• lady84

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Jag hoppar gärna in här också! Vi väntar en dotter den 12 maj

BF-LISTA!
    Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April: 
    21 April- Aurora84 (Mia), andra barnet
    27 April- Eliin87

Maj:   
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    12 Maj - Lady84, första barnet (en flicka)
    28 Maj - marieotyra, andra barnet.  Minpin, tredje barnet
    30 Maj  - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni  - Janiiique, andra barnet.
    10 Juni - AgnesGN, första barnet 
    11 Juni - hillee, första barnet
    15 Juni - Serefine, andra barnet
    21 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli: 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet

• lady84

Senaste magbilden i vecka 23. Nu är det inte längre små duttar som känns utan rullningar i alla dess riktningar, längtar så mycket till våren då vi får träffa henne utanför magen.

• lady84
    nyfiiken skrev 2012-01-12 06:01:58 följande:
    god morgon allihopa! idag går jag in i vecka 18, än ser jag knappt själv att jag är gravid, har inte ens gått upp ett kilo vilket gör mig lite nervös. på måndag ska vi på ultraljud vilket förhoppningsvis bekräftar ett och annat. vad är vanligt? och hur mycket växer ni andra? om än det är länge kvar har jag och sambon som smått gett oss in i att utforska denna barnvagnsdjungel vilket för en förstagångsförälder inte gör på en o handvändning. ni med lite erfarenheter... hur fungerar det egentligen med svängbara framhjul här i norr? i de bästa av världar vill jag kunna fortsätta promenera runt nyedalasjön och även vara ute när det snönat. tittat lite på Brio.Sing men behöver råd, för fram vill vi ju enkelt komma oss oavsett vilken vagn vi väljer - men det verkar onekligen smidigt i många lägen med dessa vagnar...
    Vi har köpt en Bugaboo Cameleon tillsammans med vinterhjul som man ersätter de små främre hjulen med. Då kan man ha smidiga svängbara hjul på våren/sommaren och ej svängbara större hjul på vintern. Den är verkligen liten och smidigt att fälla ihop också, perfekt då vi har en sedan.

En annan bra sak är att man kan ta loss babyskyddet/bilbarnstolen och sätta den på chassit om man ska iväg på ett litet ärende.
  • lady84
    AgnesGN skrev 2012-01-17 22:27:13 följande:
    Tack.... =) Känns overkligt... =)
    Åh vad roligt och häftigt med tvillingar, grattis!
    Vi gick hos barnlöshetskliniken och åt medicin för att få barn så jag var inställd på att det kunde bli tvillingar, efter en koll visade sig däremot att det "bara" var en :)
  • lady84

Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April: 
    27 April- Eliin87

Maj:   
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka)
    28 Maj - marieotyra, andra barnet.  Minpin, tredje barnet
    30 Maj  - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni  - Janiiique, andra barnet.
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka)
    21 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli: 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet

• lady84
    Aurora84 skrev 2012-01-22 21:31:43 följande:
    Vi gick in i vecka 28 idag :)

Härligt och vilken fin mage du har :)
  • lady84
    Lalla77 skrev 2012-01-23 21:18:19 följande:
    Hej!
    Jag bor i övik men ska göra kubtest på norrlandskliniken, är det någon av er som varit där? Är dom bra?
    Vi gjorde Kub-test på Norrlandskliniken och vi var väldigt nöjda över besöket och bemötandet :)
  • lady84
    Janniiique skrev 2012-01-29 21:35:12 följande:
    Hur ska ni bädda era barnvagnar? Vi var på babyproffsen i lördags, och helt plötsligt blev vi bugaboo-ägare. 
    Tjusig! Vi har också en Bugaboo som vi har bäddat med täcke & kudde avsedd för vagn. Vi kommer mest troligt använda filt under sommaren så det inte blir för varmt för henne.
Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012