Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Kramar till er alla underbara tjejer! Jag hade ju själv räknat bf till 6/6 och rul sa 9/6 så kanske kanske att det blir på onsdag. Bm räknade enligt sm att det ska bli 3/6, så vi får väl se om bebisen har några planer på att komma ut imorgon. Jag tvivlar, annars ska det dra igång snabbt nu .

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Lillsnurr - haha vad gulligt!!!

Vi har varit på leklandet hela dagen och jag är helt slut efter att ha setat på en stol och tittat på. Har nyas ätit glass och jag kan inte avgöra om bebis älskar eller avskyr glass

• MissFörstånd
    Annelie81 skrev 2012-06-03 17:19:40 följande:
    En uppdatering: värkarna startade ju igår med 6 min emellan, inte tillräckligt att ringa FL, slemproppen kom oxå ingen tvekan. Värkarna avtog sedan vid 18...kände dock att något var på g så vi lämnade sonen till farmor. Natten var lugn och på morgonen satte jag igång att städa. 13.00 misstänkte jag att vattnet gick. Satte på mig en binda och såg efter ett tag att vattnet var rosafärgat, det gjorde att jag verkligen förstod att det var vattnet! Ringde FL och de ville att jag skulle komma in för koll. Fortfarande inga värkar....tyckte själv att jag kunde vara hemma tills värkar men man måste tydligen kontrollerad inom två timmar......väl inne konstaterades att det var vattnet!! Så skönt! Skall tillbaka imorgon 13.00 för koll om inget hänt blir det igångsättning tisdag morgon! Fast just nu ligger jag i soffan med molvärk...så snart så!!!! :)

Spännande! Skönt att det är på gång! Elvismamma - Känner igen den känslan. Det kan vara lång tid kvar, men det behöver inte vara det . 6 dagar till bf
  • MissFörstånd

Meeen varför blir det inga efter??? Ni får försöka tyda vad jag skrivit ändå. ....

• MissFörstånd
    Havsjungfrun skrev 2012-06-03 21:42:11 följande:
    Samma här! Dessutom BF imorgon. Ska denna bebis vara lika punktlig som storasyster och komma på "rätt" dag tro... Har varit med familje på badhuset idag men avstod av förklarliga skäl att bada själv, värmen var dock påfrestande. Sedan var vi på byggvaruhus och köpcentrat och tittade på dörrar till vårt garagebygge. Avslutade med att städa klart mitt skrivbord på jobbet. Skönt att få det avklarat innan bebisen kommer. Hoppas på att kånkandet på sex stora kassar kan hjälpa till ;) Conda: Håller tummarna för att du får träffa din bebis imorgon! Annelie81: Lycka till! Hoppas att det kommer igång på riktigt snart.  

Hoppas att du har en bebis i famnen snart. Jag har bf på lördag. Dotter föddes i 37+2 så det var ju ett tag sen. 39+0 idag.
  • MissFörstånd
    Annelie81 skrev 2012-06-04 09:21:21 följande:
    Då var han här! "lillebror"! Vi var inne på FL 22.30 och han behagade att komma ut 03:07 idag! 3590g och 50 cm! Bedårande! Dock är det överfullt på förlossningarna runt om i Sthlm och därför ligger vi på en eftervårdsavdelning...skall egentligen till hotell bb ( Danderyd) men men. Jag kan tänka mig att åka hem nu!!! Allt gick så bra!
    Ett stort GRATTIS till lillebror!

Baby1112 - Spännande! Lycka till och hoppas allt går bra.

Sweet life - Kramar till dig!

Jag ska också på bmbesök idag, förhoppningsvis det sista. Jag gillar min bm men nu vill jag ha ut bebisen . Hinnsvepning, hjälp mig! Bra eller dåligt? Vet inte ens om de gör sånt här. Är det för att man vill starta igång förlossningen?

Jag märkt på bm sist när jag var där att hon tyckte magen hade växt ganska mycket så vi får se vad hon säger idag, jag vill inte gå över tiden och försöka föda ut en stooor bebis.

• MissFörstånd

Bmbesök 39+1

Blodtryck 100/65
    Hjärtslag 144
    Sf mått 36

Hinnsvepning är inget som min bm gör. En anledning är att vi har lite för långt till fl, tar ca 50 min med bil. Hon tycker naturen ska ha sin gång då länge det är möjligt vilket säkert är det bästa. Men hon sa att det syntes på mig att det inte var långt kvar. Hon sa att hon ser sånt på ansiktet. Jag tycker mest jag ser trött och sliten Ut .

Avnavling skulle jag skriva i min planering och även hon i sammanfattningen.

Svar på tråden Juni-barn