Inlägg från: Elskling123 |Visa alla inlägg
  • Elskling123

Juni-barn

Dancia: vad skönt o höra från någon att allt ändå kan bli bra! Tack! Min bebis väger bara 2236gr just nu men förhoppningsvis hinner bebis bli lite större innan h*n kommer ut :)

• Elskling123

Ser att det börjar hända grejer för många här redan! Va spännande :)
    Någon som kan det här med sd?   Har inte haft mycke sammandragningar hittills i graviditeten, bar då och då så jag knappt tänkt på det... Men från igårkväll och hela dagen idag har ja haft det med jämna mellanrum runt 30min - 1 timma emellan... kommer det bli tätare o tätare framöver eller kan det minska ändå??
    Jag är ju inte beräknad förrän 9:de men trycket är enormt neråt o nu märker ja av sd hela tiden :(
    känner mig verkligen okunnig i det här :s  

• Elskling123
    gammelmamma skrev 2012-05-23 23:06:39 följande:
    Ni som inte vet vad det är med sammandragningar och förvärkar: de allra flesta förstår när det är på gång...Ursäkta om jag låter tyken men det är bara i välmening, slappna av ni vet när det är dags;)
    jag vet vad sammandragningar är.. undrade bara hur tätt inpå varann som man börjar närma sig förlossningen..
    Lina007 skrev 2012-05-23 23:16:13 följande:
    Nu har jag legat på rygg på golvet inne på toaletten, minuter efter jag skrev mitt inlägg så bokstavligen forsade vattnet ut och vi ska åka in till förlossningen på en koll nu.

Gud vad spännande!! Lycka till!! :)
  • Elskling123

Åååh GRATTIS alla som fått bebisar redan! :D så spännande! 15 dagar kvar för mej.. vill säga om det inte går ut över tiden vilket ja självklart inte hoppas på ;(

• Elskling123

14 dagar kvar och har hittills gått upp ca.15kg.. förhoppningsvis blir de inte mer än så.. men tur att det är sommar då har vi alla möjlighet att "gå ner" alla extra kilon :) För på sommarn ska man ju ut och röra på sej medans det är varmt och skönt i sverige! *pep-talk*

• Elskling123

Grattis gammelmamma!! Vilket fint namn hon fick :) Dancia:oj hoppas det blir bättre med järnvärdet! Vila o ät mat med mycke järn :) Jag var också på förlossningen ikväll.. Tyckte bebis rört sig mindre några dar och jag har svullnat upp så mycke på fötterna att ja tyckte de va lika bra att gå o kolla upp alt i säkerhetsskull.. Visa sig att bebis mår bra och ligger på plats..var öppen 1,5cm och doktorn pressade på som bara den..kändes som hon förslkte öppna hela mig haha ingen trevlig känsla precis... Men nu får ja vell se om de börjar hända nåt snart :) hoppas! God natt alla mammor

• Elskling123

NU vet jag vad förvärkar är!! Vaknade med världens smärta som kommer och går, dålig i magen och mår illa nu.. Har man alltid förvärkar tillsammans med sammandragningar?

• Elskling123

Lycka 4: jag ligger med förvärkar fortfarande! Har hållt på i strax över 3 timmar men några 3-4minuters mellanrum är de inte än... Fy sjutton vad ont de gör :( Lillsnurr84: va spännande att nån annan oxå har ont(inte kul ja vet men vi är inte ensamma iaf haha)

• Elskling123

Tack för snabba svar,jag har inte fött barn förut så vet inte hur det ska kännas.. På FL sa dom nör ja ringde i natt att de måste vara 3-4minuter emellan värkarna(jag har haft 9-4min och nu runt 7 så de har gått upp igen..) hon sa oxå att de ska hålla i ca. 1min vilket det gör och att varje värk ska kännas ungefär lika mycket vilket de gjort hela tiden... Uuusch ja har lust o.åka in bara för att nån ska "ta hand om mig" :( låter ynklig men känns jobbigt när de gått så många timmar

Svar på tråden Juni-barn