• Dancia

Juni-barn

LillaGrynet skrev 2012-05-19 18:16:19 följande:
    Danica: detta illamåendet är värre än början Av graviditeten.. Usch

Sen klådan gör mig galen.. Kunde inte sov inatt heller pga att jag hade molande värk i magen och var på toa 2-3 ggr..

Usch vad jobbigt :(. Mitt illamående är som tur är inte lika illa som i början då jag spydde 5-7 gånger om dagen och rasade i vikt. Hade varit fruktansvärt att fortfarande må så pass dåligt. Tycker det räcker gott och väl med den smärtsamma foglossningen, illamåendet (utan kräkningar), dåliga sömnen och de riktigt jobbiga förvärkarna. Magen är helt i obalans och här kan det också bli ett par toabesök om nätterna när tarmarna bråkar.

Var har du den värsta klådan? Om du har klåda på handflatorna och fotsulorna så borde du ringa din BM och ta reda på om det är gravidklåda.
  • Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-05-19 18:39:08 följande:
    Danica: ja foglossning har man ju också.. Svårt å komma på alla krämpor man har;) Klådan är på ben armar rygg hårbotten.. Inte så farligt i handlflator å fotsulor...:-/

Ok, du borde nog iaf prata med din BM om det och se om hon tycker att ni behöver ta prover och så.
  • Dancia
    Tesssi skrev 2012-05-20 05:04:07 följande:
    Inatt gick vattnet, så nu väntar jag på att klockan ska bli 8-8.30 så jag kan åka in för bedömning...

Å vad roligt! Lycka till!
  • Dancia

Leisa: Hej! Du är varmt välkommen att delta nu i slutet :).Förstår att det känns ensamt när släkt och vänner bor så långt bort, speciellt när man är gravid då man ibland har en tendens att känna sig ensammast i världen. Hoppas att allt ser bra ut hos BM imorgon och att du slipper havandeskapsförgiftning.

• Dancia
    Cataleya skrev 2012-05-21 07:08:24 följande:
    Igår kväll hade jag rejäla värkar, mellan 22-01. Hujedemej så ont jag hade, de kom tätt, men jag tog en panodil och lite mat sedan avtog de. Blev helt ärligt jätte nervös. :D vaknar upp med sådan fruktansvärd halsbränna och känner ett tryck neråt och molvärk, men det är ingenting mot igår, men det finns där hela tiden. Har funderat på hur man ska känna skillnad på värkar, men det gör man!

Men igår trodde jag verkligen det var på gång, sambon likaså, jag kved mig i sängen, men samtidigt lättad när det avtog, även att jag längtar efter henne, men blev alldeles för nervös. hehe =)

Men jag har ju faktiskt 11 dagar kvar, och det är mitt första barn, varför skulle jag föda tidigare när de flesta går över med första barnet :D ? 

Det blir nog när som helst för dig nu :). Jag födde mitt första barn 11 dagar före BF så visst kan man föda tidigare även med första barnet :).
  • Dancia
    RocketQueen skrev 2012-05-21 08:56:34 följande:
    Hat ökat ytterligare ett kilo sen igår. Antar att det är vätska som sagt. Har totalt gått upp tre kilo bara i helgen och nu tycker jag själv att det syns i ansiktet att jag svullnat. Ringde min bm men hon har semester fram tills onsdag... Känns lite overkill att ringa till förlossningen för att man är svullen tycker jag...

Det är absolut inget onödigt att ringa förlossningen för. Ring förlossningen nu när du svullnar så fort.
  • Dancia

BM besök i vecka 35+0

Sf-mått: 34

Hjärtljud: 140

Fosterläge: Huvud ner och rörlig.

HB värde: 100

Jag blev alldeles knäckt när jag fick veta att hb värdet hade sjunkit så rejält. Jag hade 123 sist utan att äta järntabletter och nu har det bara rasat. Problemet är att jag måste få upp Järnvärdet nu innan förlossningen men blir JÄTTE dålig av järntillskott och här har jag tagit hem barnen från dagis för resten av sommaren och vet inte hur jag ska klara av en massa dagar med fruktansvärda magsmärtor, illamående och toabesök och samtidigt ta hand om barnen :(. Att sätta tillbaka dem på dagis igen denna sista tiden är heller inte ett alternativ eftersom jag inte klarar av lämning och hämtning på grund av foglossningen och förvärkarna :(.

• Dancia

Bumman79: Det låter ju väldigt bra att få fyllt på järnet under en dag :). Var det du eller din BM som tog upp det och finns det speciella krav för det? Jag vet att det kom på tal när jag väntade dottern och hb var nere på 86. Jag fick 1,5 månad på mig att försöka få upp värdet med blutsaft och järnrik kost och lyckades med det så då blev det aldrig något dropp. Nu har jag ju mycket kortare tid på mig så då kanske man hade kunnat fråga om dropp iaf?

• Dancia

Första gången födde jag på pall och det var mycket lättare att krysta med hjälp av tyngdkraften än med andra barnet då jag födde på rygg/halvsittandes.

Denna gången tar jag det som det kommer men tror jag vill försöka krysta på sidan som nog är lite lättare än på rygg men att BM fortfarande har bra kontroll på att minimera bristningar.

Svar på tråden Juni-barn