Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

Håll en tumme idag tjejer, kanske jag ska få börja ett projekt på sidan av min vanliga tjänst...får veta mer idag...skulle lösa SÅ mycket ekonomiska bekymmer, HOPPAS!!!

Jätteoroad inför RUL om mindre än två veckor...tänk om det är ngt fel??? men å andra sidan varför ska det vara det? Suck...ska bli skönt att komma dit!

PIO: Grattis till flickan och RUL!!

• Polarlantis

Ang RUL sent så kommer jag också vara i v 20 när jag ska dit. Det varkade inte spela ngn roll för dom men däremot verkar det enormt viktigt att jag kommer till BM i rätt vecka sedan (v 25) för annars brakar deras system ihop...helknasigt!

• Polarlantis

Nu hittar jag inte vem det var som frågade om RUL i Borås och om man får se kön, ville bara säga att jag undrar det samma, någon som vet?? Glad 12 dagar kvar...

Vad alla känner sina små mycket hela tiden! Jag har bara haft tre smååå eventuella rörelser hittils...v18 nu...

• Polarlantis
    LillaGrynet skrev 2012-01-11 07:52:04 följande:
    Polarlantis: Jag ska göra UL nästa vecka på barnmorskemottagningen södra torget.. Vet att en bekant till mig gjorde sitt där och hon fick veta könet.. Men hon kände barnmorskan som gjorde det på henne lite grann Jag hoppas jag får veta könet.. När ska du göra ditt UL och vart? Gjorde mitt UL med min son uppe på sjukhuset och då berätta dem inte könet men det var 2007
    Va? Ska du göra RUL på BM-mottagningen??!! Jag fick i uppgift att själv boka RUL på sjukhuset för att det var dom som gjorde sådant...blir så förvirrad på det där stället, inget är lika från gång till gång! När jag var gravid förra gången så skulle BM boka in mig till RUL (blev missfall dock). Skumt! Jag ska till jsukhuset den 23:e, är i v 20 då... Får hoppas dom är sammarbetsvilliga mot oss, hihi! Glad Vilken vecka är du i nu?
  • Polarlantis
    LillaGrynet skrev 2012-01-11 08:09:40 följande:
    Polarlantis: Vart går du hos BM? Jag är i v. 19(18+2). Hoppas dem är samarbetsvilliga på sjukhuset Min BM boka in mitt RUL.. Men hade dem inte haft tid där så hade jag fått boka på sjukhuset själv...

På Bryggaregatan, det är ju den enda BM-mottagningen som finns...jag blir mer och mer förvirrad Oskyldig. Det var inte ens snack om att få boka hos dom utan det var bara sjukhuset att välja på...skumt återigen! Massor med lycka till nästa vecka för dig! Hoppas du får veta!

MissFörstånd skrev 2012-01-11 08:09:00 följande:
    RUL 8.30. Sitter på sjukhuset nu och väntar med spänning

Spännande! Håller tummen!

• Polarlantis
    LillaGrynet skrev 2012-01-11 08:32:37 följande:
    Polarlantis: Får man fråga vem du går hos!? Vilken BM? Måste säga att det är väldigt rörigt på BM-mottagningen.. Har blivit inbokad på tider för att ta prover bla o då när jag kommit så har det inte funnits något inbokat o allt hat varit allmänt rörigt denna gången mot förra gången jag var gravid 2007. Skulle inte förvåna mig om jag kommer dit nästa v o inte är inbokad på UL... Blir så trött! Jag går hos Karin förresten och ska på RUL till någon som heter Åsa.
    Rörigt är bara förnamnet! Sista besöket satt hon och pratade om att blodtryck det tar dom varje gång...men tror du att dom tog ngt? Nop! Men vad tusan hon heter...hmm...hon har iaf ett skumt efternamn komemr jag ihåg... Hade en jättemysig förra vändan som var lite äldre, min är rätt ung...typ 35 tror jag. Ska kolla hemma vad hon heter! Vi får hoppas att du har ditt UL när du kommer dit!!!
  • Polarlantis
    Nangijala skrev 2012-01-11 22:33:08 följande:
    Såg att det var fler som går hos BM här i Borås! Min BM bokade tid för rul åt mig så det är på bmm antar jag, ska ringa och fråga för med dottern gick vi fel! Vet att de brukar berätta könet uppe på SÄS om båda föräldrarna vill veta och om de kan se könet tydligt. Men hur de gör på mottagningen vet jag inte!
    Konstigt det här att det är så olika, om man ska boka själv eller om BM bokar åt en..Men det låter ju lovande att dom berättar på SÄS, får hoppas på det!

Ajaj, ischiasskit! (stavning?) Tänker mig en tur till sjukgymnasten nu, får bli på måndag då dom har öppen mottagning så man kan börja förebygga det här... Lider verkligen med er som har så ont!!!

Grattis till alla fina RUL!!! LÄNGTAR själv...

Busbus: bra att du är klar och tydlig i vad som gäller, stå på dig! Man kan inte mesa runt, då blir det ingen ändring! Håller tummarna!!     
  • Polarlantis
    Mimi02: Jag har en hel del värk och senaste dagarna har jag fått ligga med värmekudde på magen, ajajaj. Antar att det är växtvärk eller ngt...eller ligament..eller vad tusan det nu är som händer där inne! Ingen aning men jag känner precis som du beskriver det.

Ang >RUL: vi har 45 min avsatt så jag hoppas vi får hela den tiden på oss...och att den A. lever, B. är frisk, C vill visa vad det är för kön Glad 

Ang rörelser: så kännde jag en liten buff igår när jag la dit värmekudden..hoppas jag det var! Blir så oroad att den inte lever för att era känns så mycket! 
  • Polarlantis
    lycka 4 skrev 2012-01-17 07:18:11 följande:
    Ahhh detta kisseri gör mig galen ! Jag sover verkligen inte mycke på en natt , tur att jag är van vid att sova såligt annas hade jag nog varit ett vrak vid det här laget =)
    6 gånger va jag uppe å kissade i natt helt sannslöst .

Jag tror att jag kände bebisen hicka igår ? typ 5 hickningar 

Skönt att höra att ngn mer springer på toa som en galning, så himla jobbigt! Var och lämnade prov för uvi igår men det var bra men dom ska skicka det vidare för säkerhets skull. Antagligen ligger den där inne och leker att min blåsa är en fotboll, grr!
    Är ju sjukt oroad över RUL och att den inte ska leva och vara frisk...på måndag är det dags äntligen! 
  • Polarlantis
    conda skrev 2012-01-17 09:35:31 följande:
    Hemkommen från bm och allt såg bra ut. Bebisens hjärta slog i 150 och h*n sparkade i mikrofonen precis hela tiden. Jag hade gått ner ett halv kilo så jag ligger på 5kg + än så länge. Är nu i vecka 20, längtar till v. 24 då jag kanske vågar beställa barnvagn... =)
    GRATTIS!!!

Fråga: hur är det med tempen nu under dom här veckorna? I början av grav går den ju upp men sen då? Jag har iaf normaltemp nu och undrar om det är ngt att oroa sig för? Var förkyld och hade liiite feber och därför kollade jag... 
Svar på tråden Juni-barn