• jenniekk

Stor byst!!

Har alltid svårt att hitta bra Bh till min stora byst. Ngn som har ngt bra tips på bra BH??

• Svar på tråden Stor byst!!
  • numberone

Jag fattar noll. Det lät som om Fryu Hilde menade att det var lätt för oss med D-kupa att hitta bh men det är det verkligen inte. Har lyckats springa på ett märke som är bra för mina tuttar men det är det enda som jag provat som passar och jag har provat MÅNGA. Helt värdelöst att försöka hitta nån som är bra under 350- 400 kr.

• jenniekk

Hur vet ni er BH-stl? Jag använder 95E men när jag mäter i en stl tabell så ska jag ha 100F!! Det kan jag inte ha.. Mitt ena bröst är mindre än det andra med, det skulle drunkna!! hihi

• Frågis

Numberone - Håller med! Verkligen inte lätt att hitta en bra bh! Jag drar DD ungefär och kan aldrig hitta någon bh i de vanliga affärerna utan måste betala dyra pengar, men det är det värt för att få en bra bh!

• Catha82

Jag har F kupa och har köpt jättebra BHar på KappAhl. De får mina bröst att sitta fint och de är inte svindyra.
    Men vill jag ha bhar som håller länge och som har en speciell design köper jag dem i en butik som heter "rena rama undret" där de kostar uppåt 800-2000kr st.

• numberone

Jag gick in till en affär som jag inte kommer på vad den heter nu men där fick jag hjälp att hitta den perfekta bhn förmmig så be om hjälp och gå inte till H&M eller Lindex i så fall utan en affär som är specieliserade på underkläder så får man bra hjälp.

• Eofrysina

Numberone, jag håller med om att utbudet på de låga prisnivåerna är dåligt.

Jag hade tidigare länge 75 D och hade då väldigt mycket lättare att handla än nu. Det går knappt att jämföra utbudsnivån faktiskt. Till och med Lindex säljer ju ibland snygga D-kupor. Dock vågar jag inte säga om det finns något snyggt på den prisnivå du uppger, det var ett tag sedan jag hade den storleken.

• numberone

Twilfit heter den juh, toppen service, i allafall i Halmstad

• Lilla Rus

jag har 75D och jag tycker att det är hopplöst att hitta en bra b-h. Och om jag hittar så är dom svindyra

Jag är annars pytteliten och mina bröst passar inte alls till resten av min kropp. När jag pratade med en läkare sa han att "ja, men operationssåren tar sån lång tid att läka och det är så stor operation" och "vänta tills du fött barn, då kan vi titta igen". Jag kommer att gå av på mitten den dag jag är höggravid, har jag på känn. F*n!!!

• Lilla Rus

glömde säga att de 75D:or jag hittar är alla laxrosa, tanttyg som skrämmer t.o.m katten

• Eofrysina

Catha 82 Kappahls större BH:ar börjar ju på 80, så har man 75 då ligger man pyrt till.

Min dröm är också att specialbeställa, men jag har inte gett mig in på det ännu. Har faktiskt hittat bra kvalite och snygga grejer ändå. Finns en sömmerska här i närheten som syr underkläder.... gissa om jag gillar att kika in i hennes atelje ?

• TheBlueRose

TJEJER, TJEJER,, jag rekommenderar igen denna BH ..
    www.bagshop.com/store/mcart.php

Testa den så SKA ni får de på SKILLNAD på eran byst ..Det kommer inte att se ut dom om ni har så pass stora byst....(om man nu vill dölja det lite )......

DENNA BH ÄR BRA!!!!..

Då jag väl hittade den. Så köpte jag felar st i olika färger...(blå, gammelrosa, benvit, vit, svart)...

Den finns från B-G-kupa

Återkom hit till tråden om ni köper denna modell för ett utlåtande ...

• Eofrysina

Oj, TheBlueRose den har jag prövat, den blir hur ful som helst på mig.

Jag gillar för övrigt mina bröst, så jag begriper aldrig varför BH-tillverkarna alltid tror att man inte vill visa upp dem.

• TheBlueRose

Fru H- shit,, du är den första som säger så om denna BH..Jag hade så pass många av den som inte var mer än 2mån gammla,så dom gav jag bort till en väninna till mig,, (onödigt att kasta dom).. Hon var djupt impad av den BH'n..

Hon skulle fara å köpa mer sånna BH'ar... ....
  • Wyrm

Catha: Jag köper alla mina BH:ar på Rena Rama Under, om du menar butiken i Gävle.

• Catha82

Wyrm: yes,,menar gävle *ler*

• väntar o längtar

Själv använder jag nästan uteslutande Chantelle - drar 75 F oftast. De är väldigt humana i priset och kostar från 370 kanske och uppåt.
    Marie Jo är också bra - lite dyrare men sitter som gjuten på kroppen.

Här i småstan så har vi en underbar underklädesbutik som aldrig låter en kund gå därifrån med en BH som inte sitter perfekt. Och då menar jag perfekt. Är den inte perfekt vid provningen så lämnas den till sömerskan för justering innan man får hämta den. Och det ingår i priset.
    Betalar gladeligen för den servicen!

By the way så anser jag att Twillfit är hur kassa som helst. Har aldrig fått riktig hjälp där.

• trötter22

jag använder alltid topp med korsad rygg för det e så skönt. jag får så ont i axlarna av att ha bh.

• Myran22

jenniek: Sånna där måttabeller är ju jättekassa. Kollade på ellos nu och mätte min storlek, enligt deras tabell ska jag ha 100A, men jag har ju 80F (g, beroende på modell) på alla mina bh-ar som sitter bra. Så det måste ju vara något konstigt med dom.
    Jag räknade pricis som dom förklarar.

Catha82: Har du hittat bh-ar i F-kupa på kapp-ahl? Det måste vara något nytt eller? När jag kollade senast så hittade jag inte någon större än E och dom var för små för mig. Fanns knappt några i E heller. Skulle ju vara kul om det fanns större så kan man ju köpa där & se om dom är bra.
    Jag har ju börjat tröttna på att lägga ner 400 kr & uppåt för bh-ar.

• väntar o längtar

Skillnaden mellan en BH på ex.vis Kapp-Ahl, Lindex och HM jämfört med ex.vis en Chantelle-BH är att en Chantelle-BH ser ny ut även efter 50 tvättar. En billig BH ser sliten ut redan efter ett par tvättar...

Så länge det är så pass stor skillnad i kvalitet så betalar jag mer än gärna mer pengar för nåt som håller ett tag.

Svar på tråden Stor byst!!