Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

PIO: Åh va skönt att det gått så bra. Sån himla skillnad mot förra gången. Va skönt att amningen fungerar. Finns inget bättre än när man får ta med bebis hem.

Zvartaliljan: Jobbigt med gulsoten och jag lider med dig som måste bo på neo. Har ni honom på rum nu eller ligger han fortfarande på sal??? Styrke kramar till er!!!!

Åh va skönt med ännu en dag med sol. Tror jag ska ta mig till en park och sola lite. Har fått en massa färg i ansikte och överkropp. Gör att man känner sig lite piggare. Ska inhandla mina sista grejjer också. Och det bebben skall åka hem i från bb:) Älskar shopping:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Ingen hemförlossning för mig heller, känner mig trygg på sjukhus och skulle aldrig våga riskera något.

Hade sjukt ont i ryggen igår. Var på IKEA för att handla spjälisen och lite täcken och lakan och sånnt. Fick ta en alvedon för jag hade sån sjukt konstig smärta. Det släppte efter ett tag som tur var.

Idag ska jag skruva ihop sängen och bädda den. Måste göra plats för hans kläder också. Har inte ens kollat hur mycket som finns efter Livia som han kan använda.
    Lite nytt skall allt inhandlas:)

Har fortfarande inte fixat amningsbh mm fastnade i solen i går så det blev ingen shopping till mig. 

• IdaElinLivia040611

Jag har också börjat få mer som förvärkar. Kände av ett par i natt. Dom känns helt annorlunda mot sammandragningar tycker jag. Det känns mer i ryggen också.

Igår skruvade jag ihop spjälsängen och bäddade den. Så himla fint nu har jag en rosa tjejig och en träfärgad som är bäddad i riktiga pojkfärger. Det känns helt otroligt att man har turen att kunna få så fina barn och man känner sig rik på nått sätt när man på morgonen går in och väcker en efter en. I morse tänkte jag att snart har vi en 4:e guldklimp att klappa på på morgonen.

Idag ska jag träffa en kompis på stan och hon har tydligen en STOR påse med kläder till mig. Mycket bra. Hon har en pojke på snart 3 år så det e ju perfekt att kunna ärva lite bebis grejjer.

Håller på att blondera min utväxt igen. Gjorde det för en vecka sen men den behöver bli lite blondare så nu e det dags igen. Så skönt att det funkade att göra hemma så man slipper betala så mycket hos frisören. Nu behöver man bara gå dit och klippa sig. Funderar på att göra det om 2 veckor så det är fint till sommaren. 

Har inte packat nån väska än men funderar på att göra det till helgen:) 

• IdaElinLivia040611

Tillbaka från BM jag med.

V35

Tog bara blodtryck
    127/70 så mycket bättre än senast då det var 100/60.
    Hjärtslag:146
    SF mått 33 

Äter inga järntabletter då jag mår dåligt av dom. Senast låg hb på 146 hoppas det inte sjunkit för mycket. Hon ska ta HB nästa gång i v 37+ om inte bebis e här då, vilket jag tror;)

Baby 1112: Det e ju någonting på g för dig:) Skönt att du känner att det känns ok att den kommer nu. Jag vill gärna bli av med magen jag med men önskar att han stannar inne till 36+ så att han e pigg och orkar amma ordentligt.
    Du får ju med dina tätt kanske e därför det startar lite tidigare. 

• IdaElinLivia040611
    Bumman79 skrev 2012-05-11 15:49:45 följande:
    Oj vilket bra HB du har när du inte ens kan äta tabletter! Jag ligger på 106 å järndepåerna på 3.
    Ja det e bra, men mina depåer e dåliga. Ligger väl inte som du men jag vet att hon sa att det var lite lågt. Därför jag tänker lite på det. Skönt för dig med dropp, hoppas du piggnar till ordentligt:)
  • IdaElinLivia040611

Har äntligen handlat det sista inför bebis, en massa söta kläder till prinsen och sen amningsbh och linne till mig från Lindex. Tyckte dom hade bästa och snyggaste bh:n hittills. Köpte bara en för jag har ju ingen aning om storlek så får jag köpa fler sen. Hade sån tur att det var 20% på alla bh:ar och amningslinnen:):):)

Min slempropp släppte på en gång senast och den var lång, seg med blodstrimmor i. Gick absolut inte att missta för vanliga flytningar. Men det e nog knepigare om den släpper lite i taget.

Jag e så less på magen nu. Vill kunna röra mig ordentligt. Vet inte om det är för att man närmar sig slutet nu, men jag har blivit så himla rastlös. Och små irriterad på allt typ. Förut va man så glad över magen och det var SÅÅ MYSIGT med en riktig bebis mage men nu e jag bara så trött på den.

Och man känner att han börjar fylla ut hela platsen för det gör så satans ont när han spjärnar åt alla håll typ samtidigt.

Längtar efter ett iskallt glass vitt vin, lite ost och en mysig bebis som snusar på utsidan av magen....eh kanske konstigt med vin å bebis...men ett litet glas måste jag ha snart:)  

• IdaElinLivia040611
    gizmolarson skrev 2012-05-12 18:25:43 följande:
    Idaelinlivia-inte alls konstigt, så klart du ta ett glas vin, har ju stått mycket om det senaste åren att ett glas bara är bra.. Å att det är farligare av det som kommer ut genom bröstet om man druckit 7up... Vi ska variera med amning och flaska denna gång mest för att man inte ska bli så bunden( så pappan oxå kan mata) och dels för att jag ska försöka göra klart skolan till hösten
    Ja ett glas e väl ok ibland, det har jag också läst:)

Här är bild på en liten start garderob till Luca, resten får han ärva av Livia ( inte det rosa och klänningarna dock Tungan ute)

• IdaElinLivia040611

V 36 nu och jag längtar också efter min skrutt. Lite konstigt att gå så här långt när det var tapp mätningar hit och dit ända tills v 34 och den bara blev kortare och kortare. Alla trodde att jag max skulle gå till v 32-33. Men här är jag nu i v 36 alltså. 
    Man känner verkligen hur många av oss letar tecken på att det är på g eller rättare sagt har mycket förvärkar och sammandragningar och hoppas att det är på gång. Snart snart.....vissa har ju bara 2 veckor kvar.

Om man är förstföderska är det nog ganska troligt att man går över lite så ett tips e ju att inte redan nu börja tro att det e på g för då blir man nog GALEN när man börjar ticka på övertid Tungan ute .

Hade mycket förvärkar med första, flera veckor innan. Men hon kom på bf.

Visste inte att annanas var nått som triggade igång en förlossning. När jag e 37+ ska jag testa för det e ju super gott.

Annars rullar allt på fint. Magen är i vägen men inte så stor (skönt) skrot ungen verkar vara en riktig medelbebis och ligger mitt på kurvan. Min foglossning e bättre och jag och mannen tar en timmes lång promenad på kvällarna. Måste försöka få igång flåset lite tills förlossningen. Och det blir gymmet tors, lör och sön. 

Hej alla nya Glad

• IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-05-21 23:12:10 följande:
    Ja hade det bara varit sp väl men jag tror denna är ute o ser sig om ganska många gånger om dagen... Känns som knivar i underlivet samt ilningar i ljumskar o ner i knäna...
    Precis så har jag. Gör så fruktansvärt ont. Ilar som sagt i ljumskar och ner i låren. Fy!!!!!
  • IdaElinLivia040611
    stjärnfrukt skrev 2012-05-22 09:20:38 följande:
    Jag går på kontroll med 2 veckor i mellan, tycker det känns lagom :)

Förra gången födde jag liggandes på sidan, kändes väldigt skönt att ha en ställning som jag var van vid. Jag sprack ingenting, fick några små skrapsår bara, min bm säger att den ställningen brukar minska risken för det, så jag vill gärna föda i den ställningen den här gången också.  
    Så födde jag också min andra, var jätte bra och sprack ingenting. Tyckte att jag hade bra kontroll och bra med kraft. Barnmorskan höll lixom emot mitt ben och den andra tryckte med varma handdukar för att det inte skulle gå för fort. Föder gärna så igen.
Svar på tråden Juni-barn