-
Förstår att du vill tillbaka, jag älskar verkligen Dalarna med all vacker natur. Såklart trist ibland med ingen storstad nära men med tåget kan man lätt ta sig till en större ortUddabus skrev 2012-05-29 09:38:33 följande:Här är en dalkulla med som längtar hem... Bor i Skåne... Någon gång flyttar jag hemåt igen... Bott i Skåne sen jag var 4-5 år men känner mig inte helt hemma här ändå...
.
-
Elvis mamma - Här är det så att alla kallt räknar med att komma hem till oss och det vet jag inte om jag klarar av. Jag brukar gilla att fixa och grejja före midsommar men iår orkar jag nog inte om inte bebis kommer typ nu!
-
Vi har inte bjudit någon till oss på midsommar, men en tradition gör att de flesta bjuder in sig själva. Är lite besviken för min bästa kompis bjöd även in hennes syster med familj, men igår sa jag till henne att om bebisen inte kommit tänker jag låsa in mig så får de sitta på altanen själva
. Svärisarna har också sagt att de kommer, jag tänker då inte tända grillen eller ens stå för lån av toalett.
Tesssi - Då har vi samma folkdräkt
. Jag kommer då inte ens försöka komma i någon dräkt till midsommar! -
Hihi jo det har sin charm och är eftersom jag (vi) är uppväxt här och aldrig bott någon annanstans så blir vi nog kvar. Alla vänner finns här och kompisar till dottern. En stor stad skulle inte passa oss, möjligtvis storlek Falun :).
-
Zvartaliljan - kramar till dig!
Uddabus - hur gammal är du? Jag och min familj bor i den lilla byn och jag är uppvuxen här
.
11 dagar till Bf och scenskräcken börjar infinna sig... Samtidigt som jag vill ha bebisen på utsidan nu. -
Uddabus - aha, inget som jag känner igen sådär direkt men va kul att flera han anknytning till Dalarna och lilla Rättvik.
-
Ja88 - jag är snittad och till mig säger bm och aurorabm och läkaren på förlossningen att det absolut inte är några problem att ta Eda!
-
Stort grattis Janique och tre flickor!!
Jennie - jag laddade ner den för ett tag sen men inte behövt använda den än.
Jag kan inte sova, både sambon och dottern ligger här och snarkar. Somnar väl lagom till uppstigning som vanligt.... -
Jahadå, min kommer då inte komma före Juni...Grattis till de nya underverken! Jösses kommer komma ut några bebisar i juni? Har legat med hemska förvärkar jag med i natt, varvar rispåse, Alvedon och dusch! Fy, så när de gör som ondast och man är som tröttast så vet man liksom att de ska göra hundra ggr ondare! Idag är det 15 dagar kvar , weeeiiii:)
Ensortsmamma skrev 2012-05-30 09:59:15 följande:
Min bm har en lista som hon tittar i varje gång om vilka prover som ska tas så här tas inte heller alla. Urinprov tror jag bara att jag har lämnat på inskrivningen, hon säger att man inte behöver det om det inte är något speciellt. Hb, blodsocker och vikt är lite olika när de kollar. Men blodtryck, sf-mått är standrad tycker jag och hjärtljuden såklartElvis Mamma skrev 2012-05-30 13:15:26 följande:Frågade min BM om hinnsvepning men såklart är det inget dom utför på det MVC där jag går, dom gör inte ens vanliga gyn undersökningar längre :-/ Frågade henne var jag då kan vända mig om jag vill ha en sådan om några veckor, jag gick över 8 dagar med sonen å kan man på något sätt slippa gå över tiden så gör jag gärna det men min BM hade ingen aning var dom utför hinnsvepningar, vad jag än frågar om så har hon inge riktigt svar.. Känns verkligen som att just mitt län ligger efter med de mesta
Någon som vet hur de funkar med att byta BM såhär i slutet? Jag har ju visserligen bara tre inbokade besök kvar men jag känner mig inte alls trygg med min BM längre, varje gång får jag be henne ta blodtryck, socker, HB å liknande för de är tydligen ingen rutin på att de ska göras varje gång utan ser de bra ut i början behöver man inte ta igen vilket jag tycker låter helt sjukt, värdena kan ju svänga från dag till dag nästan men hon tycker att eftersom jag hade så bra värden under första graviditeten så går hon efter de vilket knappast är vettigt, det är ju en ny graviditeten å den ena är ju inte den andra lik!
.
-
Åh jag gjorde precis något så j*vla dumt. Tittade mig i spegeln och på "skoj" lyfte jag magen uppåt och sen försiktigt släppte jag sen kunde jag inte gå!! Varje rörelse högg som en kniv, kan det vara fogen som blev lite arg på mig?! Sambon fick lov att hjälpa mig in till sängen, klarar inte att gå själv. Får se hur det går inatt med alla toalettbesök. Pucko!!!