• Anonym (Forskare)

Gillar ni att nysa?

Har fått i uppgift att göra en undersökning av min polare! Hon har varit snuvig två veckor nu och nyser typ konstant!

Hon stör sig på att nysa medans jag tycker det är skönt! Brukar själv nysa tre gånger och hon minst fyra.

Hur är det för er?

Tycker ni det är skönt att nysa och hur många gånger nyser ni åt gången?

Tack på förhand för svar!

• Svar på tråden Gillar ni att nysa?
  • Cloudberry

Ja, just det. Jag nyser alltid när jag går ut i solsken.

• Anonym (malin)

hej hej!!
    jag älskar att nysa, pillar med tvinnat papper i näsan för att nysa!!
    framkallar flera nysningar om dagen!!
    är det farligt att nysa?? 

• Anonym

Ja faktiskt! Ibland kan jag faktiskt få en orgasmliknande känsla när jag nyser samt när jag gäspar stort. Lite felkoppling i hjärnan kanske

• Anonym (Forskare)

Prosit, Prosit!

Kul att det är så många som svarar! Snälla Fortsätt!

• KattenKorven

Det är neutralt. Nyser 6-9 gånger på raken oftast.

• Anonym

Jag ÄLSKAR att nysa! Nyser alltid minst två gånger i rad. Brukar ta en tops och köra upp i näsan och vicka runt, har man tur och hittar rätt ställe kan man få till uppåt tjugo nysar på raken!

• Unitard

Ja det är gött! Totalt livfarligt när man kör bil dock...
    Mamma säger att jag alltid nös 3 gånger på raken när jag var liten, slog aldrig fel! Nu för tiden blir allt mellan 2-10 gånger. Brukar svälja fort som fan efter varje nysning så håller det på längre Glad

• Dimes

Nej, jag gillar inte att nysa. Jag tappar kontrollen: grimaserar, flaxar med armarna och huvudet åker fram och bak. Ser antagligen jävligt konstig ut. Så nej tack.

• MammaTillMaja

Nej fy fasen.. Har astma, allergi samt är gravid så jag nyser FÖR mycket tycker jag. Någon enstaka gång och då och då gör mig ingenting men fan.. När det blir 5-7 gånger på raken så är man lagomt yr i huvudet och leds på att nysa.

• Anonym (Forskare)

Kul att höra många olika uppfattningar!

• taquine

Nyser sällan men däremot min man är helt galen i sitt nysande. Kanske inte så ofta men när han väl börjat kan han nysa upp till 20-25 gångerFörvånad (har räknat faktiskt...) Helt sjukt och ganska irriterande även om han har den "tysta sorten" Jag har nog tagit efter min mamma och kör den "höga" variantenFlört
    Vet någon förresten om det stämmer att man pressar lillfinger och tumme mot varann så kan man förhindra en nysning man känner är på väg?

Bryt inte ensam Bryt ihop
  • Motorcykel
    ruccoless skrev 2012-09-23 16:33:07 följande:
    Nyser sällan men däremot min man är helt galen i sitt nysande. Kanske inte så ofta men när han väl börjat kan han nysa upp till 20-25 gångerFörvånad (har räknat faktiskt...) Helt sjukt och ganska irriterande även om han har den "tysta sorten" Jag har nog tagit efter min mamma och kör den "höga" variantenFlört
    Vet någon förresten om det stämmer att man pressar lillfinger och tumme mot varann så kan man förhindra en nysning man känner är på väg?
    Vet in!te, kanske!
  • maercs

Jätteskönt att nysa och det kan bli 2 ggr på raken.

• strumpan123

haaatar att nysa, har nyst i 3 år flera ggr om dagen med nysattacker konstant och är så trött på det

• Motorcykel

Själv tycker jag det är skönt att nysa. Brukar bli allt mellan 1-6 åt gången. Ganska rejäla.

Svar på tråden Gillar ni att nysa?