Inlägg från: TEDDEN |Visa alla inlägg
  • TEDDEN

Varför tycker ni om Odd Molly?

Bor i Sthlms innerstad. De som har OM här är mammor över 35. Lovely Knit är väl den populäraste koftan.
    Ett märke som ses som vilket som helst, tycker att mycket utav kläderna är svårburna/ kräver lagerpålager. Är man gravid finns det dock många plagg som passar bra, eftersom de alltid är väl tiltagna runt midjan och ofta rätt fladdriga i modellen. 

• TEDDEN
    brünnhilde skrev 2011-09-26 14:35:27 följande:
    Mycket är snyggt, men det är lite för mycket för mig. Jag är själv en ganska färgstark människa - både till utseende och sätt, så jag tror det hade blivit för mycket på mig.

Dessutom känns det som om otroligt många kring 50 köper OM. Det kanske låter elakt men av den anledningen känns det inte heller så attraktivt att köpa OM för mig.
    Precis!

Det är där OMs problem börjar. Det är inte längre coolt att köpa OM, eftersom det är så många äldre som köper det. Svårt att bryta trenden dock. Märket är så speciellt och färgstarkt, men man tröttnar. 

Får se om nya VD:n gör några drastiska designförändringar, som så väl behövs!

• TEDDEN
    Petronella01 skrev 2011-09-27 10:25:52 följande:
    Du och andra med den uppfattningen får väl köpa "barnkläder" på Cubus då, om ni inte vill identifieras med starka, smarta kvinnor.

Annars tycker jag Odd Molly är jul just för sin mönster/färgsättning. Avskyr kläder som framstår som beige oavsett vilken färg de egentligen har. I många affärer känns det som om den vidriga inredningstrenden Shabby Chic har spillt över på klädbutikerna 
    Ha ha, ja du...
    Cubus låter ju verkligen som ett attraktivt alternativ bara för att man inte tycker om OM. Hur tänkte du där?  
  • TEDDEN
    Linda1976 skrev 2011-09-27 14:43:54 följande:
    Enligt min sambo har jag gått och blivt gothare på gamla dar. Jag vet inte det riktigt...
    Go for it! Säkert ursnyggt på dig! 
Svar på tråden Varför tycker ni om Odd Molly?