Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Har heller inte köpt något. Men vi har å andra sidan en dotter som är tio månader. Så vagn, babyskydd och skötbord har vi redan. Likaså vagga och täcken och filtar. Dock får vi väl komplettera med säng och matstol sen då vi behöver dubbelt eftersom det bara skiljer ett år. Sen blir det en pojk nu så lite nya kläder blir det med. Kan nog bli aktuellt med syskonvagn till hösten med. Men tänkte sjala mycket i början och använda sulkyn till dottern.

Första tiden behöver de ju inte så mycket. Men ska köpa ett nytt babygym, fick kasta det vi hade eftersom dottern kräktes så mycket när hon var liten. Det blev liksom inte rent.
    Babygymmet, bumbo-stolen och bärsjalen hade jag inte kunnat leva utan. Klart de bästa köpen. Babysittern däremot kunde vi låtit bli att köpa...

Ang. Bärsele. Såg att någon ville köpa Babybjörn. Testa den noga innan. Vi köpte en BB Active och använde tre gånger. Vid sju kilo tyckte jag det blev tungt. Hade både sjal och bärsele i början. Och sjal är helt klart bäst, för rygg och axlar.
    Sen Köpte vi istället en ergonomisk sele, Pognae, som jag kan ha dottern i på ryggen nu. (Hon väger 10 kilo nu) Är hur skön som helst, kan bära i flera timmar. Så testa selar noga och tänk på att bebisarna blir tyngre... :)

• Baby1112

Hemmamorsan: vi har en sovkorg med hjul under. Men man kan ta bort dom och så blir det en vagga...

• Baby1112

Gravidförsäkring: Kommer välja Folksam då vi har våra andra försäkringar där. Är inte alls insatt, så finns säkert bättre...

Namn: Enligt RUL så är det en pojke och då har vi valt namnet Maximilian. Skulle det ändå bli en tjej så gillar jag Ester. Dottern hette Ester i en halv dag, sen insåg jag att Olivia passade bättre, vilket var sambons namnval...

Idag har vi farit runt i affärer för att köpa en köksbänk. Vi köpte hus i november och håller på att fräscha upp med färg, golv osv. Det stora som kök väntar vi med. Men behöver en bänk så vi får lite yta.
    Efter tre timmars shopping kom vi hem med en bäddmadrass till dottern och tre blommor. Ingen bänk. Fick beslutsångest... Sånt slöseri med tid.... Blä! Blir trött på mig själv...

Sådär ja
  • Baby1112

Sambons 30-års firande avklarat... Hela helgen har varit fullmatad med firande! Väldigt kul och så, men kroppen har tagit stryk av allt fixande! Idag blir det vila... Så mycket dottern nu tycker vi ska vila förstås.... :)

• Baby1112

Sambon är också fl några dagar denna vecka så tom onsdag är vi hemma ihop. Är nyttigt.
    Efter idag undrar han hur jag ens får någonting gjort förutom att serva och hålla dottern nöjd... :)
    Han sa också att han förstår varför jag lägger mig innan nio om kvällarna, och då är han ändå inte gravid. Så nu ligger han jämte mig, supertrött efter en helt vanlig dag (i mitt liv) :)

Tror det här är väldigt bra för honom!!! :)

• Baby1112

Vad bra att det gick bra, Ensortsmamma! :)

Tror flaggan är en symbol för många, inget konstigt alls med det! Den symboliserar ju just i det här fallet lycka, att allt gick bra. Att man numera är mamma och pappa...

Så visst är det en speciell flagga! :)

Ni får den i juni!!! :)

Sådär ja
  • Baby1112

Angående babyskydd: vi använder vårt gamla vi hade till dottern då det passar vagnen. Är enda kravet jag har, att det går att fästa på vagnen. Blir snabbt tungt att bära. På vårt står det upp till 13 kg tror jag. Bytte dock vid sex månader, dottern började sitta då och ville inte "vikas" ner i babyskyddet mer. Blev mycket bättre när vi bytte till vanlig bilstol...

• Baby1112

Tror Katzin gör köns-UL i Jönköping... Privat mottagning... (fast är inte säker)

• Baby1112

Grattis Pepita! Hus är en härlig känsla... Vi flyttade för tre månader sen till vårt första hus och har precis bott in oss! Skrattande

Förstår inte hur jag ska hinna med två barn. Veckorna går i raketfart... Hinner knappt tänka!!!
    Vill så gärna bara sätta mig ner och njuta av graviditeten, men hinner inte.

Inser nu att det är lite mycket med ett nytt hus som måste fixas lite på, precis avklarat 30-års kalas, bröllop om mindre än två månader, veckan efter det fyller dottern ett år... Kanske kan börja njuta i maj???

Ska på massage på tisdag, kanske hjälper att slappna av. Tror inte det är hälsosamt att stressa såhär, vaknar mitt i nätterna och börjar göra listor på allt som måste fixas... Obestämd

Igår jobbade jag ett pass. Hoppar in då och då på min ledighet för att hålla mig uppdaterad och att få ett avbrott i vardagen. Är faktiskt kul att komma till jobbet och prata med vuxna människor om annat än bebisar... :)

Imon så ska jag på kick-off med jobbet och kommer hem på söndag. Känns lite vemodigt att lämna dottern en hel natt sådär. Hon har ju pappa, men känns ändå konstigt att vara borta så länge.

Mini har börjat leva loppan i magen, är mysigt... Längtar mer och mer för varje dag. Går med skräckblandad förtjusning och väntar på förlossningen...

Långt inlägg... :)

Nu ska jag ta sikte på sängen... Bussen går halv åtta från jobbet imon. *gäsp*

Sådär ja
Svar på tråden Juni-barn