Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Lillagrynet - det provet på sköldkörteln heter tsh . Jag har ätit medicin gör det i tio år och jag blir sämre i proverna nu som gravid så jag får äta mer medicin. Ärligt talat så brukar de aldrig säga om jag ligger högt eller lågt men jag tror jag har för låga värden eftersom jag får öka min medicin. Höga värden är nog tyvärr lite värre tror jag. Hoppas jag har fel!

• MissFörstånd

Idaelin - visst är det härligt att få tvåsiffrigt på veckorna

Jag är nog den enda som inte vill ha hus. Jag har själv aldrig bott i hus och det är kanske därför. Nu skulle vi inte ha råd ivf. Vi bor nu i ett hus med tre lägenheter med egen gräsmatta som vi sköter själva, känns eget ändå.

• MissFörstånd

Jjohansson - usch låter inte alls kul för dig, hoppas det blir bättre. Jag har gjort koloskopi också och jag tyckte inte att det var så farligt. Har en bekant också som gjorde det utan lugnande och det var helt ok. Så det beror nog helt på hur man är som person, jag var lugn som en filbunke

• MissFörstånd
    Frökenfräken82 skrev 2011-11-14 08:51:54 följande:
    Håller också tummarna för dig!!!

För min del är det dags för inskrivning idag. Spännande, även om jag har förstått att man inte gör så mycket mer än tar blodprov och pratar? Jag skulle ju såklart vilja få veta att det verkligen är en bebis med bultande hjärta i mig, men det får väl vänta.

Hur som helst är jag snart i vecka 12. Magiska 13 närmar sig med stormsteg :)

Hur mår ni idag?
    Det är olika i alla landsting tycker jag med inskrivning men vi var där i nästan över en timme och pratade och tog prover och massa sånt.

Idag går jag in i v.12, känns toppen! I helgen berättade vi för våra familjer men tröjan Storasyster 2012 som vi hade köpt. Det blev lyckat och alla blev glada .   
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • MissFörstånd

Fröken01 - gjorde glukosbelastning två gånger förra grav då jag var överviktig, de smakar såå äckligt men annars är det ingen fara. Måste vara still i två timmar men det är lugnt.

• MissFörstånd

Fröken01 - nej men jag var väääldigt hungrig. Man får inte äta förrens allt är klart så om du har nått med dig att äta ska det nog gå bra.

• MissFörstånd

Är det vara jag som är helt lugn i kroppen under graviditeten? Jag är inte nojig eller orolig alls! Jag bara njuter av att vara gravid och lever i nuet. Säger inte att ni som är oroliga inte njuter men det verkar vara så jobbigt och påfrestande att vara orolig hela tiden.

Jag går in i v13 på måndag och har nu 198 dagar kvar till Bf . Det minskar, sakta med säkert

Svar på tråden Juni-barn