• icelolly

Värre än cancersmärta o fingeramputation?? : (

pyys skrev 2011-09-27 15:23:14 följande:
    Hmm så ont att man vill ta livet av sig? Jag har haft 2 jobbiga förlossningar men har dock aldrig haft några självmords tankar när man väl ligger där! Och jämföra det med amputera fingrar utan bedövning va det dummaste jag hört! Är du orolig och rädd så prata med din barnmorska! Förstår inte varför folk ska skrämmas så..
    Skrämmas? Jag hade önskat att någon hade berättat hur illa det kan vara, kände bara folk som haft enkla och smidiga förlossningar. Jag hade dödsångest de sista 11 timmarna, förlorade medvetandet emellanåt och har bara minnesfragment av hela tiden, hade ingen bedövning utöver lustgas de sista 5 timmarna eftersom förloppet inte gick som de trodde. Förlossningar är olika helt enkelt. Förordar dock också samtal om man oroar sig.
  • icelolly
    icelolly skrev 2011-11-05 23:10:50 följande:
    Skrämmas? Jag hade önskat att någon hade berättat hur illa det kan vara, kände bara folk som haft enkla och smidiga förlossningar. Jag hade dödsångest de sista 11 timmarna, förlorade medvetandet emellanåt och har bara minnesfragment av hela tiden, hade ingen bedövning utöver lustgas de sista 5 timmarna eftersom förloppet inte gick som de trodde. Förlossningar är olika helt enkelt. Förordar dock också samtal om man oroar sig.
    och just det, jag var väldigt positivt inställd förra gången vilket resulterade i att jag var helt oförberedd på det som kom.

Men TS, nu sitter jag här igen med magen i vädret och har aldrig tänkt att avstå fler barn på grund av hur förra förlossningen blev. Jag klarade det ju, och det gör du med. Och du kanske får en jätteenkel förlossning, och oavsett får du ett underbart barn!
Svar på tråden Värre än cancersmärta o fingeramputation?? : (