Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Juni-barn

RocketQueen skrev 2011-12-03 21:26:52 följande:
    Det låter ju hur bra som helst, om du har någon bra sida att tipsa om så tar jag gärna emot
    jag har ju inte handlat min än så jag kan ju inte rekommendera någon direkt, men i bugabootråden här och vagngruppen på fb finns det MASSOR med mammor som köpt från utlandet som kan rekommendera. Vet att de brukar nämna pramworld och pingpong bland annat.
  • Zvartaliljan
    Dancia skrev 2011-12-03 21:20:17 följande:
    Ok, då kanske man inte ska ge sig på såna märken. Jag är mest ute efter tyska egna märken som är snygga i designen, praktiska och säkra med bra pris :)
    Ja kolla bara så de är testade ordentligt enligt EU-regler o sånt, de har inte så hårda säkerhetskrav i Tyskland som vi har här...köpte en sulkyvagn från e-bay en gång för jag behövde någon lätt o smidig vagn, kommer inte ihåg märket för det var något jättelustigt, men den var billig o såg så modern och praktisk ut. Hem kom en vagn som kändes allt annat än säker och bra :-/ Skillnaden på den och Bugaboo Been som jag sen köpte istället för denna var ungefär som skillnaden mellan en 20-kronors barbiekopia på en marknad och en äkta barbie...
    Men det finns säkert bra tyska vagnar också, det gäller nog bara o pricka rätt i e-bay-djungeln där. Läsa omdömen o så noggrant. Jag vågar inte ge mig på det igen :-/

Tyskarna är ju lite lustiga enligt mig när det gäller säkerhet...kör med de små barnen framåtvända Spöke tänkte köpa bilbarnstol billigt från Tyskland med men upptäckte då att de inte hade några bakåtvända! Riktigt illa att ett så modernt land har noll koll på hur barnen bör färdas i bilen...de anser att flest kollisioner sker genom att bli påkörd bakifrån och därför är det säkrast med en framåtvänd stol.....men hallå liksom, tänk om ungen sitter i bilen bakom som kör på den andra då?? Fattar verkligen inte logiken i detta....
  • Zvartaliljan
    AgnesGN - ja jag rekommenderar verkligen dig att ta god tid på dig att bestämma din första vagn (skriver första för det lär bli fler ). Du kanske tror att du vet vad du vill ha för någon men så testar du någon helt annorlunda och blir alldeles kär

Har en vän som är inne på vagn nr.16 till sin 2-åring Drömmer riktigt så galen är inte jag iaf Flört Haft 4 olika vagnar till stora tjejen som såldes och sen 3 olika till lillkillen varav en syskonvagn. 2 av dom finns kvar till nästa. Ska försöka hålla mig till bara en ny nu till nästa (donkeyn då), får väl se hur det går Drömmer
  • Zvartaliljan

Jag ramlade nerför en trappa i 6e månaden med sonen, ett så illa fall så jag knäckte svanskotan, men lillebror låg så skyddad så ingen fara med honom Glad

Halkade på stan precis innan jul också (8 månaden), rätt på rumpan, ingen fara alls sådär, det som var chockerande var att inte EN ENDA stannade upp för o hjälpa mig upp!! Om jag såg en höggravid ramla så inte fan skulle jag bara titta på o låta henne kämpa sig upp själv!!

• Zvartaliljan
    Zvartaliljan skrev 2011-12-04 11:16:29 följande:
    Jag ramlade nerför en trappa i 6e månaden med sonen, ett så illa fall så jag knäckte svanskotan, men lillebror låg så skyddad så ingen fara med honom Glad

Halkade på stan precis innan jul också (8 månaden), rätt på rumpan, ingen fara alls sådär, det som var chockerande var att inte EN ENDA stannade upp för o hjälpa mig upp!! Om jag såg en höggravid ramla så inte fan skulle jag bara titta på o låta henne kämpa sig upp själv!!
    jag hade alltså stora problem med att ta mig upp...höggravid + knäckt svanskota + foglossning o så superhalt ute...måste sett ut som en flodhäst ute på isen typ...
  • Zvartaliljan
    Havsjungfrun skrev 2011-12-04 11:17:43 följande:

Zvartaliljan skrev 2011-12-03 22:21:41 följande:
    Har en vän som är inne på vagn nr.16 till sin 2-åring Drömmer
    Allvarligt... Har hon inget bättre att lägga sin tid och pengar på?
    Nej...finns de som lägger massor med tid o pengar på hästar eller andra hobbys, hennes hobby är barnvagnar, vad är problemet??
  • Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2011-12-04 11:24:30 följande:
    Idaelin ingen fara alla har rätt till sin åsikt själv såg jag vagnen i borås och föll direkt för den hoppas den känslan står fast? Självklart är brio kombi en lyxigare vagn men denna verka okej. Som sagt jag hoppas jag tycker desamma när den väl ska användas
    har man inget behov/intresse av en lyxigare vagn o klarar sig med en enkel vagn så är det ju bara o köra på. Tror inte bebis tar illa av det iaf Flört tror mina barn skulle må lika bra i en gammal syskonvagn köpt på blocket för en tuselapp som i en splitterny bugaboo donkey, det handlar ju bara om vad man själv har för intresse i det Glad
  • Zvartaliljan

Har haft slemmiga blödningar hela natten och ont i magen Fanns ingen ledig läkartid före imorgon så måste gå o vänta så länge

• Zvartaliljan
    PIO skrev 2011-12-05 13:22:08 följande:
    Liljan o loppan- åååå ja håller tummarna så hårt ja kan för att det inte är någon fara med bebisen. Kan du inte åka in till akuten så du får träffa läkare idag? När ja började blöda i måndags så åkte ja in till akuten o då fick ja träffa läkare. Förstår din oro nu! Kram på dej
    kan inte sitta på akuten, har en dotter med vattkoppor hemma så det är omöjligt. Kan bara lämna henne en kort stund för ett tidsbestämt besök o akuten kan jag ju få sitta i evigheter o vänta på...
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-05 13:39:56 följande:
    Liljan o loppan: fy va jobbigt, håller tummar och tår för att det är något ofarligt. Hur långt gången e du?
    14+1 idag
    Det fortsätter nu men med mer slem och mindre blod...luktar rejält illa och grynigt o lustig färg...
Svar på tråden Juni-barn