Inlägg från: Eofrysina |Visa alla inlägg
  • Eofrysina

Stor byst!!

Jag handlar oftast på Miss Mary. Fast jag har ju en hos dem ganska vanlig storlek. De har tyvärr inte något bra utbud för folk som har G-kupa. En kompis har det och hon har väldigt svårt att hitta bra butiker att handla i. JAg har numera en FF-kupa (är ju gravid) och då är Miss Mary fortfarande bra. Tyvärr ka man dock inte köpa billigt... Jag är lycklig om jag har turen att hitta något som kostar under 400 kr.

• Eofrysina

He he, näh, då är jag glad om jag betalar så lite. Brukar dock kunna göra det ibland när det finns rea. Tror nog medelpriset på mina BH-ar ligger på ca 600 kr.

Jag passar heller inte i många av de märken som många butiker har, som t.ex. Swegmark och Triumf, får toppiga bröst som ser ut som stora koner då.

Gillar när BH-n ger en mjuk rund form och inte försöker separera och mimimera bysten, för då blir det aldrig snyggt på mig.

• Eofrysina

När man har D-kupa så är utbudet ju väldigt stort.

Glömde föresten en sak, det är ju måttet under bysten som spelar roll också. Jag är liten och drar 75 runt, men stor i kupan och då krymper ju valmöjligheterna betydligt.

• Eofrysina

Numberone, jag håller med om att utbudet på de låga prisnivåerna är dåligt.

Jag hade tidigare länge 75 D och hade då väldigt mycket lättare att handla än nu. Det går knappt att jämföra utbudsnivån faktiskt. Till och med Lindex säljer ju ibland snygga D-kupor. Dock vågar jag inte säga om det finns något snyggt på den prisnivå du uppger, det var ett tag sedan jag hade den storleken.

• Eofrysina

Catha 82 Kappahls större BH:ar börjar ju på 80, så har man 75 då ligger man pyrt till.

Min dröm är också att specialbeställa, men jag har inte gett mig in på det ännu. Har faktiskt hittat bra kvalite och snygga grejer ändå. Finns en sömmerska här i närheten som syr underkläder.... gissa om jag gillar att kika in i hennes atelje ?

• Eofrysina

Oj, TheBlueRose den har jag prövat, den blir hur ful som helst på mig.

Jag gillar för övrigt mina bröst, så jag begriper aldrig varför BH-tillverkarna alltid tror att man inte vill visa upp dem.

Svar på tråden Stor byst!!