Inlägg från: emersson75 |Visa alla inlägg
  • emersson75

Juni-barn

RocketQueen skrev 2012-05-05 23:16:26 följande:
    Många utav er här var så himla bra på att peppa bort min tjockångest jag hade inför dagens fest. Jag hittade en klänning och lyckades till och med känna mig rätt snygg tillslut. Till och med högklackat fick jag på mig! Finns en bild på badbollsklänningen i min blogg om nån skulle vara nyfiken, det går ju inte att ladda upp bilder från mobilen...
    theawesomelifeofanordinaryrocksthar.blogspot....
    Har ju helt missat din blogg, jätterolig att läsa ju :) :)
  • emersson75
    emma78 skrev 2012-05-07 10:40:44 följande:
    Ett tag sen jag var inne nu.....kul att ni pratar om sådant som man kanske inte prata om annars:)) Hade inte en aning om detta med att tömma tarmen.....sa till maken senast igår att jag känner mig skitnödig hela tiden men det kommer inget....sen ibland får jag springa på toa flera ggr och då är det precis som att "tarmen tömms"....

Kan inte fatta att denna resan snart är över,,,,känns nästan lite overkligt! Satt innan med min lilla kalender och kollade över allt som händer i skolan framöver (med mina två andra barn som båda går i skolan)Fick nästan panik!! Som alltid händer det ju jättemycket hela maj ända fram till skolavslutningen 15 juni(bf 14 juni),hur i hela livet ska jag orka vara med på allt???"Tyvärr" är jag ju en sån mamma som inte vill missa nått heller!!Fixa inte att "bara" skicka mannen.....hade panik när han ensam gick på utvecklingssamtal förra veckan!!Men jag fixade verkligen inte att gå!!som sagt PANIK!!!  

Är det nån mer än jag som börjar få ångest inför förlossningen??Börjar nästan få kännslor som "jag ångrar mig","vill inte föda" osv fattar inte varför då jag inte har haft några jobbiga förlossningar innan....börjar även nojja mig för hur/ var och när förlossningen ska sätta igång....  
    Jag känner helt klart att jag vågar absolut inte föda barn, aldrig i livet, man jag antar att man inte har något val ;) 5 veckor kvar är det nu, längtar ändå efter att se ut som en människa igen, inte som en stor flåsande valross :)
  • emersson75
    LillSnurr82 skrev 2012-05-08 18:36:23 följande:
    Ett halvblod, egen uppfödning. Ägde mamman som jag tyvärr fick ta bort strax innan jul. Min syster har även en halvbror till min ( samma mamma) som oxå är egen uppfödning han är 8 år . Sen har vi en shettis oxå :)
    Åhh vad man längtar efter att kunna rida ordentligt, min "gammelhäst" som jag ridit hela tiden har fått en hovböld nu så han måste vila, min slyngel vågar jag inte sätta mig på nu när man är gravid, han är nog hur snäll som helst egentligen men man vill ju känna sig säker. Hoppas att det blir en bra förlossning så man läker snabbt, isf är det ju inteså lång tid kvar tills man sitter i sadeln igen. Just nu är det tömkörning och miljöträning med slyngel som gäller, iofs bra det oxå ;)
  • emersson75
    LillSnurr82 skrev 2012-05-08 18:51:22 följande:
    Min får sommarlov fr.o.m. I dag då han får gå ut på sommarbete. Tills nu har jag hunnit tränsa honom , longera i alla gångarter och haft jord på honom. Så fort bebis kommit blir det att börja tömköra och vänja honom vid sadeln osv. Har tänkt börja rida lektion på ridskolan så fort jag känner mig redo så man kommer upp på hästryggen snarast. Har inte ridit sen typ förra sommaren innan min gammeltant blev dålig igen.. :(
    Våra ska ut på bete i början på juni,  då är det ju bara 2 veckor kvar innan bebis kommer så då kommer man väl inte ha någon superenergi direkt.
    Spännande med inridning och sånt, vad är det för ras? hur gammal är hon eller han? Min slyngel är nyligen fyllda 7 år, han har mest gått på lösdrift och inte gjort så jättemycke förrän jag fick honom :) Det är så roligt med unghästar men man är ju lite mesig med ridningen när man är van vid gammelhästen som är en klippa. Det kan ju slå ner en bomb bakom honom utan att han hoppar till. slyngeln hoppar för lite av varje han ;)
  • emersson75
    LillSnurr82 skrev 2012-05-08 19:24:44 följande:
    En halvblods valack på 2 år. Red in syrrans häst (som är halvbror till min, samma mamma.. Mitt gamla sto alltså) som är 8år i år. Älskar att rida in och till hästar.. Annars är det hoppning som gäller för min del. Var det jag tävla med mamma hästen..
    Du får gärna lägga upp bilder på hästarna här sen, minst lika roligt att se som bebisbilder ;)
  • emersson75

Det får vi göra, inte så bra om någon får för sig att flika in en hästbild i en bebistråd, ve och fasa :)

• emersson75

Det var nog snarare en parantes i den här tråden, 99,9  % handlar väl om våra junibarn tycker jag :) Men självklart kan jag låta bli att skriva några inlägg om hästar om det stör någon, kan ju faktiskt skriva privata pm ist för att fråga om hästar som andra kan råka se :)

• emersson75
    LillSnurr82 skrev 2012-05-08 20:26:19 följande:
    Hi hi! Kan just nu ändå inte lägga upp bilder på familjeliv då ja endast har tillgång till iPad och iPhone. Men du kanske har Facebook ? Där kan jag och har jag lagt upp bilder på hästarna..
    Facebook har jag,  kan skicka pm med mitt namn, vet inte om jag lagt upp så många bilder på hästar men min första bild är iaf på hästarna,  Min vanliga dator är trasig så jag har bara en tråkdator nu och där finns det inte en endaste bild tyvärr, men jag kika gärna på dina bilder på fb, hästar är ett gift, man kan aldrig se sig mätt på dem :D

För att skriva lite barnrelaterat så kan jag tillägga att jag ska till Bm i morgon, ska bli mysigt att höra hjärtljuden och mindre mysigt att prata om den kommande förlossningen ;)
  • emersson75
    Uddabus skrev 2012-05-08 21:09:31 följande:
    Jag la in på min fölunge så ni är inte först ;)
    Den har jag ju missat, måste bläddra tillbaka och kika :D
  • emersson75
    RocketQueen skrev 2012-06-02 14:11:43 följande:
    Hur har det varit för er som blivit igångsatta tidigare? Alltså ni som både har startat naturligt och blivit igångsatta. Det har hänt en jäkla massa grejer som gör att det funderas på att sätta igång mig nästa vecka (vid bf) men jag tvekar. Har fått för mig att det blir en mycket jobbigare förlossning om man sätts igång än om man inte gör det? Finns det nån som har någon erfarenhet? Jag har väl i stort sett helgen på mig att fundera på hur jag vill ha det...
    Min förra förlossning startade naturligt men stannade av sen, så jag fick en massa värkstimulerande mm mm, slutade med akutsnitt så det var väl ingen rolig historia, det är min erfarenhet tyvärr..
Svar på tråden Juni-barn