Inlägg från: carran no1 |Visa alla inlägg
  • carran no1

två sena missfall

Uch är så hemskt att sånt händer.... 

Jag fick själv MA min första graviditet.... fick reda på i vecka 15 att barnet i min mage hade vart dött sen vecka 8.... skit jobbigt....

Och nästa graviditet va jag så glad när jag gick över vecka 20, för på nåt sätt kändes det som om det skulle gå bra.... tyvärr 2 veckor senare så fick jag för tidig vatten avgång och 1 dygn efter att jag kommit in på sjukhuset  och efter ca 12 timmars värkar  kom våran lilla dotter ut..... efter obduktion visade det sig att inget igentligen var fel på våran dotter, utan att jag måste ha haft en infektion som "stötte" ut barnet!

Det är verkligen det värsta jag vart med om i hela mitt liv... och jag önskar inte ens min värsta fiende det....

det tog låååång tid innan jag kom över det.... eller kommer över det gör man nog aldrig.. man måste ju gå vidare... men det finns ju alltid där längst inne i hjärtat att man skulle ha haft en liten dotter.... ett litet barn som man längtat efter så mycket!!

När jag blev gravid en 3:dje gång krävde jag täta kontroller och ultraljud för att försäkra mej om att inget skulle hända denna gång....  gick till gyn ungefär varannan vecka och hon kollade läget.... både med VUL, kissprov och undersökning... och i mars 2011 kom äntligen våran älskade friska lilla son till livet 5 dagar innan BF.....

Och tro mej, det är värt väntan och alla besök på gyn...
    Dock hade jag enorm tur, min gyn läkare sjukskrev mej ifrån vecka 12 och sen dess har jag gått hemma, inte fått göra nå tunga lyft, inga samlag innan vecka 23  (för infektionsrisken)  och rökningen va det bara lägga av med.. enkelt val!

Idag är jag gravid igen.... är i vecka 8 än så länge och livrädd att behöva gå igenom något så jäkla hemskt igen.... Tack och lov är jag hemma och är mammaledig så ingen sjukskrivning behövs, men jag tänker ändå kräva täta kontroller och minsta lilla, så tänker jag bannemej åka in!

Hoppas verkligen och håller tummarna att det kommer att gå bra för alla här inne och era efterlängtade friska barn snart kommer! Mitt gjorde ju  det så ingenting är omöjligt även om det fasiken känns som det just när man ligger där med sitt lilla ängla barn! 

Svar på tråden två sena missfall