Inlägg från: snuppis |Visa alla inlägg
  • snuppis

Juni-barn

ja88 skrev 2012-04-04 15:11:52 följande:
    Vad ofta många verkar gå till BM. Här är det bara besök var 4:e vecka fram tills vecka 36. Det är också först då de kontrollerar fosterläget första gången.
    jag går inte heller ofta känns det som..
  • snuppis
    zenoble skrev 2012-04-04 20:40:54 följande:
    de ringde mig 2 gånger dagarna innan beslutet fattades förra veckan och ville ha mer uppgifter om hur tunga lyft exakt och hur många, hur varma kantinerna är osv. kändes jätte knäppt.. men fick ju godkänt i alla fall.
    Hur många lyft hade du per dag och vad väger det? Vi skrev 30 lyft och 100 kg, men de ville veta mera om det, jag har ju itne fått nå papper ännu, men det kommer väl då min jobbarkompis fick 
  • snuppis
    Tesssi skrev 2012-04-05 10:00:48 följande:
    Jag tillhör Västmanlands landsting och här går man till BM på hälsosamtal, inskrivning och kontroller i ca v.12, v. 25, 28, 31, 33, 35, 37, 39 och ev. i v. 41. Vi erbjuds inte KUB/NUPP om man inte är över 35 år.

Jag var till BM idag.
    SFmått: 29, så kruvan planar ut, dock ligger jag inom normalspannet.
    Blodtryck: 130/70
    Minis hjärtslag låg runt 144 slag / min och just nu ligger han med huvudet nedåt, men det kan ju ändras än.

Känns skönt att allt är ok.
    jag tillhörde västamanland med första, nu bor jag i uppsala län 

vi har som omföderska

inskrivning v 9-11

v 18 (UL)  

v 25, 29. 33, 35 ,37, 39, 41 sedan efterkontroll  
  • snuppis
    Lina007 skrev 2012-04-05 21:09:59 följande:
    O nej, här har du åtminstone en till som känner sig lika sexig som ett kylskåp och smidig som ett staket...
    Jag tycker synd om mina arbetskamrater som måste sitta bredvid mig på lunchen när jag nu mer eller mindre måste hänga mig över bordet för att nå fram och inte riskera att spilla på magen. Sen att jag måste andas med öppen mun för att luft öht ska passera min kropp, och då säkert smaskar på köpet, gör mig nog inte tills världens bästa bordskamrat. :-P
    ha ha ja jag är nog inte heller en bra arbetskompis just nu, flåsar ylar klagar springer på toa pruttar och allmänt gnällig, de som de längtar till är att min gravpeng går igenom så de får gå på mitt schema och slippa mig =D därför de står ut ha ha 
  • snuppis

Vi på jobbet brukar köpa något litet till varandra när någon fyller..Oftast har det vart blommor, men de känns så självklart hela tiden..Nu var de två som fyllde 60 och  34.   whiskey och vin skulle inhandlas. jag var den enda som hade tillfälle att besöka "det gröna apoteket" Men åhh så pinsamt de känns att gå in där med sonen och magen i vädret...Va ska de tro?? att jag köper ut till minderåriga eller att jag jag super fast jag är gravid?? Bad om hjälp om vilket vin och whiskey jag skulle köpa till de som fyllde, La i att de kändes dumt att handla på systemet i mitt tillstånd ha ha ..uch 

• snuppis

snart kommer en vän till mig. vi träffas inte så ofta nu mer hon flyttade till kärleken =) vi har vart vänner i över 20 år..Jag har stoor mage, vi skulle vara i samma vecka få runt samma datum, men hon fick utomhavande =) fick åka in med ambulans och ta bort ena äggstocken =( uch vad jobbigt, så ska hon behöva se min mage =( vet inte hur jag ska vara riktigt, svårt även om man vart vänner såå länge 

• snuppis
    Havsjungfrun skrev 2012-04-10 21:01:04 följande:
    Halsbrännan har verkligen slagit till igen den senaste veckan. Kanske inte så konstigt när Lill-Skrutt ibland ligger och sparkar rakt uppåt...
    uch ja jag har också börjat få de, vet inte va den lilla filuren gör 
  • snuppis
    Tre Flickor skrev 2012-04-10 23:27:36 följande:
    50 dagar kvar till BF idag Glad

Jag upplever också att killen inte är lika intresserad av graviditeten denna gång. Han ställer inga frågor när jag varit hos BM och har ingen som helst koll på vilken vecka det är. Jag frågade för ett par dagar sedan och då drog han till med vecka 26 (gravid i vecka 32+). Även om jag önskar att han vore lite mer intresserad så känner jag att jag inte kan tvinga honom heller även om hans ointresse gör mig ledsen. För mig är varje graviditet ett mirakel och unik i sig, jag önskar att han kände det samma.
    min karl är nog lika, jag frågade honom igår vilken vecka jag var i, la till att att de är 40 veckor i grav. Annars hade han väl sagt 59 el nått ha ha men då sa han 26 är i vecka 30.  Sonen är mer intresserad, ha ville så gärna följa med till bm nästa gång och höra bebisens hjärtljud osv 
  • snuppis
    fyrklöver81 skrev 2012-04-11 20:01:16 följande:
    Är det ngn mer än jag som har lite viktnoja , jag har väldigt god aptit har jag även när jag inte är gravid, men ändå lite mer nu och så har jag foglossning och gått upp ca 10kilo nu i v.29.

Min önskan var / är att gå upp 12kilo, vilket självklart inte kommer fungera.

Jaja bara tänkte om jag är ensam....

Nu ska jag ta en stor kvällsmacka med fil och musli till =) <3 
    jag vågar inte ställa mig på vägen!!! Hörde att golvet i duschkabinen knakade när jag duscha ha ha..nää jag är också gott nu, annars kan jag vara stenhård om jag verkligen vill =( men nu är det precis som att jag tänker. "nu är jag gravid då får man moffa!!" inte bra inte bra
Svar på tråden Juni-barn