Juni-barn
Men det är ju högst troligt att man tar upp vagnen till 2 våning utan hiss
Men det är ju högst troligt att man tar upp vagnen till 2 våning utan hiss
Jo har ett källarförråd med hänglås men där går inte vagnen in.. Bara ett litet med hyllor i.. Matkällar förråd eller va man kallar det;) sen finns det lite andra små rum men där har ju alla i huset nyckel till
Hur går det för dig att jobba natt när du är gravid? Jobbar ju också natt som personlig assistent.. Vaken natt 12 timmars pass. Jag tycker att det är ett rent helvete.. Får kämpa för att orka hålla mig vaken och lider verkligen av det. Sen är vissa arbetsmoment i sig tunga också .. Vid tex förflyttningar osv...
Är det någon som vet om det är nån fara eller påverkar kroppen på ett dåligt Sätt med nattarbete vid graviditet?
Är det fler än uddabus som jobbar vaken natt här? Hur upplever ni det?!
Uddabus ska du inte jobba mer natt efter dem 3 nätterna som du har framför dig?
Jag var ju sjukskriven 50% i 3 v i slutade kl 01 istället för 07 när jag jobbar natt o det kändes mkt bättre för kroppen och arbeta 6 timmars pass istället för 12. Nu kämpar jag på enbart för att jag inte orkar med tjatet över att det blir så rörigt med personalbyte mitt i passen. Det är alltså min brukare som tycker det. Men funkar det inte så får min chef omplacera mig helt enkelt.. Men försöker kämpa på eftersom troligtvis går jag hem på graviditetspenning i mitten på april.. Hade som förslag när jag var sjukskriven 50% att jobba ett pass å va ledig ett men fick inte göra så utan va tvungen bryta mitt i passen..
Jag känner när jag jobbar natt att bebis rör sig mkt mer och sen smärtar det i mitt bäcken.. Lite krampaktigt:( sen undrar jag påverkad inte barnet av hur
Min dygnsrytm är alltså är jag vaken mkt på
Nätterna nu så kan även bebis bli det sen?!
Pepita: Jag har inte sökt ännu men ska göra det inom den närmsta tiden:) Hoppas det går igenom bara..
Tjejer om ni bara visste hur nyfiken jag är nu på vad som ligger i magen.. Räknar ner till 27 feb o köns-UL nu Ska bli så kul o se bebben igen å hoppas h*n är samarbetsvillig :) Hur många pojkar å flickor väntas här nu?
Danica: Jag antar att det är ett vanligt UL jag ska göra.. För när jag bokade så sa jag enbart att jag ville boka tid för Köns-UL o dem fråga inget om 3D.. Gjorde köns-UL med sonen också å det var ett vanligt UL. Hur säkert är det är med köns-UL ,någon som vet?! 80%?
Danica: Ska göra det på Barnmorskemottagningen i Göteborg om 3D inte är så mkt dyrare kanske man ska satsa på det.. Men ser man inte lite väl mkt.. Inte otäckt? För det blir väl tydligare?!:)