emma78 skrev 2012-05-07 10:40:44 följande:
Ett tag sen jag var inne nu.....kul att ni pratar om sådant som man kanske inte prata om annars:)) Hade inte en aning om detta med att tömma tarmen.....sa till maken senast igår att jag känner mig skitnödig hela tiden men det kommer inget....sen ibland får jag springa på toa flera ggr och då är det precis som att "tarmen tömms"....
Kan inte fatta att denna resan snart är över,,,,känns nästan lite overkligt! Satt innan med min lilla kalender och kollade över allt som händer i skolan framöver (med mina två andra barn som båda går i skolan)Fick nästan panik!! Som alltid händer det ju jättemycket hela maj ända fram till skolavslutningen 15 juni(bf 14 juni),hur i hela livet ska jag orka vara med på allt???"Tyvärr" är jag ju en sån mamma som inte vill missa nått heller!!Fixa inte att "bara" skicka mannen.....hade panik när han ensam gick på utvecklingssamtal förra veckan!!Men jag fixade verkligen inte att gå!!som sagt PANIK!!!
Är det nån mer än jag som börjar få ångest inför förlossningen??Börjar nästan få kännslor som "jag ångrar mig","vill inte föda" osv fattar inte varför då jag inte har haft några jobbiga förlossningar innan....börjar även nojja mig för hur/ var och när förlossningen ska sätta igång....
Jag känner helt klart att jag vågar absolut inte föda barn, aldrig i livet, man jag antar att man inte har något val ;) 5 veckor kvar är det nu, längtar ändå efter att se ut som en människa igen, inte som en stor flåsande valross :)