Inlägg från: Felicia78 |Visa alla inlägg
  • Felicia78

två sena missfall

Hej på er...
    beklagar va ni gått igenom Har själv vatt där...
    juli- 08 födde jag en liten tjej i vecka 20+0 som dog direkt efteråt förstås.-( Var så fruktansvärt o visste knappt hur jag skulle ta mig igenom det... det enda ja ville var att bli gravid igen... vara på väg mot samma mål igen på nåt vis... Jag har inte fått någon förklaring på varför de hände... jag verkade fullt frisk o lilla bebisen oxå.
    Hade då de hände en dotter på 1,5 år.  hon va rmin glädje i sorgen  
    efter två menstruationer tyckte läkaren vi kunde försöka bli gravida igen, vilket vi oxå blev... graviditeten var full av oro o ångest o sjukskrivning... Jag gick på täta kontroller o gjorde både UL o VUL för att hålla koll så jag inte öppnat mig. cerklage disskuterades men eftersom allt såg så bra ut hela tiden bestämdes att jag inte skulle ha det... plötsligt v 28+0 drog födseln igång... kom in till förlossningen o var då redan öppen, de gav kortisonspruta o ja fick motsvarande brikanyl för att stoppa upp värkarna... lyckades få stop på dom, men efter några timmar drog de igång igen o vi födde en liten dotter på  ca 1100 kg...... som idag är en pigg o frisk tjej på nyss fyllda 3
    Läkaren kom in till mig dagen efter hon föddes o sa: De här trodde jag verkligen inte...allt såg ju så bra ut... o så sa han att en gång kan de hända vem som helst, men två ggr så har man en benägenhet för att de ska hända O att ifall jag nån gång skulle bli gravid igen så skulle han sätta cerklage... 
    Nu går jag i tankarna att jag skulel vilja ha ett barn till, men vet inte om jag vågar... läser på för fullt om vad de innebär att ha cerklage, men står olika överallt...
    Tänk ifall jag skulel bli gravid o sen bli nekad cerklage... tror tom min läkare som sa det har slutat jobba där Vill ju fungera o va en bra mamma åt mina två tjejer även under en graviditet... svårt
    vet inte va ja vill me mitt inlägg...  men känner med er... kramar till er 

• Felicia78

Ida8903: grattis till att du är gravid igen. men förstår verkligen att du inte känner dig så glad som man borde men håller tyummarna för att altl kommer gå bra o att tiden rusar på snabbt för dig.
    jag är oxå gravid. har gått 10 fulla veckor nu. ska oxå få cerklage insatt. kommr bli nån gång mellan v 14 o 16. känns nervöst. men hoppas verkligen de ska gå bra för oss me... våra två tjejer på snart 6 o 3,5 har precis fått veta o de är superglada Hade tänkt vänta me att berätta för dom, men eftersom vi vatttvungna att berätta för en del andra så blev ja plötsligt rädd att nån skulel försäga sig till barnen o de ville vi inte...
    kram o lycka till! 

Svar på tråden två sena missfall