två sena missfall
Ida8903 skrev 2012-08-09 14:52:13 följande:
Hej alla det är fruktansvärt att höra alla berättelser om vad ni varit med om.. Jag har fått " diagnosen" försvagad livmoder tapp/hals, så jag kommer att få ett cerclage insytt v 12 och då samtidigt starta en behandling med progesteron.. Jag har inte mått så bra efter mina "missfall", som jag tycker låter helt sjukt o säga om dom barnen, men börjat må bättre det senaste. Vi har försökt att bli med barn sedan januari och nu i måndags fick jag pluss. Är i v 5 nu, tyvärr så känner jag mig inte så glad som jag borde vara, som man kanske förväntas vara... Känner mest oro och ångest för vad som väntar...Förstår precis vad du går igenom. Har själv haft 2 sena missfall och fick konstaterat försvagad livmoderhals efter jag gjort konisering. Hade ju 2 felfria graviditeter innan. Vid min 3:e graviditet blev det planerat isättande av cerklage och högriskgraviditet. Men vi chansade! Var inte glad när jag blev gravid igen, visste inte om jag kunde glädjas. I v12 sattes dock cerklaget in och i och med det strikt sängläge. Låg i pricip hela tiden förutom besök på spec mvc. V. 28 fick jag cortison spruta för då trodde de att det var på G. Men vi lurade alla...V.36 togs cerklaget bort och 4 dagar efter kom våran prinsessa som snart blir 5 år. Jag lovar...det finns solskenshistorier. Vill du veta mer...pma mig gärna. Jag svarar så gott jag kan.
Önskar för övrigt Er alla lycka till