• MammaTillTindra

    Vilken tvillingvagn?

    Hej!
    Jag väntar tvillingar och undrar lite vilka vagnar ni andra tvillingföräldrar har köpt?
    Är ni nöjda med vagnen? Varför? Varför inte?
    Vilken vagn har ni köpt som nummer två? (alltså mer sulky)

    Jag har tittat på en vagn som jag är inne på, men vill först höra era ord Glad

    Tack på förhand!


    ♥ Blev mamma till Tindra 2009-01-17 ♥
  • Svar på tråden Vilken tvillingvagn?
  • fågelblå

    Grattis till tvillinggraviditeten!

    Jag har tre olika vagnar eftersom jag inte hittat en som uppfyller varenda en av mina behov...För små hjul, för bred, för smal, för tung osv. Många har ju bara en vagn och är jätte nöjda men det är ju lite olika hur man vill ha det. Har en Easy Walker som har rejäla hjul och den var helt perfekt i vintras då vi hade mycket snö. Lättstyrd också. Hade en v50 då och behövde en vagn som fick plats i bagageutrymmet på den och det funkade fint. Men felet med den är att man inte kan ha de små vända mot sig i sittdelen så därför köpte jag en Emmaljunga twin nitro (inte som ny dock). Den gillar jag inte alls. Tung att köra, ful och så har dom inte egna sittdelar vilket leder till att de drar mössorna av varndra hela tiden Glad. I bilen har jag en Baby Jogger city mini double och den älskar jag. Super lätt att lyfta in i bilen och så enkel att fälla ihop. Lätt att köra med bara en hand också så den funkar fint i affären. Kan fällas ner i liggläge vilket var ett måste. Den är kanske lite dyr som extra vagn men tyckte att många av de billigare kändes så osäkra.

    Lycka till med vagnköpet!

  • Sunshine Sthlm

    Stort grattis till twinsen säger även jag!

    Mina tvillingar är 2,5 år och vi är inne på vår 4e vagn.. Som sagt, det är svårt att hitta en som täcker allt...
    Vi började med en Urban Jungle med tvillingliggdel dvs en stor som dom låg tillsammans i och jag älskade den vagnen. Den sålde vi för bara ett par månader sedan så den var flitigt använd. Fördelen med den var att den var så otroligt lättkörd, kunde köra den med en hand och bära något i den andra. Den har svängbara framhjul och rejäl korg under. Sen köpte vi en resevagn/paraplyvagnsom heter Maclaren Twin Tecno och den hade vi när vi var ute och flög och i köpcentrum mm. När barnen började förskolan vid 1,5 års ålder så köpte vi en Brio twin sitty sulky som är liten och smidig att komma på bussen med och vi hade dessutom "råd" att i värsta fall få den stulen utanför förskolan. Dock så kan dom inte sova i den så det är en ren transportvagn. Nu har vi sålt Urban Junglevagnen samt Maclarenvagnen och köpt en Bay Jogger city mini precis som fågelblå och den är vi supernöjda med. Den har fullt liggläge, redig sufflett, vädringslucka och svängbara hjul fram och är grymt smidig att packa ihop och lyfta in i bilen. Nackdelen är att det är svårt att få in grejer i korgen under vagnen och att hjulen är för små för att dra i snö.. Vi har verkligen varit nöjda med samtliga vagnar och har köpt dem alla begagnade...

    Nu är jag gravid med nr 3 och tvillingarna kommer vara precis 3 år fyllda när det är dags för leverans och jag är inne i vagnträsket igen. Vad skall man ha denna gång? Klarar jag mig med en singel eller skall jag köpa en beggad Urban Jungle igen och ha bebisen i korg på ena sidan, ett barn sittandes och en på ståbräda....

    Mycket att tänka på! Stort lycka till med allt!

    Lycka till!

  • Billabong

    Vi har haft en vagn hela tiden till våra tvillingar som nu är 2 år och 2 månader gamla. Vi har en Babytravel Dublin och den är oerhört prisvärd, liten ihopfälld (jämfört med andra syskonvagnar), går jättebra i snö/slask och är rymlig för barnen. Liggdelarna var rymliga och vi hade våra killar liggande i dem tills de var 8 månader gamla och en av dem inte ville ligga ner längre.
    Nackdelar är väl att den liksom många andra (UJ, Easy walker m.fl.) bara har framåtvända sittdelar men det störde inte så mkt som jag trodde det skulle göra. Delvis beroende på att vi flyttade ifrån innerstan till ett villaområde när vi fick tvillingarna så intrycken i form av okända människor som möter barnen var inte lika många för de små.

    Hade jag fått tvillingar i dag så hade jag inte tvekat på att köpa Bugaboo Donkey. Vi hade en Cameleon till storasyster och den var suverän.    

  • MammaTillTindra

    Tack för svar! Vill gärna höra fler Glad


    ♥ Blev mamma till Tindra 2009-01-17 ♥
  • LitaFord

    Vi köpte först en begagnad Emmaljunga typ city cross. Barnen sov gott i den men den var tung att köra och besvärlig att fälla.

    När de fyllde ett fick vi en Cougar chariot 3-in-1 som är super! Smidig i butiker och man kan springa i skogen med den, barnen gillar den. Den är för lite större barn, ingen liggvagn.

    Sen har vi även en enkelsulky för de gånger man tar med sig bara ena barnet till affären, BVC etc. Den var också praktisk när jag tog bussen till syrran, hade då andra bebisen i sele. För bökigt med tung tvillingvagn på bussen. Syrran har en sulky hos sig också så man kunde ändå gå promenad med barnen utan att asa i sele. Vi gör fortfarande så ibland, fast nu är de ju för stora för sele så den andra får gå själv eller bäras på armen. De är 1,5 år.

    Lycka till!

  • MammaTillTindra

    Någon mer?


    ♥ Blev mamma till Tindra 2009-01-17 ♥
  • maria227

    Vi har en Teutonia Team Cosmo till våra pojkar just nu, tycker den är perfekt eftersom den är vändbar och inte alls för bred. Har som du funderat lite kring vagn nr 2 så jag ska läsa allas svar här på tråden för att få lite tips:)

  • strojes

    Som första vagn till våra tvillingtjejer hade vi Phil & teds e3twin (den där de ligger bredvid varandra). Jättenöjda med den vagnen! Lättkörd och det faktiskt även på vintern pga stora hjul. Stor och bra korg under vagnen. Lätt att fälla ner ryggstöden. Separata sufletter.
    Andra vagnen blev en BabyDan paraplysulky. Smidig och bra att köra med i tex köpcentrum och att ha som extravagn i bilen. När vi köpte denna vagn hade de börjat gå lite själva och att då rulla omkring med en jättevagn kändes onödigt och att ha en bra vagn med liggläge i för sovstunder var fortfarande ett måste.
    Den tredje vagnen blev en Phil & teds e3 med syskonsits (alltså den där de sitter på rad). Perfekt vagn när de är ännu lite större och vill gå ganska mycket men inte riktigt orkar gå en hel långpromenad eller behöver en liten tupplur under utflykten. Superskönt att kunna gå ner till en singlevagn efter att länge kört dubbelvagnar!

Svar på tråden Vilken tvillingvagn?