• Cloudb­erry
    Äldre 26 Sep 23:08
    8732 visningar
    32 svar
    32
    8732

    Existerar karma?

    Ja? 

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-26 23:29
    Är det du upplevt hittills i ditt liv befogat, osäkert eller väldigt orättvist och fel?

    Självinsikt nu tack!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Existerar karma?
  • Äldre 26 Sep 23:12
    #1

    Nä, inte ett piss. Inte inom ett och samma liv i alla fall!

    Jag vet så många snälla personer som fått ohemula högar med skit i sitt liv, och så finns det dom där superskitstövlarna som verkligen bara skulle ha det men dom lever lyckliga och fortsätter köra över allt coh alla som möjligen kan säga pip eller står i vägen.

    Hade karma funnits så borde en släkting sitta i finkan och en kompis vinna tio miljoner på lotto. Typ nu.


    Tyvärr kan jag inte fortsätta jobba här- jag är allergisk mot nötter...
  • Cloudb­erry
    Äldre 26 Sep 23:17
    #2
    Themis skrev 2011-09-26 23:12:02 följande:
    Nä, inte ett piss. Inte inom ett och samma liv i alla fall!

    Jag vet så många snälla personer som fått ohemula högar med skit i sitt liv, och så finns det dom där superskitstövlarna som verkligen bara skulle ha det men dom lever lyckliga och fortsätter köra över allt coh alla som möjligen kan säga pip eller står i vägen.

    Hade karma funnits så borde en släkting sitta i finkan och en kompis vinna tio miljoner på lotto. Typ nu.
    Ja så kan det nog tolkas. Och precis som du beskriver det anser jag om en del i min släkt också. 

    Men hur fungerar det om du enbart går till dig själv? Är det du upplevt befogat, mellan eller väldigt orättvisoch fel? 
  • Äldre 27 Sep 00:20
    #3

    Jag är säker på att karma existerar och drabbar en olika fort åxå! Tex. så var jag och djävlades med ett x till mig.. Släppte ut luft ur ena däcket på bilen och bara sådär lagomt så det bara skulle nötas sönder helt fel. Jaha, vad händer veckan efter när vi åker på semester.. Punka på våran bil! På samma däck som jag tömde luften på!

    Har haft flera sånna exempel men jag kommer inte ihåg dem just för tillfället... 

  • Cloudb­erry
    Äldre 27 Sep 08:01
    #4
    Cloudberry skrev 2011-09-26 23:17:37 följande:
    Ja så kan det nog tolkas. Och precis som du beskriver det anser jag om en del i min släkt också. 

    Men hur fungerar det om du enbart går till dig själv? Är det du upplevt befogat, mellan eller väldigt orättvisoch fel? 
    Mellan? Jag menar neutralt.
  • Yavann­ie
    Äldre 27 Sep 08:10
    #5

    En släkting till mig gick och gifte sig men en riktig idiot till karl. Han söp, var otrogen och oförsiktig med pengar. Släktingen tog så småningom ut skilsmässa men den här snubben vägrade skriva på papprena. Istället trakasserade han min släkting med telefonsamtal, hot, stå i trappen och skrika osv.

    Eftersom han aldrig skrev på papprena så kom till slut polisen hem till honom för att få det gjort. De hittade honom ute på åkern körandes traktor med över 1.0 promille i blodet. Körkortet rök med en gång och det enda som hindrade ett fängelsestraff var att han inte var någon direkt trafikfara vid tillfället.

    Han är yrkeschaufför. Vet inte om det var karma, men det var rätt åt han i alla fall Solig 


    cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • Aoife
    Äldre 27 Sep 08:51
    #6

    Jag tror på att så som du behandlar andra så blir du också behandlad tillbaka.
    Nu stämmer inte det alla gånger men det är en bra grundinställning.


    Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Thaley­a
    Äldre 27 Sep 09:42
    #7

    vill gärna tro det, men det verkar inte som det.

  • Aoife
    Äldre 27 Sep 10:32
    #8

    Om karma existerar så är frågan kickar det in under det här livet eller slår det till i nästa?


    Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Själva­Jag
    Äldre 27 Sep 16:18
    #9

    Jag tror det. Det biter en alltid i röven om man gör något elakt.

  • Äldre 27 Sep 16:28
    #10

    Jag lever efter det och hoppas faktiskt innerligt att det ska finnas/fungera.
    Är övertygad om att det förr eller senare slår tillbaka mot folk och har man inte skött sig så går det sämre/illa för den personen någon gång i livet.
    Det behöver inte ske något just nu utan det kan lika gärna bli så att man får sitta ensam på hemmet med fullbajsade blöjor och utan besök av sin egen familj för de tagit avstånd osv.

    Försöker uppfostra maken och svärmor i den andan. Man ska inte gotta sig åt andras olyckor för då går det till slut illa för en själv!
    Och eftersom maken och jag driver ett företag ihop vill jag inte att det ska gå åt skogen med det bara för att han drabbas av hybris emellanåt och gör korkade uttalanden.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Existerar karma?