• AAEV

Juni-barn

Folk får inte ta på min mage! Precis som att jag inte får ta på andras magar.

När jag var höggravid med första barnet kom det fram en främmande kvinna i affären, greppade min mage med båda händerna - höll så några sekunder och sa sen "Det är en pojke". Jag blev så förbannad så jag tog tag i hennes mage och sa "och det här är för många kanelbullar"

I vanliga fall är jag jättetrevlig mot folk men hon gick över gränsen. Sen om min bästa vänninna eller min syster vill ta på magen, men då FRÅGAR man först...

Märkte att det där var ett känsligt ämne för mig ;) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV

jag drömmer också konstiga drömmar, ofta att jag är otrogen. Det har jag gjort de andra graviditeterna också...

• AAEV

Lycka4: Vi flyttade till vårt hus när vår äldsta var 4 veckor. Jag blev också snittad. Jag rekommenderar inte en flytt så tätt inpå, jag hade ju bärförbud men kunde liksom inte sitta och rulla tummarna direkt :) Jag målade 6 av rummen (på en vecka), jag bar, lyfte och skruvade möbler. Jag hade väldigt ont i mitt snitt efteråt, om det beror på flytten eller inte det vet jag ej :)

Jag var också grymt sugen på oboy när jag var gravid, dricker aldrig det annars (inte mjölk heller). Drack säkert två tre glas per dag.  

• AAEV

Vår spjälsäng står i källaren och väntar :) Sätter nog inte upp den förrän slutet på Juni :)

• AAEV
    Aikotakara: det är jättesvårt att säga hur mkt kläder som behövs. Jag har fått två små barn så vi fick köpa ganska mkt i strl 50. Vi hade kanske 10-15 bodies och 8 par byxor. En tunn mössa, strumpor och tre-fyra pyjamaser. Men båda mina har ju haft strl 50 tills dom var över en månad :)
  • AAEV

Missförstånd: Jag förstår dig precis. Jag har inte fått något de senaste födelsedagarna men i år sa jag ifrån att jag faktiskt blev ledsen när han inte köper nåt. argumentet "jag vet ju inte vad du vill ha" håller inte, köp en jävla bukett blommor liksom ;) Så häromdan kom han hem med en ny telefon till mig, en sån jag tjatat om i evigheter!
    Och idag fick jag faktiskt blommor :) 
    Jag har alltid köpt jättefina genomtänkta presenter till honom (i år fick han ett PS3, som han suktat efter hur länge som helst) 

• AAEV

Vi har så jäkla mycket kläder efter de två äldre barnen och bebisen kommer precis som sin storasyster att få ärva allt (förutom om det är något speciellt som behövs) Jag blandar hejvilt och både dottern och sonen har kläder i regnbågens alla färger (mest rött som av en händelse råkar vara min favoritfärg)
    Så för oss spelar det ingen roll om det blir en pojke eller flicka, kläder finns ändå :) 

• AAEV

gammelmamma: Jag köper också för att det är kul ibland ;) Mina barn är långa och smala vilket kan vara jobbigt ibland, de flesta byxor är för stora i midjan och om man går ner i storlek så blir dom för korta. Byxor handlar jag nästan bara på Villevalla som har snygga tights som passar dom :)

• AAEV

Oj uddabus, vår yngsta satt i sitt babyskydd tills hon var 11 månader och vi hade inte behövt byta då heller men vi hade lånat en stol i 12 månader :)

Svar på tråden Juni-barn