• Dancia

Juni-barn

Jag berättade precis för barnmorskan här på förlossningen om allt och hon skulle prata med dem andra för att eventuellt fixa en bedömning på måndag nästa vecka när jag är i 38+0. Håller tummarna hårt nu och hoppas att de är medgörliga.

• Dancia

JennieJ: jag har ingen aning, men det låter ju lite som att det kan ha ett samband med ditt höga blodtryck? Tycker iaf att du ska ringa förlossningen och berätta och se vad de säger.

• Dancia
    Nangijala skrev 2012-06-05 10:09:43 följande:
    Ni som har fler barn sedan tidigare, hur hemsk var 2 barnschocken? En vän till mig fick sitt andra för några veckor sen och säger att det är fruktansvärt

Jag fick aldrig någon 2-barnschock. Jag kommer ihåg att jag grät som en tok andra dygnet för att jag var så otroligt lycklig över att ha TVÅ helt underbara barn :).
  • Dancia

JennieJ: å vad roligt att du fått tid för igångsättning. Mindre kul att du har hf och inte mår så bra men det är bra att de tänker på ditt och barnets bästa :).

• Dancia

Vad roligt och lustigt att ni ligger på samma BB nu samtidigt Conda och baby1112 :)

• Dancia
    Ensortsmamma skrev 2012-06-05 15:59:57 följande:
    Hinnsvepning- check! Det kändes typ som en kraftig värk när hon gjorde det, aj!

Huvudet va Förövrigt fixerat och tappen va mjuk och fin. Slemproppen gick ju som sagt igår och efter de har ja haft "mensvärk" och nu efter svepningen så är både värken och sammandragningarna tätare. Men har inga som helst förväntningar på detta.. Men hoppas kan man ju alltid :)

Låter lovande :)
  • Dancia

Tess1979: Vad roligt att det är igång :). När jag skulle få andra barnet åkte jag in ganska tidigt eftersom jag kände att jag ville ha hjälp med smärtlindring. Det är verkligen jättesvårt att veta när man ska åka in för som omföderska måste man inte ha exakt regelbundna värkar. Jag hade nog inte släppt iväg mannen på match iaf för det kan gå från den ena till den andra värken då du känner NU ska vi åka in! :)

• Dancia

Mittlivsomjosefine: Stort sf-mått behöver inte betyda stor bebis :). Jag har legat på lite över mittenkurvan denna graviditeten och jag väntar en liten bebis enligt UL förra veckan. Bebisen vägde 2500 när hon egentligen borde väga 2900 samma tid i graviditeten. De kunde se att jag hade mycket fostervatten, därav det litestörre sf-måttet.

• Dancia

Här är en till som varit uppe några gånger inatt och sen haft svårt att somna om. Min lilla son har vaknat med växtvärk och jag tycker så synd om honom. Har masserat hans ben en bra stund varje gång han ropat på mig men vid 2-tiden fick han en panodil och verkar ha sovit gott sen dess.

Sen har man vaknat med de vanliga förvärkarna och nu är jag uppe och måste göra nr 2. *pust*. Skönt att min man är ledig idag så man kanske kan ta igen lite sömn under förmiddan :).

Svar på tråden Juni-barn