Dancia skrev 2011-12-03 21:20:17 följande:
Ok, då kanske man inte ska ge sig på såna märken. Jag är mest ute efter tyska egna märken som är snygga i designen, praktiska och säkra med bra pris :)
Ja kolla bara så de är testade ordentligt enligt EU-regler o sånt, de har inte så hårda säkerhetskrav i Tyskland som vi har här...köpte en sulkyvagn från e-bay en gång för jag behövde någon lätt o smidig vagn, kommer inte ihåg märket för det var något jättelustigt, men den var billig o såg så modern och praktisk ut. Hem kom en vagn som kändes allt annat än säker och bra :-/ Skillnaden på den och Bugaboo Been som jag sen köpte istället för denna var ungefär som skillnaden mellan en 20-kronors barbiekopia på en marknad och en äkta barbie...
Men det finns säkert bra tyska vagnar också, det gäller nog bara o pricka rätt i e-bay-djungeln där. Läsa omdömen o så noggrant. Jag vågar inte ge mig på det igen :-/
Tyskarna är ju lite lustiga enligt mig när det gäller säkerhet...kör med de små barnen framåtvända

tänkte köpa bilbarnstol billigt från Tyskland med men upptäckte då att de inte hade några bakåtvända! Riktigt illa att ett så modernt land har noll koll på hur barnen bör färdas i bilen...de anser att flest kollisioner sker genom att bli påkörd bakifrån och därför är det säkrast med en framåtvänd stol.....men hallå liksom, tänk om ungen sitter i bilen bakom som kör på den andra då?? Fattar verkligen inte logiken i detta....