Juni-barn
Åh min dotter (nästan två år) fick känna lillebror sparka, flera gånger, nu på morgonen! Nu har alla i familjen fått känna honom sparka.
Åh min dotter (nästan två år) fick känna lillebror sparka, flera gånger, nu på morgonen! Nu har alla i familjen fått känna honom sparka.
Jag ska plugga 75% nu i vår, men det är 2 kurser nu och en de sista månaderna, som dessutom är på distans. Kursen slutar i början på juni, och jag ska nog bara vara hemma med min dotter och vänta ut bf, haha. Alltså, inte ta fp, eller något sådant. Känns skönt.
Sedan till hösten ska jag plugga 50% och vara hemma med barnen mkt. Min sambo ska ta ut fp ca 2dagar i veckan. Så vi kommer spara många föräldrar dagar så vi kan vara hemma mkt båda 2 & njuta mkt av tiden med de små innan de ska börja skolan.
Hej tjejer!
Här har ni en till som faktiskt mår helt ok!
Igår fyllde min bästa vän och älskade pojkvän år! Bakade tårta, städade och hann få in ett skolarbete och laga hans favorit mat. STRESS är bara förnamnet, men uppskattat blev det! Sedan kom några av hans släktingar förbi och oj vad det skulle kännas på magen! När bebisen rör sig tycker jag det är roligt när andra får känna, men när de sitter där och håller handen på magen länge och bebis sover eller gömt sig långt inne...ja, då känns det bara besvärligt tycker jag!
Hur känner ni andra med att andra tar er på magen?
Ikväll blir det att äta ute och sedan bio med ett gäng vänner för att fira killen som fyllde år igår. Glad att alla har styrt upp firandet på detta sätt istället för fest, så jag kan känna mig delaktig på ett annat sätt än om alla (utom jag!) hade suttit småfulla & sagt dåliga skämt Dottern ska vara hos farmor till imorgon. Ser verkligen fram emot detta, och jag hoppas jag får må bra ikväll. För ibland vänder det helt och det känns som jag är i v.9 igen!
Tycker synd om er som har foglossning, fick det aldrig förra grav. och jag hoppas jag slipper det denna gång, för det ni beskriver verkar så jobbigt! Extra kramar till er
Haha! Jo Anna i solsidan är min själsfrände enligt min sambo, så jag har knipit tyst om mina tankar & känslor om detta, för han skulle bara skratta åt mig säkert
Måste titta på solsidan igen! Det är ju såå roligt när de gör profylaxövningen och Anna nyper tillbaka stenhårt, och sen när hon pratar om att det bara är moderkakan kvar som ska ut så en kille får gärna hämta en plåthink och ställa mellan benen på henne Och stackars Alex, allt han gör blir bara fel, som när han försöker skoja om att Anna inte behöver bära nu när hon e gravid...hihi. Nu har jag snart dratt alla skämt, kanske inte behöver titta ännu en gång!
Cataleya: Nää fy! Det skulle jag verkligen tycka var opassande! Och då brukar jag inte vara så kinkig med sånt..
Idag är det snorkallt här hemma -16! Och jag har åkpåsen i den andra vagnen som ligger i bilen, vars bagagelucka inte går att öppna..SUCK! Måste ju ut med hunden och vill inte Nova ska frysa ihjäl, Känns som att filt inte räcker så långt när det är så här kallt!
Sweetlife: Stämmer in med de andra
Själv så kan jag vara en riktig liten bitch mot min stackars sambo..igår när han tänkte ta tvkontrollen som jag skulle ha så slog jag till honom på fingrarna som värsta skolfröken Vet inte riktigt vem som blev mest förvånad, men han fick iallafall ur sig "vad gör du?!" Och hmm, ja det kunde jag inte riktigt svara på...den var ju..min?!
Hej hej!
Igår hade jag en riktigt fin dag! Jag & min pojkvän är båda duktiga på att överraska och liva upp vardagen lite, men inte skulle vi hoppa över alla hjärtans dag, ju fler dagar om året man visar extra omtanke dessto bättre tycker jag (om det inte blir varje dag för då kanske man inte uppskattar det längre!).
Min kille kom hem med vackra blommor till mig & till dottern, sååå sött :D Jag älskar att få blommor, och då känns det extra bra när han alltid köper det till mig när han vill ge mig något för att visa uppskattning :) Själv så stod jag och Nova i köket mkt igår och bakade bröd, kärleksmums och god mat, så idag har jag goda rester att äta tur det för det känns i kroppen att jag stod upp mkt igår!!
Igårkväll när vi låg & kollade på film så var buspojken igång och sparkade och far runt så magen fick mer uppmärksamhet än filmen ibland, hihi. Så roligt att se i pappans ögon hur faschinerande och underbart han tycker det är att känna bebisen Har filmat bebisen i ett par veckor nu, roligt att ha!
Hej vänner!
Zenoble: Så underbart, stort grattis! Vad roligt :) Får man fråga hur det gick till?
Själv kom jag precis hem från bm, började gråta när jag var där, och jag skämdes sååå mkt! och sa "jag bölar typ jämt nu pga hormoner" vilket nog gjorde att jag skämdes ännu mer
Vecka: 25+0
SF-mått: 25
HB: 106
Blodtryck: 100/60
Vikt: +7kg
Fosterljud: 144
Allt såg bra ut med andra ord, förutom det där järnvärdet som ställer till det....
Ser att ni pratar amningskudde! Min mamma sydde en åt mig som jag fick när jag kom hem från bb. Hade inte tänkt köpa en för jag trodde det kanske var onödigt, men jag använde den varje dag! Jämt! Min sambo också ibland!
Nu var ju vår tjej sån att hon sov bara i mammas eller pappas famn, ville amma mkt och läääänge och då var amningskudden p e r f e k t ! Hade den även som skydd i sängen på natten så hon inte skulle kunna rulla ur när hon var liten, också jättebra! Sen var den även bra när hon började sitta för då kunde man lägga den på golvet som stöd En multikudde borde den heta!