Juni-barn
Jag har inte tvättat den plastade frotten, känns onödigt att göra det innan det verkligen behöver tvättas eftersom det precis som du säger ligger lakan ovanpå ändå :).
Ja det här med dagistider är väldigt olika. På mina barns dagis får man bara ha barnen där 50% vid sjukskrivning och nu nyligen har de spikat alla 15-timmars barn mellan 8.15-11.15 varje vardag. Man kan alltså inte välja 5 timmar 3 dagar i veckan längre vilket jag tycker är mycket bättre eftersom barnen då får vara med på lunchen och mer moment under dagen. Det blir mindre stressigt för hela familjen. Jag kan inte se framför mig att jag ska orka och hinna klä på 3 barn, amma och byta blöja på den minsta, äta frukost och allt som hör till och hinna lämna barnen i tid varje dag för att sedan hämta dem knappt 3 timmar senare. När man jobbar är det en annan sak, men när jag är föräldraledig för den minsta vill jag kunna ta det lugnt och njuta av att ha de större barnen hemma fler dagar i veckan.
Jag har redan varit väldigt missnöjd med detta dagiset tidigare så de här nya bestämmelserna avgjorde att jag bestämde mig för att byta och igår fick jag veta att de har fått plats på det jag helst vill att de ska gå på :). Det är kommunens minsta förskola med ett underbart arbetslag (har jobbat där som tim) och mycket bättre upplägg och verksamhet.
Aikotakara: Stort grattis till din lilla son och han är såååå fin :). Vilken jobbig resa ni fått gå igenom de senaste dagarna men skönt att ni nu är tillbaka och börjar må bättre.
Herregud vilket sommarväder jag haft här i ca 3 dagar!! Helt underbart egentligen eftersom jag i vanliga fall är en sol- och värme fantast men det har varit väldigt tufft. Jag klarar knappt av 10 min i solen och det känns riktigt riktigt trist. Jag tog med barnen bort till deras dagis tidigare idag för att hämta alla deras kläder m.m. eftersom de ska byta dagis.
Promenaden dit gick hyffsat bra med hjälp av foglossningsbälte och stöttning mot vagnen, sonen fick även hjälpa till att putta på :P. När vi var på dagiset stog jag och pratade med en av personalen och fick en fruktansvärt kraftig förvärk och efter det hade jag konstant molvärk i både mage och rygg. Började svettas och nästan hyperventilera och ta ministeg hemåt. Förvärkarna kom ganska frekvent och det kändes som jag aldrig skulle lyckas ta mig hem. Slängde mig på soffan när vi väl var hemma och tog värktabletter och ca en timme senare var det lugnare. Kan säga att jag vågar nog inte ge mig ut själv så fler gånger då jag var väldigt nära på att svimma flera gånger eftersom jag får kraftig hjärtklappning vid varje sammandragning.