Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Jag äter ACO Gravid, det borde ni väl kunna äta annars? Om man inte vill köpa rena folsyratabletter så kan man ju alltid peta i sig lite multivitamin

MarieG81 skrev 2012-06-12 07:36:54 följande:
    Igår när jag var hos bm sa hon att hon trodde att förlossningen kunde vara nära....så jag kanske skulle ta och kolla igenom bb-väskan. Nu börjas det helt plötsligt kännas på riktigt....jag tror tom jag börjar bli lite nervös :) En rätt härlig känsla i detta läget :)
    Hoppas! Min bm sa så till mig också förra veckan på måndagen, alltså den 4/6 och ännu ingen bebis här.

Inatt har jag iaf fått sova lite, men det är ju sjukt klumpigt när man ska vända sig hela tiden och hela familjen ska dela säng. Min energi håller på att försvinna och som det är just nu skulle jag nog inte orka med en förlossning iaf.     

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Fyrklöver - här gör man bara glukosbelastning vid övervikt eller diabetes inom närmsta familjen.

Jag har lämnat ett urinprov under hela graviditeten och det var på inskrivningen. Bm sa att om man inte misstänker nått speciellt så behövs det inte. Hb och blodsockret kollas vääääldigt sällan. Känner mig inte alls kollad faktiskt förutom på tsh-provet.

Har så ont så jag knappt kan gå idag. Hur länge ska man stå ut med den smärtan?!?!

• MissFörstånd

Hur länge skulle ni ha stått ut med smärtan av att inte kunna lyfta benen innan ni ringde bm eller spec mvc? Förlossningen gör antagligen inget. Det gör ont hela tiden nu, men såklart värst när jag försöker gå

• MissFörstånd

IdaElinLivia - är i v 40+2, bf var i lördags. Ska nog ringa bm imorgon bitti, har bara kort telefontid på morgonen.

Bumman - jag går heller ingenstans. Har 300 m till dagis och får lov att köra dottern i bilen, jag orkar inte. Jag har kryckor men eftersom man är så tung så får man ont i händerna också.

Det värker även fast jag sitter still i soffan.

• MissFörstånd

IdaElinLivia - ja det får bli ett samtal imorgon, sambon hittade mig gråtandes vid spisen när han kom hem och han sa att jag inte har något annat val än att ringa. Ingen kan ju veta hur ont jag har om jag inte säger till, det är ju sant! Igångsättning tror jag skulle kännas mycket mycket bättre än att gå med de här smärtorna i två veckor till, det klarar jag inte. Det är flera gånger om dagen som det knäpper till och blir värre även om det gör ont hela tiden.

• MissFörstånd

Rocketqueen - ja det låter verkligen högt och smärtan blir värre. Har hänt ett par gånger till nu på kvällen. Fruktansvärt!

Tess - Grattis!!!!

• MissFörstånd

Dancia - du är nog den enda här som jag verkligen inte hoppas att det är förlossning på gång för! Ni kan väl iaf få bli friska först?! Hoppas det lugnar sig.

Essence - lycka till imorgon!!

• MissFörstånd

Jag vill nog inte ha värkarna, men bebisen vill jag gärna ha. Ska ringa bm alldeles strax, lite nervös faktiskt om hon bara avfärdar mig och säger att så är livet typ.

• MissFörstånd

Efter en halvtimmes gråt har jag nu lugnat mig lite. Bm föreslog maxdos Alvedon, värme, tens och vila! Inget annat! Får glatt vänta till tiden på fredag hos bm och nästa vecka onsdag 41+3 kommer det bli spec mvc för överburenhetskontroll och så länge jag och bebis mår bra blir det väl inget annat!!! Jag sa att jag klarar verkligen inget mer men icke, känner att jag inte får någon hjälp alls nu. OM jag ville kunde jag få starkare tabletter av spec mvc, men hon visste inte vilka tabletter så jag fick isf ringa själv...

Svar på tråden Juni-barn