• Dancia

Juni-barn

MissFörstånd skrev 2012-06-02 10:44:14 följande:
    Det är klart att du är fin! Tänk på det om någon säger något annat!

Jag har ju funderat på om slemproppen har försvunnit i flera veckor på grund av gulaktiga flytningar, men NU vet jag att det iaf är nått sånt på gång. Nu när jag var på toaletten var det som en grön snorlobba, uäck! MEN det är ju bra för då känns det som att bebisen iaf inte tänker bo kvar i magen framtill jul  . Måste man ringa någonstans eller är det bara att typ aha ok?   

Då är det med all säkerhet slemmisen som går :). Man behöver inte ringa in men förhoppningsvis är det ett tecken på att du snart börjar känna lite mer :).
  • Dancia
    MissFörstånd skrev 2012-06-02 11:24:08 följande:
    FY vad typiskt att det avtar. Du får kränga på dig regnkläder och ut och traska eller gå ut i vanliga kläder, alla kommer nog förstå om de ser en höggravid kvinna ute i regnet med bara kläder att man vill starta förlossningen .Den här dagen blev ju genast lite mer spännande iaf, även om det kan ta lång tid. Kan det vara flera veckor kvar trots att man är relativt nära bf? Bf nästa lördag.    

Gick precis en kort promenad :). Magen var dock spänd och gjorde ont helatiden så jag orkade inte så långt. Får se vad som händer under resten av dagen :). Ja det där med slemproppen är väldigt lurigt, det kan hända nåt samma dag men kan dröjja flera veckor. Min faster som fick barn för ett par veckor sen födde inte förrän 4 veckor efter slemproppen gick. Hon gick en vecka över BF. Den slemproppen var blodig och rejäl så vi trodde verkligen att det var på G när den gick. Men en vän till mig fick dagen efter att slemproppen släppte så det är ju väldigt individuellt :).
  • Dancia

Stort grattis tomisamat!! Och vad härligt att höra vilken underbar förlossning du hade :).

• Dancia
    Annelie81 skrev 2012-06-02 17:38:24 följande:
    Hej!! Är det när slemproppen gått som man inte får bada? Men i värk syfte är det ok? Jag haft värkar sen 13 men dock 6-7 min emellan och de håller i sig i ca 1 min ....kände nu att det blev blött mellan bena och ut kom något slemmigt! Kan jag lägga mig i badet tro??

Å vad spännande! Ja det är helt lugnt att bada när bara slemmisen har gått :).
  • Dancia

Annelie81: men Åå vad roligt!!! Då dröjjer det ju verkligen inte länge innan du träffar din bebis :). Lycka till!

• Dancia

Baby1112: lycka till :).

Snart ska jag till BM och passa på att fråga henne om hon kan göra en hinnsvepning senare i veckan. Hoppas verkligen att hon går medpå det!

I eftermiddag blir det vidare till förlossningen för att få tredje omgången med järndropp. Hoppas att det har gjort bra skillnad på värdena.

• Dancia
    Annelie81 skrev 2012-06-04 09:21:21 följande:
    Då var han här! "lillebror"! Vi var inne på FL 22.30 och han behagade att komma ut 03:07 idag! 3590g och 50 cm! Bedårande! Dock är det överfullt på förlossningarna runt om i Sthlm och därför ligger vi på en eftervårdsavdelning...skall egentligen till hotell bb ( Danderyd) men men. Jag kan tänka mig att åka hem nu!!! Allt gick så bra!

Stort grattis!!! :)
  • Dancia

Missförstånd: Ja hinnsvepning görs ibland i försök att starta förlossningen. det funkade på mig när jag väntade dottern. Men då var jag i vecka 39+0, nu är jag i vecka 37+0 så det är inte säkert att hon går med på det, men jag hoppas innerligt eftersom jag mår så dåligt och bara vill få ut henne nu. Tänkte iof be henne om att få det senare i veckan så jag har någon annan som kör, man vill inte köra hem själv efter en sån om det drar igång sd direkt :P.

• Dancia

Usch jag blev helt knäckt hos BM idag :((. Hon får inte lov att göra någon hinnsvepning innan vecka 40+0 :(. Hon förstog varför jag ville och sa att hon gärna gjort det i slutet av veckan om hon fick bestämma själv. Men hon sa att jag skulle berätta om mina besvär på förlossningen nu i eftermiddag och se om de kanske kan hjälpa mig på nåt sätt. Jag är dock inte så optimistisk när det gäller det eftersom de brukar vara ännu svårare att ha att göra med på förlossningen.

BM besöket i övrigt:

Vecka 37+0

Sf mått: 34,

Hjärtljud: 136

Blodtryck: 125/80

Fosterläge: Huvud Ruckbart

Svar på tråden Juni-barn