Inlägg från: Impartial |Visa alla inlägg
  • Impartial

Äppleångest

Usch, jag är en sådan knäpp neurotisk mamma. Jag tycker det är superjobbigt när min son, som snart är 2, äter äpple. Han älskar äpplen, pekar upp i träden och ropar "äpple, äpple" när vi går i trädgården. Men jag har en sådan fobi för att han ska sätta i halsen... det känns trist att förvägra honom denna delikatess då jag givetvis vill uppmuntra honom att äta nyttigt...

Hur ser ni på att barn äter äpplen  - är det någon som kan lugna mig? När började ni ge era barn äpplen? Några tips?

Jag har gått en barnsäkerhetskurs där sätta i halsen-momentet ingick o jag får värsta ångesten bara jag tänker på det. Min största skräck.

• Svar på tråden Äppleångest
  • Impartial

Tusen tack för alla svar!! Jätteskönt att få lugnande svar, jag vet att jag måste skärpa mig och inte vara så nojig, och jätteskönt också att höra att jag inte är ensam. Hm, det får nog bli så att jag kör en repetition på barnsäkerhetskursen, sen blir det skalade äpplen när han sitter still i soffan hemma. Som sagt, tusen tack för alla fina svar!

• Impartial
    Triple Trouble skrev 2011-09-27 14:27:15 följande:
    Alltså man kan ju sätta allt i halsen, stenar, pärlor, oliver, legobitar.. Om du är så orolig så överväg kbt samt gå en hjärt lungräddningskurs varje år så du känner dig trygg. Måste vara jättejobbigt att övervaka varje tugga.
    Hej, ja, det är det. Det är därför jag skriver här, för att få lite tips, hjälp och stöd.
Svar på tråden Äppleångest