Juni-barn
Har heller inte köpt något. Men vi har å andra sidan en dotter som är tio månader. Så vagn, babyskydd och skötbord har vi redan. Likaså vagga och täcken och filtar. Dock får vi väl komplettera med säng och matstol sen då vi behöver dubbelt eftersom det bara skiljer ett år. Sen blir det en pojk nu så lite nya kläder blir det med. Kan nog bli aktuellt med syskonvagn till hösten med. Men tänkte sjala mycket i början och använda sulkyn till dottern.
Första tiden behöver de ju inte så mycket. Men ska köpa ett nytt babygym, fick kasta det vi hade eftersom dottern kräktes så mycket när hon var liten. Det blev liksom inte rent.
Babygymmet, bumbo-stolen och bärsjalen hade jag inte kunnat leva utan. Klart de bästa köpen. Babysittern däremot kunde vi låtit bli att köpa...
Ang. Bärsele. Såg att någon ville köpa Babybjörn. Testa den noga innan. Vi köpte en BB Active och använde tre gånger. Vid sju kilo tyckte jag det blev tungt. Hade både sjal och bärsele i början. Och sjal är helt klart bäst, för rygg och axlar.
Sen Köpte vi istället en ergonomisk sele, Pognae, som jag kan ha dottern i på ryggen nu. (Hon väger 10 kilo nu) Är hur skön som helst, kan bära i flera timmar. Så testa selar noga och tänk på att bebisarna blir tyngre... :)