Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Juni-barn

Idag fick stora tösen sin diagnos...Autism...all lycka över denna graviditet försvann i ett nafs...hur ska jag orka med ett tredje barn nu, nu ska vi gå diverse utbildningar och gå igenom allt med dagis och skola. Och det känns allt annat än rätt att utsätta henne för mer konkurrens som en liten bebis kommer innebära...diagnosen var väntad men när det väl sattes på pränt sådär så kom det ändå som ett slag i magen

• Zvartaliljan
    OHs mamma skrev 2011-12-02 18:24:05 följande:
    När jag ligger ner i soffan/sängen om kvällen och tar det lugnt eller kollar på tv så kan jag känna av bebisen, supermysigt! Dessutom om det känns lite oroligt/bökigt i magen så lugnar den ner sig när jag eller maken stryker med handen över magen

Jag börjar fundera på syskonvagn, tror inte vi kommer klara av att bara ha en ståbräda. Men alla syskonvagnar är ju så brutalt dyra när man ska ha en liggdel och en sittdel. Kollar runt på blocket, men jag vet inte....Hur går tankarna för er andra som väntar andra barnet eller får barn tätt?
    Jag är så sjukt sugen på en Bugaboo Donkey så jag bara MÅSTE ha en sån Tungan ute Har redan en Phil & Teds syskonvagn som jag visserligen älskar också, men den får nog ryka ändå till förmån för åsnan Tungan ute
  • Zvartaliljan
    OHs mamma skrev 2011-12-02 20:58:55 följande:
    Om jag hade pengarna så skulle jag också lätt köpa en Bugaboo Donkey! Men den är helt utom min prisklass! Här funderas det på en begagnad typ Baby Travel syskonvagn eller liknande. Sonen kommer förvisso vara 2 år och 5 månader när bebisen kommer men han älskar att åka vagn! Han står säkert bra på en bräda, men när han är trött eller sjuk kommer han inte vilja det.
    ska spara som bara den...jag är helt utan inkomst (studerar men har inte rätt till csn) och mannen är lärare så vi har det inte direkt fett heller utan lever rejält snålt...men säljer den gamla syskonvagnen o sparar som bara den för jag SKA ha en sån där fin åsna Hjärta Ska sälja av massor med kläder o prylar som ändå samlar damm här hemma, blir ett tradera-race efter jul tror jag.
  • Zvartaliljan
    Tili skrev 2011-12-02 21:32:31 följande:
    Haha jag är också riktigt sugen på en donkey men tror inte att det är ursäktat när dottern kommer vara 5 år när bebisen kommer........ så det får bli en camelion igen istället.
    den går ju o ha som mono
  • Zvartaliljan
    OHs mamma skrev 2011-12-02 21:48:30 följande:
    hehe, kollade runt lite....man kan ju delbetala ;) Skämt och sido, det verkar ju helt klart vara den ultimata syskonvagnen! Men hur många kg tar den, vet du det?
    har inte kollat så noga så kan ha fel men tror den tar max 40kg? 20kg per sitt/liggdel?
    Min lille väger bara 12kg nu så tror inte han kommer väga mer än typ 14 när lillebror/lillasyster kommer så har inte tänkt på det.

Jag kommer köpa min från utlandet, billigare.
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-03 12:00:37 följande:
    Ville också ha en sån först men när jag testade den i affären så var den gigantisk. Kommer nog köra på en som e på längden i stället. dvs när bebben ligger under. Vet dock inte vilket märke än. Tror det blir en iCandy.
    Tycker inte åsnan är så bred, bara 70cm i duo-läget ju, går iaf in genom en vanlig dörr så jag är nöjd. Har redan en på längden o det är jättebra, men vill kunna ha båda två emot mig
  • Zvartaliljan
    Tili skrev 2011-12-03 08:36:24 följande:
    Kolla i bugaboo tråden där är det flera som har handlat vagen från utlandet.

Nackdelen när man handlar från utlandet är att det blir mer problem att reklamera om något är fel.

Jag kommer att köpa här hemma (igen) och sen har jag en kompis som köper alla tillbehör i USA så då blir det lite billigare.
    inga problem med reklamationer då man kan reklamera direkt till Bugaboo och de jag pratat med har det gått hur smidigt som helst
  • Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2011-12-03 09:29:07 följande:
    Jag behåller min gamla emmaljunga. Tycker det är sån hysteri över allt man bara måste ha... Mycket pengar är det oxå...

Vi har i princip allt... Spjälsäng, vagga, bilbarnstolar osv osv... Går att fräscha till o fixa mysigt iaf... :)
    vi har precis allt vi behöver, ny vagn är typ det enda jag "får" köpa. Inget behov egentligen utan mer att jag bara vill köpa något denna gången med o gillar denna vagnen så mycket
    Gick igenom lite bebiskläder igår från det jag sparat o längtar som bara den nu Hjärta
  • Zvartaliljan
    Dancia skrev 2011-12-03 16:39:08 följande:
    Jag funderar och kollar runt på olika vagnar precis som ni :). Jag är också lite kräsen när det gäller design, funktion, men priset väger väldigt tungt. Därför funderar jag på att köpa en vagn från tyskland enom ebay.se. Kika in där om ni vill titta på märkesvagnar m.fl. till väldigt bra priser :)
    På ebay cirkulerar MÅNGA kopior....vågar inte köpa där...många som köpt bugaboos där o fått hem kopior, jäkligt bra kopior i utseendet så bara ett proffs kan se skillnaden. Men i kvalité och säkerhet är det STOR skillnad.
  • Zvartaliljan
    Nangijala skrev 2011-12-03 17:29:32 följande:
    Har också funderat mycket på vagn.. hur länge åker barnen vagn? Min tjej är drygt 2 år när bebis kommer så självklart åker hon vagn då, men hur länge till? Tycker att syskonvagnar är gigantiska! Sen om man bara är ute med bebisen ska man då köra runt på en enorm vagn? Likaså om man köper en sån där lillbebis ligger under så ser det ju helknäppt ut om storasyskonet inte är med.. haha vilka problem!
    Min stora tjej åker fortfarande vagn ibland, hon är 5½år. autistisk så det spelar väl in lite...måste sitta i vagn när vi är ute bland mycket folk. Tror de flesta barn åker vagn till 3-årsåldern.

Jag gillar donkeyn just för att den går att göra om enkelt från syskonvagn till enkelvagn utan att det ser ett dugg dumt ut. Vi har p&t innan o den ser rätt dum ut med bara en liten bebis i...bebisen liksom vänd ifrån en i den stora sitsen i en mjuklift. gillar inte alls...
Svar på tråden Juni-barn