Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Tesssi skrev 2012-05-20 05:04:07 följande:
    Inatt gick vattnet, så nu väntar jag på att klockan ska bli 8-8.30 så jag kan åka in för bedömning...

Spännande!!!
    zenoble skrev 2012-05-20 07:45:24 följande:
    Lycka till
    Inatt 01:48 är det nymåne! Sägs ju bli fler vattenavgångar vid fullmåne.. Man kan ju hoppas :)
    Hoppas hoppas!
    Annelie81 skrev 2012-05-20 08:56:00 följande:
    Men oj vad det händer grejer!!! Alltid någon som har åkt in när man kikar in här! Tycker att jag borde ligga bra till eftersom jag skall ha 5 juni men det skiter statistiken i ser jag ... Ha ha...här händer inget!
    Glad att vädret börjar bli bättre och man får vara ute och njuta..,2 arbetsdagar kvar...sen kan han få komma!!! Ha en bra dag alla! N
    Ja och jag har 9/6 och tänkte att kan det inte komma igång snart, men icke.

Idag ska vi iväg till ett lekland, dottern är bjuden på kalas. Jag kommer nog mest sitta still men man kan ju hoppas att nått kommer hända snart. 37+0 idag. Dottern föddes 37+2 så på tisdag är det längsta jag har varit gravid, ska jag gå över det eller inte?! JO det tror jag nog     

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Uddabus - du behöver inte oroa dig för bloggsnack, jag svarade bara på en fråga!

Är sjukt trött nu på kvällen, har varit igång hela dagen. Har ont och får utbrott var och varannan minut.

• MissFörstånd

Cataleya - Dottern föddes 18 dagar för tidigt så du behöver inte gå över

Pojkarnasmamma - Usch, kramar till dig!    

Polarlantis skrev 2012-05-21 10:27:38 följande:
    Funderar lite på storleken på bäbisen...hur mycket kan man gå på SF-måttet egentligen? Min ligger ju jättelångt ner i bäckenet och är fixerad men ändå räcker ju rumpan upp till revbenen, är det en jättelång typ då eller??? Magen har sjunkit lite men inte så där övertydligt mycket... Några tankar??

Funderade också på det nu efter mitt besök hos bm. Har växt 2 cm på två veckor, följer kurvan fint... MEN det har ändå sjunkit ner och fixerat sig... v 37+1 sf 35cm

• MissFörstånd

Bm besök v.38 37+1

Blodtryck 110/60

Vikt +18

Hjärtslag 130

Sf-mått 35 cm   

Huvudet - fixerat

Så antagligen var det fixeringen som skedde förra lördagen när jag hade så sjukt ont 6-7 timmar och sen var det som bortblåst.

Just nu känner jag mig som en tickande bomb, både fysiskt och psykiskt. Börjar gråta i tid och otid och avskyr när folk frågar: har du inte fött än? NEJ, som du ser ! det är ändå 3 (kanske 5) veckor kvar!    

• MissFörstånd
    Sweet life skrev 2012-05-21 12:59:48 följande:
    Haha eller som i solsidan... "Jo, barnet har kommit för länge sen. Det är bara moderkakan kvar här inne, men om du hämtar ett rostfritt kärl så kanske den kommer ut...."

Hahahahaha! Det hade jag glömt, så klockren!!!

Dancia - Blodpudding, om du tycker om det och juice.  

Jag kan knappt gå sen jag var hos bm imorse. Efter att hon kände hur bebisen låg med huvudet så gör det sååå förbannat ont i blygdbenet/fogen någonstans. Träffat flera stycken idag som sagt att 14 dagar efter fixering brukar bebisen kika ut, det behöver absolut  inte vara sant men det skulle innebära nu på lördag .
    *Lever på hoppet och griper efter halmstrån*       
  • MissFörstånd
    LillaGrynet skrev 2012-05-22 06:43:33 följande:
    Va på toa nu och tror en del v slemmisen lossnat.. Men osäker.. Va som en geléklump med strimmor i brun/röda... Någon som vet?
    Låter som slemmisen!
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-22 06:40:19 följande:
    Igår kväll trodde jag nästan att vattnet gick...satt på toa och gjorde nr 2 och när jag tryckte på kom det två omgångar med rätt mycket vätska som typ sa splash i toaletten. Men blev så extremt osäker och hade ingen lust att åka in heller, så jag avvaktade. Natten har varit lugn och jag har inte direkt känt något.
    Nu på morgonen spänner magen och det moler och svider i den längst ner och magen är rätt hård. Men om det var vatten som kom borde det väl fortsätta komma ut?! Känns som att värkarna är på g, eller så försvinner den känslan snart...återstår att se!
    Det kan mycket väl vara vattnet. Ring in idag och berättade vad som hände så får du säkert komma in på koll. 
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-22 08:36:08 följande:

Ah okej...men då borde man få värkar rätt snart om det skulle vara så eller?
    När mitt vatten gick så gjorde det de på måndag morgon och på måndag kväll kom molvärken men sen inte så mycket mer. Blev igångsatt med dropp på tisdag morgon för hon var lite stressad i magen.

• MissFörstånd

Bumman - jag går också varannan vecka hos bm har Bf 9 juni. Sista inbokade tiden är 15 juni och den vill jag verkligen INTE gå på. Skippar gärna nästa tid också som är den 4 juni .

• MissFörstånd

Ninna - Jippie va kul! Lycka till!!!

Vet att vi diskuterat detta förut men hur känner ni inför avnavlingen? Visst var det bättre med sen avnavling? Vad innebär då sen? Måste man säga till om detta?

Svar på tråden Juni-barn