börjar dom ju ploppa. Man får förbereda sig med svala klänningar nått på huvudet och kalla fotbad;) tycker det ska va mysigt att vara gravid på vår och försommar.
    Åh jag hoppas så att bebis vill titta ut den 6 juni (för det är väl då som är Sveriges nationaldag?Skäms) Tänk att alltid få vara ledig på sin födelsedag!
    Du nu när du skriver så, får du mig att tänka om! För när min dotter var nyfödd då bodde vi faktiskt i lägenhet några våningar upp, hade en balkong i söderläge med sol precis hela dagen, så jag satt ju inne och ammade och där var det VARMT! I år bor jag ju faktiskt i radhus och har fin uteplats på både bak och framsida med både altantak och parasoll :D En snygg solhatt och fotbad och jag borde klara mig hur bra som helst! 
    Tack för ditt inlägg, för nu längtar jag ännu mer, nu finns det inget som jag tycker känns lite jobbigt, förutom nojan över psd... 
Svar på tråden Juni-barn