• AAEV

Juni-barn

gammelmamma: Beklagar förlusten :(

Grattis till sonen Zvartaliljan! Hoppas du snart blir bättre!

här rullar det på, fick mitt förlossningskontrakt förra veckan så nu kan jag andas ut och bara njuta av sista tiden :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV
    Polarlantis skrev 2012-04-24 13:31:23 följande:
    Då passar jag också på att fråga om detta! Sitter och inväntar intyg från arb.givare nr två sedan ska jag skicka in och se vad summan per dag blir för mig så långt är jag NOG med...men hur är det med pappan? Ska han också fylla i ett sådant papper på en gång om han ska ta ut först dom tio dagarna och sedan ev ta några av dom 30 gemensamma dagarna??? Hur går det till med pappan överhuvud taget, fattar nada!?! Spelar det ngn roll för HONOM om han tar semester och pappadagar blandat? All hjälp mottages tacksamt!
    Ja alltså FK måste ju fastställa hans sjukpenninggrundande inkomst (SGI), enklast är ju att få ordning på det innan så det är klart när bebisen kommer :) Ring till FK och säg att han vill ha hem såna blanketter om inkomstuppgifter. 
    Tror faktiskt inte de spelar någon roll om han tar semester och fp blandat, maken kommer ta 10 dagar först, sen 4 veckor semester och sen 10 dagar till. :) 
  • AAEV

Min bebis som legat med huvudet ner i flera veckor gjorde en kullerbytta igår och ligger nu med fötterna ner och huvudet upp. Är i v 32 så än är det väl ingen brådska att vända på sig ;)
    det var lite otäckt med kullebyttan för jag blev så himla illamående och fick ont och så både kände och såg jag hur hela magen gungade! 

• AAEV
    zenoble skrev 2012-04-26 13:41:34 följande:
    oj då det måste känts obehagligt?! har tänkt på det hur man känner när bebis vänder sig men det kanske märks då ;)

min bebis är fixerad sen 3 veckor och tycker var och varannan dag att det är dags att föda.. mycket sd emellanåt, molvärk och allt det där som ni säger.. kände inte alls så förra gången, hade inga förvärkar alls då. Lite skillnad mot nu! min bebis får gärna också komma lite tidigare så vi kan ha lite tid för att flytta sen i slutet på maj..
    Ja det var faktiskt väldigt obehagligt Jag är så kort också så jag har liksom inte så mkt plats som det är i magen (för saker som ska vara där i vanliga fall, tarmar och så).
  • AAEV

Ensortsmamma: Jag jobbar ju i "branschen" och kan verkligen hålla med om att det är hutlösa priser både på döds och minnesannonser. Vi har många kunder som väljer att inte ha dödsannons bara för att det kostar så himla mycket! :(

På tal om annat så känner min kropp verkligen av att den behöver lite mer kalorier än vanligt, är vrålhungrig vid tretiden på eftermiddagen. brukar inte vara det i vanliga fall :) 

• AAEV
    gammelmamma skrev 2012-04-26 22:22:21 följande:
    Håller med, er omtankte och kärlek visas inte genom annonsen. Egentligen borde det bojkottas av alla så att de blev tvungna att sänka priset, eller ännu hellre ha det gratis som grattishälsningar till barn
    Här kostar grattisannons 120 kr för barn! 
  • AAEV
    fyrklöver81 skrev 2012-04-27 13:14:13 följande:
    Någon mer än jag som har väldigt god aptit, och gärna godsaker `??

Kan inte hejda mig själv =(

Tror lille Viggo behöver några mazariner och rutor choklad hihihi. 
    Ja de senaste två veckorna har aptiten ökat, antar det är de där extra kalorierna kroppen behöver. Jag blir faktiskt mer sugen på mackor, morötter eller frukt. Eller sallad! Helt sjukt, jag vet
  • AAEV

Jag har varit hos läkaren idag och fick bara nässpray och ögondroppar, tabletter fanns inga att ta när man är gravid sa både läkaren och kvinnan på apoteket. Konstigt med så olika besked!

• AAEV

Jag är i v 32 och jobbar. Planerar att jobba till den 28/6, BF är 29/6. Kanske jobbar lite veckan efter också om jag går över tiden, vi får se :)

• AAEV
    gammelmamma skrev 2012-05-08 21:29:28 följande:
    Är det någon här som har tänkt föda hemma?
    Nej fy fan, aldrig i livet! Men mina andra förlossningar har ju varit långa och då har jag behövt bra smärtlindring. Jag hade varit alldeles för orolig att barnet inte skulle må bra, vi har ju en timme till sjukhus (40 min med ambulans) så det skulle nog inte funka här :)
Svar på tråden Juni-barn