Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Nilee - haha! Nu är jag med. Jag menade köttet . Vad menade hon som skrev det från början

• MissFörstånd

Stjärnfrukt - får barn följa med på ul? Här får de inte det, på rul är det bara föräldrarna som får komma iaf.

• MissFörstånd

Vecka 10 igår, känns skönt att vara på två siffrigt . Fortfarande ont i brösten och är extremt trött men annars mår jag Väldigt bra.

Jag hade också problem med foglossning förra grav men gick då i skolan och behövde inte vara hemma, får se hur det går denna gång. Känner av det sen några veckor tillbaka.

• MissFörstånd

Havsjungfrun skrev 2011-11-01 11:08:59 följande:
    Visst är det häftigt! Känns som ett stort steg på vägen :)

Ja det känns verkligen toppen!
    stjärnfrukt skrev 2011-11-01 12:39:57 följande:
    Nej inte dit vi ska, då måste mamman vara i minst v 24 och barnet över 7år. Men vi fick en tid när hon alltid sover, kommer troligtvis INTE göra det men då får hennes pappa vänta utanför med henne, på rutinul har vi fixat & bokat så pappan kan följa med in om det nu blir något.
    Detta är ju mest för att kolla om det lilla livet finns kvar eller inte Rynkar på näsan
    Aha. Här sa de bara att barn inte är "välkomna" till rul för det har faktiskt hänt att man fått tråkiga besked och då är det väl inte så lämpligt att syskon är med.

Tror du inte att det är nått liv där inne?

Gullgrodan - Försök ta in svaret och gilla läget. Försök ta det lugnt. Kram!       

ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • MissFörstånd

Lina007 - Bf är 3/6 för mig och är i v10, 9+2.

Vi har inte berättat än för våra familjer, v10. Kan knappt själv fatta hur vi orkar vara då tysta men jag har beställt en tröja till dottern med texten storasyster 2012 som hon ska få ha på sig så får vi se om de fattar .

• MissFörstånd
    Havsjungfrun skrev 2011-11-02 10:15:47 följande:
    Våra familjer och närmaste vänner vet. Berättade för barnen i förrgår eftersom jag mår så dåligt. När de kommer till skola och dagis igen nästa vecka vet nog hela världen ;)

Precis så jag tänker också, så snart vi berättat för dottern som blir 4 i december så vet nog A L L A ! Det gör mig egentligen inget men för hennes skulle också så väntar vi. Hur förklarar men för en snart 4 åring att man måste vänta ända till sommaren. Tidsperspektiv är svårt
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • MissFörstånd
    Havsjungfrun skrev 2011-11-02 11:54:14 följande:
    Vår minsta är också fyra och det är klart att hon vill ha bebisen nu. Här övervägde dock att kunna förklara varför mamma mår som hon mår...
    Ja det blir lite annat om man mår illa. Jag mår ju bra men är trött men jag tror inte hon märker av det så jättemycket. Humöret är det värre med, jag tänder på en gång om någon säger emot .
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • MissFörstånd
    Nangijala skrev 2011-11-03 07:54:23 följande:
    Jag ringde och pratade med f-kassan och sa att jag är färdig ssk nu i januari och ska ha barn i juni, så sa de att jag behöver få ett vik på minst ½år, men behöver inte jobba så länge.. Men det kändes inte som att hon hade fullkoll!
    Vet inte om det är annorlunda för att jag pluggat, hade en SGI på 200 kr med dottern då jag jobbat liiet innan jag började plugga, med då var jag ju ung och hade ingen lön att skryta med precis därav den låga SGIn..
    Hade varit så skönt att få upp den denna gången!
    SGI ligger vilande när du pluggar så du kan inte få lägre iaf, men om du inte får nått jobb eller vikariat så kommer du nog tyvärr ligga kvar på 200 kr.
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
Svar på tråden Juni-barn