• Anonym (Forskare)

Gillar ni att nysa?

Har fått i uppgift att göra en undersökning av min polare! Hon har varit snuvig två veckor nu och nyser typ konstant!

Hon stör sig på att nysa medans jag tycker det är skönt! Brukar själv nysa tre gånger och hon minst fyra.

Hur är det för er?

Tycker ni det är skönt att nysa och hur många gånger nyser ni åt gången?

Tack på förhand för svar!

• Svar på tråden Gillar ni att nysa?
  • Anonym

Hatar att nysa när jag kör bil för man tappar fan all kontroll! Annars är det OK men det brukar ju gå att hindra nysningar om man öppnar munnen och gaaapar eller håller runt näsborrarna hårt.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-28 16:39:10 följande:
    Ja, jag gillar att nysa. Det är olika hur många ggr jag nyser åt ggn. Oftast bara en. Läste att det går att jämföra nysningar med orgasmer. Blundar du när du nyser? Jag kan inte hålla ögonen öppna samtidigt.
    illvet.se/fraga-oss/kan-man-nysa-utan-att-blunda
  • Rainei

Nyser verkligen inte ofta, kanske en gång varannan vecka, inte mer.

När jag nyser nyser jag bara en gång. I sällsynta fall 2 och jag minns bara en gång då jag nyst 3 ggr på rad.

• virre85

Ja hatar att nysa och håller in nysarna. Nyser oftast bara 1 gång åt gången

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • el snubbo

Jag gillar också att nysa. Det är en skön befriande känsla. Men inte när jag kör bil. 3-5 gånger i rad är normalt för mig.

• Pleco

Forskare, det finns ju hur många allergier som helst som inte har med årstider att göra.
    Jag är allergisk mot damm och kvalster. Graviditeten gör slemhinnorna torra vilket kan göra att man nyser, dessutom renoverar vi hemma och det rör upp en del damm.

• sten1

Jag gillar att nysa. Jag nyser en gång. Om jag tar ett tuggummi med mint eller en stark minthalstablett så nyser jag. Om jag tittar upp mot en ljus himmel så nyser jag. Det är ärftligt om man kan få sig själv att nysa eller ej genom att titta mot en ljus himmel. Som att vissa kan rulla sin tunga och vissa inte.

• peaches101
    Anonym (Forskare) skrev 2011-09-28 16:45:36 följande:
    Oj då! Hur gör du så du nyser?
    Stoppar en liten pappersbit en bit in i näsan haha! (Inte långt in!) Men så det kittlas lite, så nyser jag!
  • Cloudberry

Jag nyser väldigt sällan men när jag gör det så är det en positiv och befriande känsla.

Svar på tråden Gillar ni att nysa?