Inlägg från: emersson75 |Visa alla inlägg
  • emersson75

Juni-barn

Bumman79 skrev 2012-06-12 21:04:17 följande:
    Inte jag heller men man måste ju :P....håller på å läser en bok "Att möta förlossningssmärtan" å det känns som att man blir lite mer trygg när man läser om det tycker jag...
    Skönt att höra att det finns flera iaf ;) Man känner sig ju rätt fånig, det föds ju barn hela tiden och dom allra flesta går ju bra på det viset att både mamma och barn överlever ;) Jag har på senare år blivit så himla skraj för smärta + att min förra förlossning var fullständig katastrof. Fast det finns ju verkligen inget som säger att denna behöver bli katastrofal oxå så.....jag borde oxå läsa nåt peppande :)
    För övrigt så har jag oxå lagt på mig huuuur mycke vatten som helst på typ 3 dagar, måste nog köpa ett par billiga foppa eller nåt imorgon..tur att det är varmt ute så man slipper köpa nya vinterkängor iaf, lite dyrt för att använda i typ max 2 veckor ;) 
  • emersson75
    Bumman79 skrev 2012-06-13 14:12:53 följande:
    Ush jag är oxå lite oroad över hur stor bebisen är....alla säger att min mage är ENORM folk stirrar verkligen på mig på centrum med chockad min å många undrar om jag väntar tvillingar men enligt 3 ultrajud ska det bara vara 1 :p. Har legat på övre kurvan hela tiden oxå men följt min egen kurva...på tillväxtultraljudet låg bebben på plus 19%. 2,4 kg i v 33 (32+0.) Nu är jag rädd att ungen kommer att ligga på minst 5 kg när jag ska klämma ut den...shit :P.
    När jag hade min son i magen hade jag en pytteliten mage, syntes knappt sa de flesta, men han vägde 4300, min syster hade en riktigt stor mage och hennes bebis var mindre, så kanske magmåttet inte spelar så stor roll :) 
  • emersson75
    LillSnurr82 skrev 2012-06-13 13:06:13 följande:
    Spännande Pluttan, då har du snart din bebis hos dig..

Börjar kännas här som bebis inte kommer komma ut förrens h*n är myndig typ.. Inte ens på bf än som är på söndag men känns ändå som man går på övertid :(
    Känns nog samma sak här, ute och rider om dagarna, sover som en stock om nätterna, ingenting händer ;) Alla tjatar som besatta, har sagt dom kan börja tjata om 2 veckor ist för här händer det inte ett smack ;)
  • emersson75
    Ensortsmamma skrev 2012-06-13 20:40:35 följande:
    Förhoppningsvis sista dagen som gravid idag, håll tummarna för att fl tar emot mig imorgon, har hållt igång hela dagen idag så att jag ska va riktigt trött och sova hela natten, har massa sammandragningar nu och en del förvärkar..
    Jag vill inte vända i dörren imorgon, vi är bu så redo nu och jag klarar helt seriöst inte med detta längre.. Har absolut inte ont av själva graviditeten och min lilla mage men psyket är helt slut nu och jag vill bara höra skriket ifrån mitt levande barn!
    Lycka till :) 
  • emersson75
    Emma Stark skrev 2012-06-17 13:34:49 följande:
    Välkommen in till oss H Karin :) Det är många som inte haft några känningar alls och sen har det bara kommit som en blixt från klar himmel och bebis har kommit samma dag :) jag lever iaf på det hoppet ;)
    Samma här, Bf idag, har inte känt ett smack, har provat lite av varje senaste veckan, hålla igång som en tok, ta det lugnt mm, men inget verkar hjälpa ;) Den enda skillnaden är att mitt illamående börjar komma tillbaka, och man blir ju så himla trött av det.....
  • emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-17 15:16:56 följande:
    Fast mina är inte smärtsamma alls. Behöver inte andas igenom alls.. Varit ute i gått i snart två timmar så vi får se om det kanske sätter igång nu ikväll eller så...
    Håller verkligen tummarna för dig, fy vad kämpigt att gå över så himla länge :( Hoppas hoppas det händer nåt här i kväll nu!!!
  • emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-18 02:30:01 följande:
    Skönt att höra men jag har ju gått över 18 dagar idag...

Så nu börjar jag bli lite skraj av alla som skriver om alla katastrofsnitt, hemska förlossningar o att bebis är såååååå stor osv efter dem dagarna
    Det jag har hört är att när man går långt över tiden så börjar den lilla gå ner i vikt för att moderkakan funkar sämre i slutet.. . jag gick nästan 3 veckor över tiden med mitt första barn och han vägde 4300 när han föddes :)
  • emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-18 10:52:27 följande:
    Stort grattis till din pojke!

Nu är det väl inte så många kvar i denna tråden o jag skulle vara bland dem första att få...

Jag är inte bitter ;)

Nä men är rätt trött på detta nu
    jag är oxå kvar, var beräknad igår, gick ju som sagt nästan 3 veckor över tiden med förra, får se hur det blir denna gång. Men här i sthlm får man vänta max 2 veckor....

Förstår att du är rätt less, minns att jag var helgalen sista tiden med min förra..usch och fy!!!! 
  • emersson75
    Pluttan skrev 2012-06-19 11:17:53 följande:
    Jag förstår att det är jobbigt att vänta vänta när man gått över tiden. Har själv gjort det.

Men jag tycker det är lite tråkigt att INGEN har läst mitt inlägg från igår att jag äntligen efter 11 dagars övertid födde en liten dotter.
    Grattis :) Gick förlossningen bra? :)
Svar på tråden Juni-barn