Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen
    mimi02 skrev 2012-06-11 10:30:25 följande:
    Har du handledsskenorna bara på nätterna eller även på dagen? Jag har bara testat med att linda händerna på nätterna så att jag inte ska böja handlederna, men jag tycker inte det funkar ändå. Kanske handledsskenor är bättre. Var har du köpt dom?
    Jag har mina på dagen. Det är då jag har mest problem. Man kan få låna skenor hos sjukgymnaster bla men jag har köpt mina på apoteket. Kostar runt 150:- har jag för mig.
  • RocketQueen

Jag brukar också få såndär kramp i ljumskarna. Extremt obehagligt. Men bm trodde att det var bebisen som kommer åt nån nerv eftersom han ligger så långt ner och det tyckte jag lät ganska rimligt. Händer ett par gånger om dagen.

• RocketQueen

Bf +5 idag. Kroppen hade börjat ladda för förlossning men inte så mycket som jag hade hoppats på. Men en hinnsvepning blev det iaf så förhoppningsvis händer det lite mer nu de närmsta dagarna. På fredag blir det en tur till spec.mvc för kontroll och ev. igångsättning. Då är det lite upp till mig. Så nu fick lillen ytterligare några dagars tidsfrist Tungan ute

• RocketQueen
    bebisgalen skrev 2012-06-12 10:37:24 följande:
    bf+7 idag! ;(
    Vet hur det känns, är på +6 Var på en liten kontroll igår och hade 2,5cm kvar av tappen så det lär ju inte hända de närmsta dagarna... Ska på ny koll på fredag med ultraljud och ctg och hela köret och diskutera igångsättning då. Hur ser planerna ut för dig?
  • RocketQueen

Ensortsmamma; Det kommer säkert gå toppen ändå. Klart de fixar din igångsättning! Tänk att snart är det äntligen dag för dig att få träffa din bebis!

• RocketQueen
    MissFörstånd skrev 2012-06-12 17:22:45 följande:
    IdaElinLivia - ja det får bli ett samtal imorgon, sambon hittade mig gråtandes vid spisen när han kom hem och han sa att jag inte har något annat val än att ringa. Ingen kan ju veta hur ont jag har om jag inte säger till, det är ju sant! Igångsättning tror jag skulle kännas mycket mycket bättre än att gå med de här smärtorna i två veckor till, det klarar jag inte. Det är flera gånger om dagen som det knäpper till och blir värre även om det gör ont hela tiden.
    Jag vet hur det känns, helt plötsligt så hör man liksom hur det knäpper till (högt är det också!) i bäckenet och sen så ökar smärtan ett snäpp till. Tycker absolut du ska ringa, du har inget alls att förlora på det. Jag överlever med TENS och Alvedon. Men mest överlever jag nog för att jag vet att det snart är slut...
  • RocketQueen
    Uddabus skrev 2012-06-12 19:04:00 följande:
    Åhhh jag vill oxå ha min nu... Inte för att vara elak nu men jag har nog inte fått en enda bristning fast jag har gått upp 17-18 kg...
    Inte det minsta elakt, du har väl haft jobbigheter så det räcker och blir över? Det minsta man kan begära är väl att du slipper bristningar tycker jag
Svar på tråden Juni-barn