Elskling123 skrev 2012-05-16 23:41:07 följande:
Någon som vet något om bebisar som är lite mindre än förväntat?
Jag va på UL idag (v.36+4) och min bebis växer tydligen inte så mycke som den borde :(
Dom säger att h*n inte avviker mycke från det "normala" och att man i säkerhetsskull ska hålla koll på att h*n växer till sig tills jag ska föda..
Så nu kommer jag få springa på UL i gång i veckan i princip tills bebis bestämmer sig för att komma ut.. nu önskar jag inget annat än att h*n stannar kvar i magen o växer till sig tills åtminstone 9 juni som ja ä beräknad till...
Alla andra värden har varit bra vad dom sett, men bebis är liten :(
någon som har erfarenhet av att allt varit bra fast deras bebis varit lite mindre än vanligt???
usch känner mig så orolig...försökt proppa i mig allt jag kan idag och hoppas på att det skulle hjälpanågorlunda...
Min son låg på -23% på ett TUL. Han vägde 2755 gr och var 47 cm lång när han föddes i vecka 38+2. Han mådde bra och var ändå inte alldeles för liten :). Han hade mest problem med att få rätt tag om bröstvårtan och blodsockernivån var för låg de 4 första dagarna så det fick bli flaskmatning tidigt. Han blev inte heller av med din gulsot så vi fick ligga inne och sola honom ett par dagar men jag vet inte om gulsoten hade varit lättare för honom att bli av med om han hade varit större när han föddes. Det var iaf inga allvarliga problem alls och han växte till sig väldigt fort :).