Juni-barn
Ni som har mindre syskon hemma , hur gör ni med vagn?
Vi har köpt en stor jäkla dubbelvagn, ser ut som ett monster, men verkar mycket bekväm, hur som så funderar jag att även göra om dotterns emmaljunga till en liggvagn igen och sätta ståbräda på så man har en mindre vagn när man är ensam med bebis och en större när bägge barnen är med.
Sen har vi även en paraplysulky till dottern.
Är ju även lite känsligt att ta dotterns vagn hon är 2år och 3månader och förstår mkt väl att en lillebror är på väg och är mer sotis än vanligt och vill ligga i lillebrors spjälsäng osv...
Storebror är 4 år och storasyster blir 3 i september så jag har bara köpt en enkelvagn med ståbräda som storasyster kan få stå på ibland om hon blir trött i benen. När jag fick dottern så var sonen 17 månader, alltså nästan 1,5 år och jag provade 2 olika syskonvagnar och tyckte det var jättebökigt. Storebror tröttnade ändå ganska snabbt på vagn och tyckte det var superkul med ståbrädan så jag kunde göra mig av med syskonvagnarna rätt snabbt :). Mitt råd är att prova dig fram och se om det behövs eller inte. Jag tycker det är så olika från familj till familj om man behöver det eller inte, t.ex. om man går väldigt långa eller bara korta promenader med alla barnen, om man har nära till förskola, affär m.m :)