Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Är inne på mitt andra kyckling wrap med curry från pressbyrån, satan va gott. Tog mig i kragen och duschade fixade håret, smink och lite fina kläder. Gud så skönt å känna igen sig själv igen. Har dunkat i soffan i 4 dagar och kände att nunfan får det räcka. Mår ju inte bättre av att bara ligga där och tycka synd om mig själv. Detta gjorde underverk för illamåendet och nu har jag till och med fått i mig lite riktig mat. Vet att jag säkert mår skit om några timmar igen men just nu mår jag helt ok så nu njuter jag.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611

Gullgrodan- lycka till idag. Vilken tid e det dags??? Busbus- blir så ledsen när jag läser dina inlägg. Men hur funkar er vardag nu? Du går runt och e gravid och han går runt och vill inte ha barnet. Tiden går och sen då? Ska ni inte prata igenom det ordentligt, känns lite barnsligt av honom att inte kunna komma fram till något konkret. Ska han gå runt och skita i vilket tills bebisen är här? Tror du han lämnar dig? Borde han ju redan gjort det i så fall....tror bara att han hotar med det för att du ska göra abort. Men ni borde lösa det, inte kul att komma till världen i kaos. Tänker på dig :)

• IdaElinLivia040611

Sweetlife- men ställ den frågan till honom. Gå inte runt å grubbla å älta. Rakt på bara, så att du vet. Du blir ju galen av att gå runt och tänka och anta.....

• IdaElinLivia040611

Jag går in i v 10 imorgon....yeyyy!!! Tvåsiffrigt!!! Mitt illamående börjar lägga sig nu. Jag mår fortfarande illa hela dagen men det är inte alls lika starkt. Igår var jag hos mina föräldrar på middag och det var första kvällen på länge som jag åt och njöt av maten. Så himla skönt också att slippa laga maten själv:)
    Vid mina andra 3 grav har jag mått illa till v 12 typ, men jag tycker redan att det börjar försvinna....så ännu en anledning att det kanske e en pojk denna gång (har 3 tjejer).

Var hos min BM igår och fick träffa en läkare som skrev remiss för KUB och att jag skall tillhöra spec.mödravården. Passade på att fråga om mina flytningar som varit ljust bruna i nån vecka. Hon trodde att det kom från slidan och inte från livmodern. Och eftersom jag sett ett tickande hjärta så tyckte hon att jag inte skulle oroa ig. Och som hon sa är det något annat pågång kan man ju ändå inte göra något så här tidigt för att stoppa det så det är bara dumt att undersökas och vara där å pilla för mycket.
    Så nu e det KUB om 3 veckor, ska bli så kul att se hur mycket luddet har utvecklats:)

Dancia: Va skönt att höra ifrån dig, har tänkt mycket på er. Fan att det ska ta sån tid att få en MR, det handlar ju om hjärnan, tycker dom borde prioritera det. Han e ju så ung också. Styrkekramar till er.

PIO: Gud vilken natt, hoppas du får sova lite nu.

Oj långt inlägg, men bättre det än ni i BF-listan som inte skriver alls;) 

• IdaElinLivia040611

Vet tyvärr inget om biligabarnvagnar.se. Men lite så e det väl att det man betalar får man i alla fall om det e väldigt låga priser. Har en Bugaboo cameleon till illtjejern nu och ÄLSKAR DEN. Kan inte förstå att jag någonsin haft någon annan. Men den e ju inte billig. Men nu blir det ju bara 12 mån mellan mina två så det blir till att sälja den. 

Ska köpa denna istället:) 

www.barnvagnslagret.se/media/catalog/product/cache/4/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/u/bugaboo-donkey-black-4_1.jpg

• IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2011-11-10 09:44:46 följande:
    Idaelin0406- ja köper gärna din bugaboo :)
    Köpte den sep-2011 så det är senaste modellen, har vinterdäck till framhjulen, regnskydd, myggnät.....kostade 11.000 ny vet inte vad jag vill ha för den ska kolla lite vad andrahandsvärdena ligger på. Den kommer ju vara som ny:) men säljer den gärna till dig. Vart bor du???
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2011-11-10 08:49:05 följande:
    Nu har jag bestämt mig. Jag behåller det här barnet oavsett om jag har han med mig eller inte... Så jag lär ju börja leta bostad nu då....Min åsikt är att man får vad man betalar för... Jag har redan bestämt vad jag ska ha för vagn, men jag kommer troligtvis inte köpa den ny då andrahandsmarknaden är sååå stor och det finns nästan nya vagnar för en bråkdel av nypriset...
    BRA!!!!!! 
    Tror inte du behöver leta ny bostad men det e klart att man skall vara förberedd på det värsta. 
Svar på tråden Juni-barn