• vadskajaghetadå

hur länge kan man ha en tampong?

inne i sig?

• Svar på tråden hur länge kan man ha en tampong?
  • Trinity78

Om man har en tampong inne för länge och har en viss sorts bakterie (stafylokockbakterier) i slidan kan man få TSS (Toxic Shock Syndrom), det som förr kallades för tampongsjukan, och som är mycket farlig. Den kan till och med vara dödlig om man inte får behandling snabbt. Symptomen på TSS kan påminna om influensa; plötslig hög feber (mer än 39 grader), diarré, kräkningar, muskel/ledvärk, hudutslag som påminner om solbränna, svimningskänslor.

En del säger att man kan ha tamponger upp till 8 timmar, men absolut inte längre än så.

• MimmiLina

Jag har mina Tampax i 8 timmar.

• Boolli

Jag brukar ha mina en hel dag.. kanske inte om ja har rikligt med mens just då men annars så

• maho0822

en hel dag ..... vad äckligt!
    max fyra timmar för min del. brukar anpassa tampongstorleken efter blödningsmänden, hellre byta ofta än att lukta skunk....

• Anonym

Nog rätt svårt att lyckas lukta sig till skunklukt på insidan av kroppen.

• Meline

Är det verkligen bara 4 timmar? Jag har alltid haft 8 timmar, det var det när jag började använda tampong.

• xxmeyaxx

Vad fan, jag sover med en tampong.. 8 timmars sömn, sedan byter jag på morgonen.
    Det är väl helt beroende på hur mycket man blöder också.

• silhuett

Absolut max 8 timmar är det, men man bör gärna byta lite oftare, kanske var 5:e timme..

Svar på tråden hur länge kan man ha en tampong?