Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

conda skrev 2012-01-17 09:53:03 följande:
    Jag har också fått tillbaka min normaltemp så det är nog helt normalt. =)
    Åh så bra, då slutar jag bums att att fundera på detta!
  • Polarlantis

Hade en så hemsk mardröm inatt inför måndagens rul som väntar...ush!!! Försöker ta det med ro men är så rädd för att det gått snett & att den lille är död eller skadad...hemskt! Önskar få känna ngt i magen så jag vet att den lever!!! Vill ha måndag nu så jag får det överstökat!! Dessutom funkar inte fl på jobbet idag, grrr

• Polarlantis

Oro för vad ens karl ska tycka har jag också...men mest för att jag ska bli en alltför hemsk människa framöver! Ännu så länge är humört under kontroll, bara lite kortare stubin men annars helt ok.
    Dock stressar hela sexgrejen mig rejält! Vill så gärna vilja men orkar knappt tänka på det...inställer till fullo i ont, kissnödig och trött! Hur sugen är man då på en skala?! Ska försöka kidnappa iväg min karl på lite romantisk middag i helgen, så vi kan klä upp oss och bara vara fina och mysa...så kanske jag känner mgi bättre också!

• Polarlantis

YEY! RUL gick som en dans så nu är det spikat till den 21 juni Skrattande Mindsommar unge blir det minsann! BM kunde tyvärr inte se kön men jag tror det är en kille medan sambon tror det är en tjej, vi får väl se!

Har tokont i mina ligament, AAAAJJJ!!! Någon som har ngt bra tips mot denna smärta? Går knappt att röra sig ju, suck!

• Polarlantis
    Dancia skrev 2012-01-24 14:25:49 följande:
    Grattis polarlantis och ja88 :).

Äntligen kan jag också slappna av helt och njuta av tanken att det faktiskt blir ett barn till :). Allt såg jättebra ut och hon flyttade BF från den 23 till den 24 Juni, så idag är det exakt 5 mån kvar till BF :). Enligt BM som gjorde ultraljudet så väntar vi en flicka så jag är en av de få som bryter pojktrenden ;).

På väg hem passade vi på att svänga inom H&M där jag gjorde första inköpet till bebis :).ett 2-pack mössor till nyfödd med en rosett på och 2 par strumpor i vit/grå med texten "Born 2012" :)
    GRATTIS!!!!!!!!!! Så härligt och lite småkul att du får en tjej också, nu när det är så mkt pojkar här, haha!
    Uddabus skrev 2012-01-24 14:30:58 följande:
    5 sen inskrivningen v 22 vätska har jag oxå... Men vägrar sluta på 25 kg
    Gör det dig gladare om jag säger att jag nu i nästan v 19 (fullgångna) har gått upp 7kg TROTS att jag går långa prommenader varje dag? Över stock och sten med två stora vilddjur till hundar, så det är inte fråga om sakta fönstershoppande precis...Jag tror inte det är så mkt man kan styra över det här med vikten. Visst, jag äter mer godis än annars, jag äter väldigt lite normalt, men jaja liksom, det är inte hela världen tänker jag. Äter vettig mat och när jag är hungrig och så får det gå som det går. Tror du kan väga dig hos BM och slippa få veta. Gör det om du mår bättre!
  • Polarlantis
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-24 15:17:50 följande:
    Det här med vikten så "leder" nog tyvärr jag...kan ju knappt röra på mig och är hungrig konstant! Snart är jag uppe på + 9 kg....vill inte veta var det slutar!
    Finns bara ett svar: I fin liten bäbis på din mage Flört 
    Fattar att det är asjobbigt dock!!
  • Polarlantis

Är nu officiell med släkten som nu är glada och nyfikna. Känns helknäppt! Har också liiiite svårt att fatta att magen nu bara kommer att bli större och större...har liksom inte fattat det ännu måste vara världens trögaste!
    Känner mig rätt glad och pigg men kan få ngn dipp och främst när jag tänker på mina hundar som jag kankse sedan inte kommer orka motionera tillräcligt och det ger mig så dåligt samvete...suck..mina små lurviga hjärtan! 

• Polarlantis

Någon mer med grym magkatarr? Eller erfarenhet? Har köpt losec och testar det nu, för AAAAAAAAAAJJJJ vad det gör ont :( Fogar och diskar i kläm kan jag liksom ta men magkatarren är from hell :(

Börjar så sakteliga öva på att bli oficiell, himla skumt...magen växer iaf som en tok och mamma har döpt den till Gregor...tack för den Glad

• Polarlantis
    gammelmamma skrev 2012-01-31 09:51:22 följande:
    Jag har haft magkatarr till och från men min läkare sa att jag inte skulle äta losec! Har du kollat om det är ok? Inte för att jag vill lägga mig i men det är ju tråkigt om man tar något man inte får för att man inte vet. Brösten exploderar just nu, det känns som när mjölken fyller på tycker jag.
    Losec är helt ok, det har gjorts studeier och är helt ofarligt.
    Dancia skrev 2012-01-31 09:49:42 följande:
    Jag har magkatarr både i magsäcken och tarmarna. Att äta regelbundet är a och o. Och tyvärr låta bli jouice och annat syrligt. Losec mups och någon tuggtablett som man kan ta vid behov, tex novalucol eller rennie.
    Hoppas det blir lite bättre.
    Hmm...ingen juice och inte frukt alltså...ajaj...Dricker alltid juice på morgonen och då gör det iaf inte ont men ett par timmar senare...kanske får ta ngt annat och testa då.
  • Polarlantis
    carwho skrev 2012-01-31 11:14:44 följande:
    När jag väntade vårt första barn fick jag akut massiv magkatarr, ambulans till sjukhus och inlagd i ca en vecka. På sjukhuset fick jag nå supermedicin (förutom smärtstillande) som fick magen i bättre form. Väl hemma fick jag äta en kur med Omeprazol och sedan Novalucol vid behov. Börjar känna av magen nu igen (det är tydligen babyn som trycker uppåt och på något sätt gör det trångt för magsäcken/retar den enl läkarna) och knaprar Novalucol. Så än så länge har jag klarat mig med Novalucol...och att inte stressa och titta lite vad jag äter... 
    Tack för ditt svar! Har du några bra tips på vad man kan äta och inte? Gör ont för allting just nu Rynkar på näsan Stressar inte alls, tycker jag själv iaf men jag kanske vilar lite väl lite...men känner mig pigg! Men maten är svårt, vad är snällt liksom? Tänkte jag skulle köra ngn "hemmakur" fre-sön med bara snällmat och ofta för att se om det hjälper i kombin med losec. Det står bara att man inte ska röka och dricka alkohol och kaffe överallt och inget av detta gör jag ju! Alla tips mottages tacksamt!
Svar på tråden Juni-barn