Juni-barn
Ja absolut :)
Är det någon mer än jag som gått ner nåt i vikt nu på slutet? Jag har ökat bra i vikt senaste veckorna men nu hade jag gått ner ett kilo på 4 dagar. Blev helt paff eftersom vågen pekat rakt uppåt från vecka 20 tills nu. Dessutom har bebis varit väldigt lugn och slö i magen i 2 dygn. Ska ju till förlossningen idag för att få mitt dropp så jag kommer nog nämna detta då så de kan kolla upp lilltjejen i magen.
Lycka till ni som är på förlossningen idag, hoppas det blir bebis :).
Själv är jag helt slut efter en hel eftermiddag på förlossningen för att få järndropp, känner fortfarande ingen skillnad men hoppas att jag känner mig bättre imorgon. På måndag blir det ett nytt dropp så då borde blodvärdet ha blivit mycket bättre iaf.
Bebisen hade ju varit väldigt slö i 2 dygn men inne på förlossningen var det full rulle i magen med ctg-kurvan på. Efter det gjorde de ett Ultraljud där mätningarna visade att hon låg lite minus på tillväxtkurvan. Men helt inom ramarna för att inte vara avvikande, blir ingen stor bebis bara :). Sonen var heller inte stor så denna blir nog ungeffär samma storlek som honom.
Oolunao: när jag var i vecka 33+0 var huvudet ruckbart, sedan i vecka 35+0 var det rörligt igen och nu igår i vecka 36+3 så var huvudet nästintill fixerat, alltså bara lite ruckbart. Ibland kan de glida upp från Ruckbart till rörligt läge igen.
Grattis UnderbaraPojke! Då var du inne och födde dagen efter jag var på förlossningen och fick mitt dropp :). Vad hade du för BM?
Imorse blev jag ordentligt lurad. Jag sov nästan hela natten (vilket jag aldrig brukar) och när jag vaknade 7.22 och gick och lade mig igen efter att jag hade kissat så började jag känna ett molande tryck och fick sedan en förvärk, 17 min senare kom nästa, 15 min senare en till och sedan kom de med 7 min mellanrum i 1,5 tim. Började verkligen tro att det kanske kunde vara på G idag men efter att jag gick på toa och gjorde nr 2 så avtog värkarna. Nu kommer de dock igen med ca 11 min mellanrum, ganska regelbundna men helt olika i styrka. Typiskt att det är så fruktansvärt dåligt väder annars hade jag försökt ge mig ut på en liten promenad och sedan tagit ett bad för att se vilket håll det går åt.